Gå til innhold

Hva tjener anleggsarbeidere på byggeplasser o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det titt og ofte legges ut jobbannonser om folk til anlegg. Som oftest til byggeplasser o.l. Mange ganger er det generelle "hjelper" stillinger, dvs. ingen krav om relevant utdanning. 

Slik jeg forstår, så er disse jobbene fysisk tunge, og det kan bli lange arbeidsdager. Men hva tjener disse? Sånn i timelønn? 

Anonymkode: 5e18d...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstelønna ligger på 177,67 kr/t. 

Skrevet

En forskalingsnekker tjener ca 300kr og oppover med tariff og fagtillegg. Skal du jobbe via et bemanningsfirma som hjelpemann/soper/rydder kan det være veldig lite. Husker ikke, men mener minstelønna i overenskomst for anlegg var 208kr eller noe.

Anonymkode: d676e...bf0

Skrevet

Kjæresten har vel ca. 700 000 i årslønn, og da er det inkludert bonuser, kjøring, diet etc. Men dersom han skal bytte jobb regner han med å måtte gå ned ca. 100 000 eller mer da firmaet han jobber i antageligvis gir best utbetalinger, innenfor det fagfeltet. Bare synd kontorrottene i det firmaet skal være så ufyselige med med anleggsarbeiderne, er vel sikkert derfor det er bra betalt jobb.

Anonymkode: aad66...6ec

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En forskalingsnekker tjener ca 300kr og oppover med tariff og fagtillegg. Skal du jobbe via et bemanningsfirma som hjelpemann/soper/rydder kan det være veldig lite. Husker ikke, men mener minstelønna i overenskomst for anlegg var 208kr eller noe.

208 kr/t for ufaglært arbeid er da ikke lite?!

Skrevet
På 3.10.2018 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på anlegg med grunnarbeid. Har en timelønn på 205 kr. 

Anonymkode: c369c...1b2

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på anlegg med grunnarbeid. Har en timelønn på 205 kr. 

Anonymkode: c369c...1b2

Er du organisert i arbeidsmandsforbundet? Jobber for bemanningsfirma eller ansatt i et seriøst firma?

Skrevet

Jobber ikke i bransjen selv, men har inntrykk av at det absolutt går an å tjene helt greit. Muligheter for overtid også. 

Hva med å kjøre opp for lastebil å kjøre masse på anleggsarbeider, det tror jeg er kurrant for en ufaglært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...