Gå til innhold

Hvor mye får du utbetalt aap i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså bruttoinntekt. 
Og hvor mye skatt trekkes?

Anonymkode: cc79c...bae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fort det blir noen kroner.

Anonymkode: 19775...da2

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fort det blir noen kroner.

Anonymkode: 19775...da2

jo takk

Skrevet

Jeg har 300.000 og trekker 35% skatt. Og er aleneforsørger. 

Anonymkode: 2db66...d76

Skrevet

192000, trekker 36 % hvorfor lurer du på det ? 

Anonymkode: 9eda6...582

Skrevet

Ca 215 000, trekker 25%. Ikke at jeg skjønner hvorfor det skal være relevant informasjon for deg. 

Anonymkode: 40d87...748

Skrevet

Dere som betaler 36% skatt, hvorfor gjør dere det? Og du som er enslig forsørger må da få mye igjen på skatten.

Jeg har 204 000 i året, alene med 2 barn og boliglån, og betaler ca 20% skatt.

Anonymkode: bda01...25a

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 215 000, trekker 25%. Ikke at jeg skjønner hvorfor det skal være relevant informasjon for deg. 

Anonymkode: 40d87...748

Jo fordi jeg nettopp har fått innvilget aap selv
Takk for svar hvert fall :) 
ts

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som betaler 36% skatt, hvorfor gjør dere det? Og du som er enslig forsørger må da få mye igjen på skatten.

Jeg har 204 000 i året, alene med 2 barn og boliglån, og betaler ca 20% skatt.

Anonymkode: bda01...25a

Det var det som kom opp da jeg endret på skattekortet i begynnelsen av året. Jeg har mistet foreldrefradrag på barnepass. Betalte det samme ca i fjor også, da var det BSU-fradraget som gjorde at jeg ikke fikk baksmell. Jeg har boliglån og 100% omsorg for ungene og mottar ikke barnebidrag, kun forskudd. Jeg syns jo jeg betaler mye i skatt, men det er nå sånn da. Jeg får nok igjen kanskje 5000 eller noe til neste år på skatten, fordi jeg tok vekk foreldrefradraget på hele året, men hadde sfo i seks mnd.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 300.000 og trekker 35% skatt. Og er aleneforsørger. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere trekker alt for mye i skatt.

Anonymkode: 18deb...919

• Liker 2
Skrevet

ca 193.000 kr. Trekker 19% skatt. 

Anonymkode: df3ca...196

Skrevet

Beregnes ikke AAP ut fra tidligere inntekt? Er vel 66% av inntekten du hadde på tidspunktet du ble sykmeldt. Hva ulike folk på AAp har utbetalt vil da variere like mye som hva folk tjener i ulike jobber. Har selv gått på AAP og hadde da helt ok inntekt, men den ville selvsagt vært høyere om jeg var frisk. Jeg tjener godt i fulltidsjobb og har høyere utdanning, hvilket selvsagt spiller inn ift utregning av AAP. Men det er en maksgrense for inntekt så uansett hvor godt du tjener som frisk vil du ikke automatisk få utbetalt 66% av dette på AAP.

Anonymkode: a43be...d53

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere trekker alt for mye i skatt.

Anonymkode: 18deb...919

spennende, har du kilder på at total årsinntekt, gjeld, formue, andre ytelser og andre tall i skattemeldinger skal ignoreres i det øyeblikket man starter motta aap? 

• Liker 11
Skrevet

ca 150 000 etter skatt, 180 000 ca uten skatt. 

Anonymkode: 041b4...031

Skrevet

Jøss 300 000. Var aap en skulle hatt ja.

Hilsen i full jobb og 250 000. 🤤😲😵

Anonymkode: 8a24e...181

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt høy lønn fra før da. Gange årslønn med 0,66. Men man får bare maks 6 ganger grunnbeløpet. 

Anonymkode: 8a595...27d

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du utdanning? Og har du jobbet lenge (høy ansiennitet ==> høyere lønn)?

Som nevnt tidligere; din utbetaling på AAP baserer seg på tidligere inntekt før sykdom/skade inntraff.

En med ca kr 300.000,- i AAP ville hatt ca kr. 450.000,- i lønn som frisk. Det handler ikke om hva som lønner seg ift jobb eller ikke, men enkelt og greit hva du tjener (og dermed også skatter) som frisk.

Er så dritt lei dere som misunner syke folk inntekten bare fordi inntekten er høyere enn deres egen. Inntekt på både AAP og også som ufør baseres på tidligere inntekt. Man taper uansett på å bli syk/skadet. Hvordan kan du misunne noen at de havner i uføret bare forsi du selv aldri har jobbet deg særlig oppover på den såkalte rangstigen? Utrolig smålig tankesett jeg dessverre observerer hos flere her inne.

Anonymkode: a43be...d53

• Liker 10
Skrevet

Jeg blir forbannet ja. Skulle vært maks 250 på aap. Virkelig! Det er de som står opp 6 hver dag og kommer seg på jobb. De tjener luselønn, men de står på. Belønn de med høyere lønn enn uførestrygd og aap i hvertfall!

Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir forbannet ja. Skulle vært maks 250 på aap. Virkelig! Det er de som står opp 6 hver dag og kommer seg på jobb. De tjener luselønn, men de står på. Belønn de med høyere lønn enn uførestrygd og aap i hvertfall!

De aller fleste som er friske og arbeidsføre har svært gode muligheter for å tjener mer enn 250 000 kr dersom de går inn for det og investerer i utdanning, som tross alt er gratis i Norge. Å tjene under 250 000 kr i 100 % stilling selv som ufaglært er heller unntaket enn normen. Du bør heller være forbannet på deg selv for å ha satt deg selv i en så lite gunstig situasjon. De som går på aap derimot...

Endret av Traktor
  • Liker 18
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir forbannet ja. Tenk om også jeg kunne få stå opp kl 6 hver dag og ha en jobb å gå til!! Istedenfor å være alvorlig syk. Og i tillegg måtte velge mellom mat eller medisin og behandling. Skjerp deg. Plutselig en dag kan det være deg. 

Anonymkode: 8a595...27d

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...