Vibs Skrevet 18. mars 2005 #1 Skrevet 18. mars 2005 Farger du hjemme eller hos frisøren? Synes du det er stor forskjell på slitasje av håret om frisøren farger det eller om du gjør det selv? Jeg sparer til langt hår og lurer på hva som skader håret minst mulig, i og med at fargingen sliter på håret i seg selv. Jeg farger håret alltid hjemme (ensfarget), men lurer på om det er veldig gode argumenter for å få det gjort hos frisør?
Saeria Skrevet 18. mars 2005 #2 Skrevet 18. mars 2005 Jeg farger alltid håret hos frisøren. De hjemmegreiene blir alt for sterkt for håret mitt, og håret blir ødelagt. Frisøren kan farge med en farge som sliter mindre på håret. Det er nok det beste hvis du vil spare, og samtidig farge. En god hårkur er heler ikke dumt. En som bygger opp håret etter behandlingen.
Gjest Betty Boop Skrevet 18. mars 2005 #3 Skrevet 18. mars 2005 Jeg farger det alltid hjemme. Striper det til og med hjemme. Skal kun til frisøren for å gjøre dette før jeg gifter meg nå i juni.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. mars 2005 #4 Skrevet 18. mars 2005 Jeg synes faktisk det blir like bra om jeg gjør det selv. Da blir valget om jeg skal bruke 150-200 kr på hjemmefarge, eller 800 kr hos frisøren - hm, det var jo vanskelig...
Gjest Xavia Skrevet 19. mars 2005 #5 Skrevet 19. mars 2005 Jeg gjør det alltid hos frisør. Hår (og briller) er noe alle til enhver tid ser ved deg. Sånne ting ønsker jeg ikke å spare penger på. Jeg synes fargen blir mer "levende" i tillegg til at fargeutvalget er bedre hos frisør. Jeg synes fort at hjemmefarget hår blir sånn "playmohår". Med det mener jeg at hele håret er en, og bare en, og samme farge. Ser unaturlig ut, og ikke noe for meg i alle fall.
Tusenfryd Skrevet 19. mars 2005 #6 Skrevet 19. mars 2005 Jeg gjør det ikke så veldig ofte, men har god erfring med å farge det hjemme selv. Ja, jeg har også farget hos frisør, det ble akkurat den fargen bare han kunne lage, men så vokste det ut og ble blasst og ingen av oss hadde tid til å gjøre det på nytt hos han da jeg trengte det... og da ble det hjemmefarging igjen. Effenten da ble faktisk slik at jeg fikk masse striper og spill i håret fordi det tok litt ulikt det det hadde vokst it og på overhåret og underhåret... Neste gang? Vet ikke. Hvis han har tid når jeg har tid ... Men hjemmeproduktene er nå så skånsomme og fine at jeg merker ikke forskjell på håret mitt mht slitasje og sånn.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mars 2005 #7 Skrevet 19. mars 2005 Jeg farger og striper hjemme. Med de farvene som er på markedet i dag er det ikke noe problem å unngå å se "hjemmelaget" ut.
Angelizer Skrevet 19. mars 2005 #8 Skrevet 19. mars 2005 Med langt hår bør du gå til frisør for farging, er det kortere og du klipper deg ganske ofte kan du likså godt gjøre det selv. Det har iallfall frisør-venninna mi sagt :-)
aprilbrud Skrevet 19. mars 2005 #9 Skrevet 19. mars 2005 Når jeg hadde kort hår farget jeg det ofte selv, hvis jeg ikke hadde flere farger i da. Nå har jeg ganske langt, og farger hos frisør. Grunnen til det er at hun kun farger etterveksten, slik at ikke resten av håret blir farget gang på gang. Klarer ikke å kun farge ettervekste selv, så da betaler jeg heller de kronene.
Gjest Rimfrost Skrevet 19. mars 2005 #10 Skrevet 19. mars 2005 Som fattig student har jeg ikke noe valg, jeg farger mitt lange og tykke hår hjemme. Og det går utmerket ! :-) Er nødt til å kjøpe minst 2 esker med farge for å dekke alt, men det blir fremdeles billigere enn hos frisørn.
Potetskrell Skrevet 20. mars 2005 #11 Skrevet 20. mars 2005 Jeg farger håret mitt selv og syns det fungerer fint.
Gjest Madeline Skrevet 20. mars 2005 #12 Skrevet 20. mars 2005 Jeg har kort hår og farger det selv. Resultatet har blitt bra. Har heller ikke råd til å farge det hos frisøren hver gang det vokser ut.
Vibs Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #13 Skrevet 28. mars 2005 Jeg har spurt frisøren jeg pleier å bruke. Hun innrømmet at hun kjøpte farge i daglivareforretningen selv for å farge sitt eget hår. Men det var viktig å kun farge etterveksten, sa hun. Og det er det jeg pleier å gjøre.
smile Skrevet 29. mars 2005 #14 Skrevet 29. mars 2005 Jeg har i alle år farget selv eller venninner har hjulpet meg. Har farget to ganger hos frisør men har ikke vært så mye mer fornøyd da i tillegg til å betale mer....
Gjest Odense Skrevet 29. mars 2005 #15 Skrevet 29. mars 2005 Har helt mørkt hår, så visst jeg bare skal ha en glans full farge i det så gjør jeg det hjemme, visst jeg skal ha i striper sammen med farge så gjør jeg det med frisør..
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #16 Skrevet 29. mars 2005 ..........da blir spørsmålet: HVORDAN farger dere (som kan dette) kun etterveksten selv, hjemme? Har dere noen teknikk/triks/tips å dele med meg, en fattig student som ønsker å spare noen kroner?
Vibs Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #17 Skrevet 29. mars 2005 ..........da blir spørsmålet: HVORDAN farger dere (som kan dette) kun etterveksten selv, hjemme? Har dere noen teknikk/triks/tips å dele med meg, en fattig student som ønsker å spare noen kroner? Jeg lager skill i håret og "sprøyter" på fargen på etterveksten. Lager ny skill og legger på ny farge. Sånn gjør jeg rundt hele hodet. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå