Gå til innhold

Filmer du begynner å grine av bare du tenker på dem

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Ok nesten grine da, men garantert sipper mens du ser den.

Uten tvil nominerer jeg den første Lillefot filmen. Jeg aner ikke hva det er de har gjort for å få den så trist, men da jeg så den i går for første gang på iallfall 8 år, begynte jeg å sippe 5 min etter begynnelsen allerede! Da han blir født og mamman vasker han også vasker han tilbake med den bittelille tungen sin og koser, og alt er så bra, helt til stygge skarptannjævelen kommer og ødelegger og får meg til å grine igjen for at mammaen ligger og holder på og dø, og at lillefot han Løvstjernen sin som minner så om henne med seg hele tiden...

Hele filmen er grusom og trist og fikk en kraftig hodepine av all sutringen jeg :ler: Vet ikke om jeg liker eller elsker eller hater den eller hva jeg gjør, men det er den filmen som har rørt meg mest, en tegnefilm om dinosaurer :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Tid for ømhet"

Tror det var det den het. Ei ung tre-barns-mor som fikk brystkreft og døde.

Shirley MacLaine spilte mora - og Jack Nicholson spilte morens kjæreste............

Uff - trist film. Har sett den flere ganger, og griner hver gang :-(

Gjest Aurélie
Skrevet

Shindlers Liste.. brutal men vakker film.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man on the Moon

- det er sannsynligvis den dårligste filmen jeg har sett. Jeg var iallefall på nippet til å ta til tårene i ren desperasjon når jeg så den.

Skrevet

The Champ, er det ikke det den heter, med han søte lille gutten og han bokseren som dør. Den gjorde kjempeinntrykk når jeg var i tenåra og jeg har fortsatt lyst til å gråte av den triste slutten bare ved å tenke på den.

Skrevet

American history X og Pay it forward er de eneste jeg kommer på i farten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dancer in the Dark var en følelsesfest.

Gjest Anonymous
Skrevet
Man on the Moon  

- det er sannsynligvis den dårligste filmen jeg har sett. Jeg var iallefall på nippet til å ta til tårene i ren desperasjon når jeg så den.

Syns den var utrolig fin jeg...

Ellers griner jeg alltid av E.T.

Skrevet

Må henge meg på dokke som har nevnt "Lillefot og vennene hans" og "American History X".

Dessuten syns eg "Løvenes Konge" og "Titanic" er triste... :cry: Måååå alle dø?!?

Skrevet

The Mighty...

Handler om to gutter, han ene er enormt stor og har ikke venner, han andre har en dødelig sykdom. De har ingen venner utenom hverandre, og "sammen er de mektige", for han store har fysisk styrke og han andre er superintelligent.. de står sammen om alt - helt til en av dem dør.

Og jeg griner så snørr og tårer renner hver gang...

Gjest gjest1
Skrevet
The Mighty...

Handler om to gutter, han ene er enormt stor og har ikke venner, han andre har en dødelig sykdom. De har ingen venner utenom hverandre, og "sammen er de mektige", for han store har fysisk styrke og han andre er superintelligent.. de står sammen om alt - helt til en av dem dør.

Og jeg griner så snørr og tårer renner hver gang...

Så denne på skolen for lenge siden husker jeg... veldig bra og trist film!

Skrevet

Forresten: "Boys dont cry" og "Lilja 4-ever" er veldig triste og... Ikkje filmar eg ser om-og-om-igjen akkurat, men blir litt lei meg av å tenke på dei.

Gjest Anonymous
Skrevet

Homeward Bound... :oops: (Den utrolige reisen på norsk) Barnefilmen om de to bikkjene og katta (Shadow, Chance og Sassy?) som reiser over fjellene i Amerika for å finne igjen barna som eier dem- barna er på ferie og tror at kjæledyrene er trygge hos en venninne av foreldrene.

Slutten er utrolig rørende. :cry:

Skrevet
Homeward Bound... :oops: (Den utrolige reisen på norsk) Barnefilmen om de to bikkjene og katta som reiser over fjellene i Amerika for å finne igjen barna som eier dem- barna er på ferie og tror at kjæledyrene er trygge hos en venninne av foreldrene.

Slutten er utrolig rørende. :cry:

JAAAA!!! Den såg eg for 2 veker sidan.

Fikk masse tårer i augene då vi trudde Shadow ikkje overlevde, men så kjem han haltande likevel. Nååhh...

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns den var utrolig fin jeg...

Ellers griner jeg alltid av E.T.

:ler:

Joda, den mottok jo i sin tid gode kritikker, så hvorfor ikke :-) Ikke noe for meg dog.

Gjest Anonymous
Skrevet

... og så musikken når man ser den gamle hunden komme haltende/løpende mot eieren sin... :grine:

Wynja- tidligere hundeeier

Gjest Anonymous
Skrevet

Og Thirteen. Utrolig sterk film.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om mus og menn - fantastisk film basert på en enda mer fantastisk Steinbeckroman

Og av en eller annen grunn er det deler av Forrest Gump som har samme effekten - også en fantastisk film.

Life of Brian er også tårefremkallende, men da i form av lattertårer.

Gjest Formosiss
Skrevet

- Broene i Madison County; sprutgrein av boken også.

- Løvenes konge :oops:

- Finding Neverland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...