Gå til innhold

søsken og svigerinner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Vet ikke hvor jeg skal starte hen.

Har virkelig fått svigerinnen fra helvete. Har fra dag 1 prøvd å være hyggelig, men hun varierer så voldsomt i humøret sitt. Hun er utrolig eiesyk ovenfor min bror og deres barn. Hun kan være kjempehyggelig til tider, mens andre ganger er hun helt stille og i skikkelig rart humør. Hun maser på broren min hele tiden og han stresser hele tiden. Han har såvidt tid til å ta tlf når jeg ringer.. 

De har et barn på snart 2 år, og venter en baby til. Hvordan skal det gå? Da blir det sikkert enda mer hektisk. Men jeg tror ikke det er sunt for broren min da han stresser så mye fra før, og har aldri tid til noe annet enn det hans kjæreste sier. De er alltid med hennes familie på hytteturer ol. men når vår familie spør om noe skal de alltid pusse opp et eller annet, eller hun jobber/får besøk. Det har også hendt at hun flere ganger har "glemt" at vi f.eks. skal i familieselskap osv. Og unnskylder seg med at hun har avtale med ei venninne (noe hun plutselig ikke hadde likevel en gang). 

Faren vår har hatt hjerteinfarkt før. Det kan være arvelig. Er så redd for broren min, føler heller ikke han er noe særlig lykkelig med hun. Føler bare de prøver å være sammen pga. barna. Har alltid tenkt at det beste er at foreldrene er sammen for barnas skyld, men der har jeg forandret tankegang. Det er virkelig ikke bra for barna å ha slike foreldre som bare stresser, og oppfører seg slik som hun.

Hun lager splid i familien, stresser opp broren min.. og uansett hva hyggelig vi gjør finner hun alltid noe negativt med det. 

Hjelp meg.. jeg savner min glade bror! 

Anonymkode: f29ec...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

uff :( 

Endret av monsterpuzen
Skrevet

Og btw.. jeg har før mistenkt fødselsdepresjon eller bipolar lidelse 2. 

Anonymkode: f29ec...684

Skrevet

Snakk med broren din. Han er voksen og frivillig sammen med henne.

Anonymkode: f8f4f...6b9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med broren din. Han er voksen og frivillig sammen med henne.

Anonymkode: f8f4f...6b9

Men jeg vet ikke hva jeg skal si :S 

Skrevet

Broren din gjør egentlig det riktige. Når msn gifter seg, så er det ens nye familie som en selv lager som skal være viktigst. Du som er hans søster bør prøve å være mer selvstendig, bli voksen rett og slett. Er det rart det er mange skilsmisser her til lands? Dama hans trives mest sannsynligvis ikke med dere. Slik er det mange inngifte som har det i norske stor-familier!

Anonymkode: c77ea...c6f

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Broren din gjør egentlig det riktige. Når msn gifter seg, så er det ens nye familie som en selv lager som skal være viktigst. Du som er hans søster bør prøve å være mer selvstendig, bli voksen rett og slett. Er det rart det er mange skilsmisser her til lands? Dama hans trives mest sannsynligvis ikke med dere. Slik er det mange inngifte som har det i norske stor-familier!

Rettelse: Man, ikke msn.

Sorry.

Skrevet

Sånt er leit. Hva sier han selv om situasjonen da? Du sier det har skapt splid i familien, men har noen prøvd å snakke med ham direkte eller snakker dere bare dere i mellom?

Anonymkode: 32cb3...ea3

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det riktige er å ha et balansert forhold. Når man gifter seg, får man hverandres familier på kjøpet. Det betyr at man får det til å funke - også med sin svigerfamilie.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det her er bare helt feil. En ting er hvis en av dem har en familie som er forferdelige å ha med å gjøre, men normale fine folk kutter man ikke ut. Det er dessverre en del som finner seg en kontrollerende kvinne eller mann som vil ha alt på sin måte, gjerne at den mer undertrykte parten kutter ut familien sin også. 

Trist at broren din har funnet seg en sånn ei Ts. Skjønner at du savner han. Men hvis dere er flere i familien som mener det samme så ta en snakk med han. Be han komme en tur hjem til dere og si det er viktig.  Selv om han har en egen familie med kone og barn+ en til på vei, så betyr ikke det at han aldri har tid til dere heller, for dere er også hans familie, og mest sannsynlig den som vil være der for han uansett. Håper han våkner opp og sier kjerringa si midt i mot! 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...