AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #1 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg har søkt flere stillinger i offentlig sektor, men har ikke hørt noe fra dem enda. Er arbeidssøkende og nyutdannet, og lurer litt på om andre har erfaringer fra lignende søknadsprosess og tidsperspektiv. Den ene stillingen jeg har søkt hadde søknadsfrist for syv uker siden. For to uker siden så sendte jeg mail og spurte om hvor langt de hadde kommet i prosessen, fikk til svar at de hadde endel interne prosedyrer å gjennomgå først, så skulle de kalle inn folk til intervju. Har fremdeles ikke hørt noe (enda), selv om søknaden fremdeles er til behandling. Bare for å gjøre det klart - jeg er en tålmodig sjel og forstår at det kan ta lang tid. Men er jo litt nysgjerrig om det kan ta feks. 3 eller 6 måneder før de har ansatt noen. Er det noen andre her som har erfaring med dette, og kan evt. bekrefte at det kan ta tid? Har forstått at innstillingsråd, tilsettingsråd og fagforening ol. skal være med i vurderingen av aktuelle kandidater? Er snakk om en økonomistilling i en virksomhet som er direkte underlagt ett departement. Stillingen er ikke lokalisert i en storby. Anonymkode: 23f18...610
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 Dette er det nok ingen fasit på. Har søkt stillinger i det offentlige og blitt kalt inn til intervju 3 dager etter fristen, men også 3 måneder etter fristen (samme kommune, ulike avdelinger). De har jo tydeligvis ikke ansatt noen i stillingen du søkte på, så det er fullt mulig å fortsatt komme på intervju. Anonymkode: a6a65...fc4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 For å snu litt på hodet; har du attraktiv og ettersøkt kompetanse kan du få tilbud i det offentlig omtrent uten å søke/bli intervjuet. Anonymkode: f2ff7...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå