Gå til innhold

Hvor mye kausjonerte foreldrene dine ved boligkjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som brukte kausjonist da du kjøpte bolig. Hvor mye kausjonerte vedkommende for, hvilket beløp?

Jeg er litt usikker på hva som er "normalt" å spørre om, uten at det blir for heftig. Har en svigerfar med romslig økonomi som vil kausjonere for oss, for å dekke inn det vi mangler i EK. Vi skal kjøpe i en stor by, så EK-kravet er fort på 450 000.. Vi har 200 000 selv på BSU for øyeblikket. 

Noen erfaringer?

Anonymkode: dadfa...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av mine foreldre står som medlåntaker på hele lånet på halvannen mill. Dette var etter samlivsbrudd så jeg kunne ha huset fortsatt.

Anonymkode: 143de...8b2

Skrevet

I underkant av 300 000 i 2011. Hadde det vært i dag, måtte vi hatt betraktelig mer.

Anonymkode: 94280...1e3

Skrevet

500` her. Med litt shinings, litt ekstra ned på lånet, og ny takst om 2-3år så regner jeg med å være kausjonsfri.

Anonymkode: a220a...863

Skrevet

Mine foreldre valgte å låne meg 200.000kr til en OK rente og uten sikkerhet, istedenfor å stå som kausjonister. Dersom noe skulle skjedd, hadde de max tapt 200.000, og ikke blitt sittende med hele restgjelden min.

Mulig det hadde blitt høyere nå. Det er noen år siden.

Anonymkode: bab6f...c95

Skrevet

De kjøpte boligen til meg. Det må vel være en selvfølge.

Hvordan skal yngre mennesker komme inn på boligmarkedet ellers, og da vil jo boligmarkedet stagnere.

Anonymkode: cb5a3...599

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...