AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #1 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg ønsker å komme i kontakt med andre forelder, som har barn med diagnose/diagnoser. Det å kunne dele erfaringer, tips med hverandre. Anonymkode: 0d189...08a
Gjest Solstråletårer Skrevet 2. oktober 2018 #2 Skrevet 2. oktober 2018 Lettere på Facebook enn her. Prøv å Google deg til lokal foreninger osv . Det finnes du må bare grave.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 Det er en gruppe på Facebook som heter Kampen for foreldres rettigheter Anonymkode: 15865...de9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg syns alltid det er litt rart å bruke diagnose i den sammenhengen. En diagnose er jo bare navnet på en sykdom som kan være alt fra ADHD til kreft, ME til leddgikt, psoriasis til cøliaki liksom. Regner jo med at det er folk i samme situasjon du er ute etter og da er det rart å bare si «diagnose». Anonymkode: 4c4d6...b12 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å komme i kontakt med andre forelder, som har barn med diagnose/diagnoser. Det å kunne dele erfaringer, tips med hverandre. Anonymkode: 0d189...08a Kan du fortelle hva slags diagnode det er snakk om? Hvor gammelt er barnet ditt? Anonymkode: d25bb...7a5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 Lurer og på hvilke diagnoser det er. Anonymkode: 276c5...df6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #7 Skrevet 3. oktober 2018 13 timer siden, Solstråletårer skrev: Lettere på Facebook enn her. Prøv å Google deg til lokal foreninger osv . Det finnes du må bare grave. Mange har ikke lyst til å skrive på sånne sider, for da kan jo alle vite hva barnet ditt sliter med. Og er det noen problemer man lurer på, blir det lett å utlevere barna. Anonymkode: 276c5...df6 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #8 Skrevet 3. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange har ikke lyst til å skrive på sånne sider, for da kan jo alle vite hva barnet ditt sliter med. Og er det noen problemer man lurer på, blir det lett å utlevere barna. Anonymkode: 276c5...df6 Dette er egentlig problemet i dagens samfunn. En bør absolutt være åpen om ens barn diagnose eller utfordringer. Det gjør det bare lettere for alle rundt barnet å forstå barnet og evt tilpasse seg. De tå legge skjul på noe fører ikke til noe som helst. Vet mange foreldre "skammer" seg over at barnet ikke er som alle andre, men dette er SÅ FEIL! Anonymkode: d25bb...7a5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #9 Skrevet 3. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er egentlig problemet i dagens samfunn. En bør absolutt være åpen om ens barn diagnose eller utfordringer. Det gjør det bare lettere for alle rundt barnet å forstå barnet og evt tilpasse seg. De tå legge skjul på noe fører ikke til noe som helst. Vet mange foreldre "skammer" seg over at barnet ikke er som alle andre, men dette er SÅ FEIL! Anonymkode: d25bb...7a5 For noe tull. Jeg skammer meg overhodet ikke over at barnet mitt har en diagnose, jeg er bare fullstendig uinteressert i å utlevere h*n i det offentlige rom og på nett. At det fremdeles finnes forum hvor mennesker kan snakke sammen anonoymt skal vi være glade for, så lenge folk oppfører seg og ikke bruker anonymiteten til å lage kvalm. Anonymkode: 90b88...5a1 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #10 Skrevet 3. oktober 2018 Mitt barn har tre sjeldne diagnoser, men det er ofte lettere å få tips/råd og dele erfaringer med noen som har lignende/eller samme utfordringer. Er jo stor forskjell på analatresi og ADHD😊 Anonymkode: d1bd2...9f5 2
Gjest Solstråletårer Skrevet 3. oktober 2018 #11 Skrevet 3. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange har ikke lyst til å skrive på sånne sider, for da kan jo alle vite hva barnet ditt sliter med. Og er det noen problemer man lurer på, blir det lett å utlevere barna. Anonymkode: 276c5...df6 Ja men du kan få kontakt med andre. Da kan praten gå litt mere privat. Eller i lokal gruppa som kan være veldig hjelpsom er alltid den som er kontakt person. Som kan prates med. Sånne problemer kan tas opp i gruppe uten problemer. Som hvor kan Jeg kjøpe klær til en autist som trenger ungdoms klær uten knapper. Og problemer med nav osv. Og hvordan takle att folk er negative. Og jeg tror på åpenhet uten å utlevere barnet. Alle vet at min unge har en diagnose. ( til å med ungen) men jeg snakker aldri om de mest intime problemer åpen på nett. Det tar jeg privat med en jeg kjenner og stoler på . Som jeg har blitt kjent med via en gruppe.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #12 Skrevet 3. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er egentlig problemet i dagens samfunn. En bør absolutt være åpen om ens barn diagnose eller utfordringer. Det gjør det bare lettere for alle rundt barnet å forstå barnet og evt tilpasse seg. De tå legge skjul på noe fører ikke til noe som helst. Vet mange foreldre "skammer" seg over at barnet ikke er som alle andre, men dette er SÅ FEIL! Anonymkode: d25bb...7a5 Det er jo ikke noe problem at de rundt vet diagnosen til barnet, men alle der ute, trenger ikke å vite det. Og ofte er det jo forskjellige problemer man gjerne vil diskutere, med andre i samme situasjon. Og det vil man ikke at hele verden skal få vite. Det er faktisk å utlevere barnet. Anonymkode: 276c5...df6
Frida.B Skrevet 3. oktober 2018 #13 Skrevet 3. oktober 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ønsker å komme i kontakt med andre forelder, som har barn med diagnose/diagnoser. Det å kunne dele erfaringer, tips med hverandre. Anonymkode: 0d189...08a Hei, gjerne send meg melding:-)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #14 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg lurer egentlig på det samme. Har ikke lyst til at alle vennene mine på fb skal se at jeg er med i slike grupper - for mitt barns del, men vi sliter skikkelig med å finne foreldre i samme situasjon. Her er det snakk om en ADHD som er veldig krevende, men også snakk om bipolaritet. Anonymkode: af17f...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå