Gå til innhold

Flytte til annen kommune når man har hovedomsorgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk fra far til min datter for et par år tilbake, etter et langt og smertefullt forhold med alvorlig psykisk og seksuell vold. Dette har preget meg veldig i ettertid, jeg sliter mye med PTSD og angst og har problemer både på jobb og ellers i hverdagen. Etter bruddet tenkte jeg å gjøre det så greit som mulig for barnet og flyttet i kort avstand til far. 

Dette har vært veldig vanskelig. I desember i fjor stanset jeg samværet med far, i samråd med barnevernet, ettersom han oppførte seg så skremmende og ubehagelig ovenfor barnet under samvær, at hun nektet å være hos han. Jeg fikk telefoner fra kontaktlærer om at hun satt og gråt i timen og ikke ville til far. Etter en lang omgang i retten, så fikk far innvilget 30% samvær i sommer. 

Datteren min vil fortsatt ikke være hos far og gråter på morgenen før hun skal på helgesamvær. Han har etter behandling hos ATV og DPS fortsatt ikke klart å ta seg sammen. Jeg er i samtaler hos familievernkontoret ang hva vi skal gjøre videre med dette, ettersom papirene fra retten nå ikke tillater meg å gå inn og nekte samvær igjen.

Jeg vurderer å flytte til nabokommunen, som er kommunen jeg er født og oppvokst i og det er der jeg har alle venner og all familie. Kan far nekte meg dette? Lege og terapeut anbefaler meg å flytte lenger bort fra far, ettersom det er veldig belastende for meg å bo så nærme far. Han har i perioder vært veldig truende og kommet mye på døra der jeg bor, til alle døgnets tider. Politiet har også vært involvert.

Datteren min fyller 9 år, om ikke lenge.

Anonymkode: 71a26...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har hovedomsorgen for barnet kan du flytte med barnet, men du må gi beskjed til far tre måneder før flytting.

Skrevet

TS: Men regner med at far kan protestere og gjøre det vanskelig, hvis han ikke er enig? Noe han selvsagt ikke kommer til å være. 

Anonymkode: 71a26...96a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...