Gå til innhold

Jobbet 2 år i skolen, er ekstremt mye problematikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber ikke som lærer men som assistent og er pedagog. Dette er ikke i oslo eller i noen drabantstrøk. Langt der i fra.

En klasse jeg er med, vil jeg tippe rundt halvparten av ca 20 har atferdsproblematikk. Dette er en 6 klasse. 1\4 kan finne på å utagere fysisk hvis noe går dem i mot eller de blir sint.

Er også med en 5 klasse hvor tilstanden er litt bedre men ikke langt unna den samme. Det man tror er elever blir harde i skolemiljøet og tar etter negativ atferd hoss andre.

Hvis de gjør noe, får det 0 konsekvens. De blir bare snakket til og vi har ikke lov å ta dem vekk fysisk. De får lov å sitte der å være max frekk i kjeften. Jeg ville faktisk foretrukket straff. Ja jeg sa straff. Ikke fysisk straff med vold, NEI. Men at du kan bære noen vekk eller true med å bli ført vekk og snakket med alene. Samtidig bruke skjønn individuelt etter hvilket barn og behov. Snakk har sviktet her og det vil være meg uforståelig om bildet er veldig ulikt på andre skoler. Her er mye fagfolk i klasserommet.

Hvordan i huleste skal disse i det heletatt få kjenne på skyldfølelse, hvis deres oppførsel ikke får noen effekt. Og konsekvensen av denne være "snill" pedagogikken begynner vi å se er negativ. Dette er ikke en vitenskap som er eksakt, men heller noe eliten innen psykologi og pedagogikk mener. Og ingen tørr å utfordre denne retningen. Jeg tørr ikke engang si mange ord blant kollegaer, så jeg kan tenke det samme gjelder veldig mange. 

Anonymkode: 7e6c9...ff1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må ha gått glipp av noe... Eller så bør skolen anmeldes. Jeg er selv lærer, og kan love deg at ingen får snakke slik til meg uten konsekvenser! 

Lærere har faktisk handlingsplikt dersom de mener at andre elever blir krenket. Det vil jeg tro er tilfelle på skolen du beskriver.

Man har lov til å ta ut elever fysisk i visse tilfeller. Dette gjelder f. Eks om elever utagerer. Om de er til fare for andre eller har en truende atferd MÅ de tas ut. 

Anonymkode: 984dd...f9e

• Liker 1
Skrevet

? Her sender vi elever på ganga, holder de inne i friminuttet, og tar de med på rektors kontor. Ingen får sitte å bølle midt i klasserommet?! Vi har da ansvar for ALLE elevenes læringsmiljø. Vi kontakter og hjemmet for den minste «bagatell» av dårlig oppførsel. Så får foreldrene informasjon og mulighet til å selv gi konsekvenser! Hvilken verden vil de vel bli om alle bare får herje rundt? Her må jeg si jeg tror du jobber på en skole med en veldig tafatt og tiltaksløs ledelse? 

Anonymkode: 859a7...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...