Gå til innhold

Vi skal låne ett egg og lage en baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært prøvere siden 2010 har vi kommet dit at vi pakker kofferten og forlater Norge for å låne ett egg og lage en baby med min manns celler i utlandet..

Det er mange mange runder med "hva, hvis, om, hvordan, hvorfor, osv" knyttet til dette og nå når alle medisinske utredelser er på plass og ingen sier "no go" er vi altså kommet så langt i prosessen at vi skal starte screening for en "god dna match" noe som da gjør at jeg får mange tanker knyttet til "hva om barnet overhode ikke ligner meg" og da tenker jeg både utseende men også personlighet osv som jeg ser i de barna jeg har fra før... Hva ligger i en "god match" bortsett fra det åpebare som blodtype, øyefarge, hårfarge og type, høyde og kroppsbygning? Jeg tenker mye rart knyttet til dette..

Hans ønske om å bli biologisk far er like stort og større enn min en gang var så jeg har forståelse for at det å være stefar ikke er nok. Samtidig har han ingen mulighet til å skjønne hva jeg går gjennom av tanker og følelser knyttet til dette - ingen forutsetning da han ikke har
a ) vært gravid eller b) manglende genetisk tilknytning
- og jeg tror derfor ikke han kan forstå mine tanker fullt ut..

Jeg gleder meg - samtidig gruer jeg meg, det blir en spennende reise.. Og om noen her inne har tatt samme resien og har lyst å dele sin opplevelse vil jeg gjerne høre om den..

Anonymkode: 3a64a...e38

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Jeg gleder meg mest til dere skal levere egget tilbake. 

Skrevet
6 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Jeg gleder meg mest til dere skal levere egget tilbake. 

høres bedre ut enn "kjøpe" ;) 

Skrevet

Jeg er gravid med donoregg nå og vil bare ønske dere lykke til.

Anonymkode: 18d05...1cc

• Liker 2
Skrevet

Lykke til, men det blir nok vanskelig å levere egget tilbake. 

Gjest Bøff Eløff
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorru avsporingen, men måtte fnise litt for meg selv. Masse lykke til hvertfall!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når prosessen er så spekulativ at det ikke engang høres greit ut, da er det på tide å teste etikken. 

Anonymkode: e0242...955

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når prosessen er så spekulativ at det ikke engang høres greit ut, da er det på tide å teste etikken. 

:klo:

Anonymkode: 1fabf...589

• Liker 1
Skrevet

Masse lykke til. Jeg har donert bort 7 egg og håper de finner en mor som virkelig vil ha dem ❤️ 

Anonymkode: ecd9d...2cd

• Liker 5
Skrevet

Jeg er også interresant i å få egg fra en annen kvinnen? Hvordan gikk dere frem? MÅ mannen vite at egget er donoregg? 

Anonymkode: d97ab...daf

Skrevet

Hvor kan jeg henvende meg om jeg ønsker å være eggdonor? Finnes det noe slikt i Norge, eller er det ulovlig? Jeg har faktisk veldig gode egg sier gynekologen. Ingen arvelige sykdommer i familien.

Anonymkode: 6351f...786

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også interresant i å få egg fra en annen kvinnen? Hvordan gikk dere frem? MÅ mannen vite at egget er donoregg? 

Om mannen må vite? Ja, såklart! 

Anonymkode: d5aa4...03c

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid med donoregg nå og vil bare ønske dere lykke til.

Anonymkode: 18d05...1cc

Takk, har du det bra? Vi fikk veiledning og tilbud om psykolog samtale fordi mange har tunge tanker rundt dette. Vi har valgt Invictas klinikk, hvor var dere?

22 timer siden, Hummel34 skrev:

Fulgt ønskemamma? 

nei - er det her inne?

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint om du utdyper dette synet for jeg vil gjerne høre hva du legge i dette med å "teste etikken" og "spekulativt"
 for det er mulig dine holdninger er grunnen for valget av overskrift.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjorde mye research selv, det er mange alternativer men ingen i Norge.
Ja mannen må vite for det er hans sæd som skal befrukte egget, ergo må han donere en dose og for at han skal gjøre det må han nødvendigvis være deltagende i prosessen slik jeg ser det.. ;)

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan jeg henvende meg om jeg ønsker å være eggdonor? Finnes det noe slikt i Norge, eller er det ulovlig? Jeg har faktisk veldig gode egg sier gynekologen. Ingen arvelige sykdommer i familien.

Anonymkode: 6351f...786

Vi gjorde som sagt en god del research, snakket med vår fastlege, med klinikkene vi så på og valgte den vi fikk beste følelsen på ut fra våre kriterier rett og slett.

Det finnes ingen hjelp for eggdonasjon i norge ennå, men det betyr ikke at du kan få hjel i utlandet. Noen velger Danmark, noen Finnland, andre Polen, Russland, Latvia, Spania - det er mange alternativer og mye informasjon å sjekke ut.

Vi startet hos fastlegen, hvis eggene dine er gode kan legen din hjelpe deg videre i Norge ved at de høster ut dine egg og befrukter dem og setter dem inn igjen via IVF program her hjemme. Lykke til!

Skrevet
On 10/3/2018 at 8:59 PM, AnonymBruker said:

Masse lykke til. Jeg har donert bort 7 egg og håper de finner en mor som virkelig vil ha dem ❤️ 

Anonymkode: ecd9d...2cd

Takk for at du fins ❤️

Hilsen lykkelig donorbabymamma.

jeg tenker på vår donor hver dag med så stor taknemmelighet at jeg tror ingen kan forstå hvor mye det betyr for meg.

du er en engel

Anonymkode: f9b7d...0ca

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...