Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

jeg har blitt kalt inn til opptaksprøve til fengselsbetjentskolen, og ønsker tips til hva slags spørsmål jeg kan forvente på intervjuet på opptaksdagen? 

Tror den fysiske testen er i boks, og har alt annet klart og på plass.

uansett det er intervjuet jeg gruer meg mest til nå, håper på noen gode svar!

Endret av Herix
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skal også på opptaket til fengselsskolen, og lurer på det samme🙈

Anonymkode: 1cb98...315

Skrevet

De spør sikkert typ: " hva gjør du hvis du blir angrepet av innsatte, hva gjør du hvis du ser en slåsskamp, osv. Bare si du trykker på alarmen før du gjør det som det står i rutinene at dere skal gjøre. De er opptatt på at du følger rutiner,følger regler, ikke leke helt osv.

Anonymkode: 864fc...475

Skrevet

De kan spørre om hvordan du forholder deg til noen som har voldtatt barn, drept noen, osv. Så må du svare på en måte som ikke er dømmende 

Anonymkode: 864fc...475

Skrevet

Så egentlig bare: Ikke dømme og følge rutiner? Spør de typiske spørsmål som beste og dårlige egenskaper?

• 4 uker senere...
Skrevet

Leste forresten nå at man også har en skriftlig prøve på opptaksdagen, er det noen som har noe mer å tilføye?

Vil gjerne ha en hel oversikt over hvordan opptaksdagen kommer til å foregå

Skrevet

Jeg skal også på opptak og lurer på det samme. 

Gjerne utfyllende rundt skriftlig test og intervju!

Anonymkode: 5b645...1e2

Skrevet
På 3.10.2018 den 1.47, Herix skrev:

Hei!

jeg har blitt kalt inn til opptaksprøve til fengselsbetjentskolen, og ønsker tips til hva slags spørsmål jeg kan forvente på intervjuet på opptaksdagen? 

Tror den fysiske testen er i boks, og har alt annet klart og på plass.

uansett det er intervjuet jeg gruer meg mest til nå, håper på noen gode svar!

Har du kommet i mål med refleksjonsnotatet? Hvor mye har du i såfall skrevet?

Skrevet

Dytter 😊

Skrevet

Da er opptaksdagen gjennomført og kan gi tilbakemeldinger til de som måtte lure. 

Dagen startet med at de delte oss inn i to grupper, hvor de som sa de var sikre på at de greide den fysiske opptaksprøven gikk inn til intervjuer først, og de som ikke rakk opp handa gikk ned i gymsalen og tok den fysiske prøven først.

Bare så det er sagt, løpetesten er mye vanskeligere enn man tror.

Under intervjuet spør de gjerne om hvem som er justisminister i Norge, hvordan politikken påvirker kriminalomsorgen og hvordan man må opptre når man jobber som fengselsbetjent. De spør gjerne hva som er motivasjonen din for å bli fengselsbetjent og om det er nøye gjennomtenkt. 

Om noen lurer på noe mer kan jeg gjerne dele mer innsikt.

• Liker 3
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det med deg?

Skrevet

Kom dere inn?

Anonymkode: 1cb98...315

Skrevet

Jeg kom inn 😊

• Liker 1
Skrevet

Du kan få spørsmål for å avdekke hybristofili. Les deg opp på det i forkant så er du forberedt.

Anonymkode: 4378d...746

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få spørsmål for å avdekke hybristofili. Les deg opp på det i forkant så er du forberedt.

Hva slags spørsmål kan man få, for å avdekke dette ?          

Anonymkode: 0f246...b53

Skrevet

Jeg fikk plass som reserve, altså jeg kan komme inn hvis noen andre takker nei. Veldig kjipt å være så nære og ikke komme inn allikevel. Er det noen som vet hvor stor sannsynlighet det er for å komme inn når man er satt som reserve?

• Liker 1
Skrevet
På 1.12.2018 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Hva slags spørsmål kan man få, for å avdekke dette ?          

Anonymkode: 0f246...b53

Man får spørsmål om å se på noen profilbilder av innsatte mens fuktighetsnivået i trusa måles. Hybristofili påvises ved et et bestemt nivå av fuktighet.

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får spørsmål om å se på noen profilbilder av innsatte mens fuktighetsnivået i trusa måles. Hybristofili påvises ved et et bestemt nivå av fuktighet.

What... 😂 Er dette sant? Høres ikke helt normalt ut. Du tuller? 

Da må de vel også fortelle på forhånd uansett hva fæle ting personen som man ser på bildet, faktisk har gjort - for at en «slik» test skal kunne være reel. 

Anonymkode: d8279...8fe

Skrevet

Herrejesus, selvfølgelig måler de ikke om du blir våt i musa/trusa ved opptak til utdanning, uansett om det så er fengselsbetjent

Anonymkode: 0a77c...708

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...