AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #1 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg har søkt arbeidsavklaringspenger og har vært inne til samtale med veileder. I dag fikk jeg brev om at jeg har rett til veiledning for å komme i jobb, med en liste over hvilke tiltak nav mener jeg trenger for å komme ut i jobb. Og det er forsåvidt bra, for det trenger jeg på sikt. Men, jeg lurer på: har dette noe å si for det endelige vedtaket? Det står at søknaden min fortsatt er under behandling, så jeg har jo enda ikke fått svar på om jeg faktisk får AAP eller ikke, men har dette vedtaket jeg fikk i dag noe å si for vedtaket angående AAP? Takk for hjelp! Anonymkode: 0e560...a54
ajarRun Skrevet 2. oktober 2018 #2 Skrevet 2. oktober 2018 Nei, bare et standarformalr de sender til alle som er registret som arbeidssøker. 2
applestories Skrevet 2. oktober 2018 #3 Skrevet 2. oktober 2018 Om det står at det er et §14a-vedtak, er det noe som må sendes ut til alle som registrerer seg. Men det har ingenting med søknaden sin om arbeidsavklaringspenger, eller noen andre søknader for den del, så om det står i dette brevet at "søknaden din fortsatt er under behandling" så lurer jeg litt på om det faktisk er et §14-a vedtak du har fått. Eller er det inne på Din Side det står at søknaden fortsatt er under behandling? - Om det er et §14a-vedtak er det som abrasiveRefraction skriver - det har ingenting å si for det endelige vedtaket. Bortsett fra at du kanskje ikke hadde fått et om ikke lokalkontoret (som lager §14a-vedtak) hadde gjort jobben slik at forvaltningsavdelingen (som lager AAP-vedtak) fikk gjort sin. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #4 Skrevet 2. oktober 2018 4 minutter siden, applestories skrev: Om det står at det er et §14a-vedtak, er det noe som må sendes ut til alle som registrerer seg. Men det har ingenting med søknaden sin om arbeidsavklaringspenger, eller noen andre søknader for den del, så om det står i dette brevet at "søknaden din fortsatt er under behandling" så lurer jeg litt på om det faktisk er et §14-a vedtak du har fått. Eller er det inne på Din Side det står at søknaden fortsatt er under behandling? - Om det er et §14a-vedtak er det som abrasiveRefraction skriver - det har ingenting å si for det endelige vedtaket. Bortsett fra at du kanskje ikke hadde fått et om ikke lokalkontoret (som lager §14a-vedtak) hadde gjort jobben slik at forvaltningsavdelingen (som lager AAP-vedtak) fikk gjort sin. Oi, skrev det kanskje litt uklart. Det står inne på mine sider at søknaden fortsatt er under behandling. Det er §14 A vedtak. TS Anonymkode: 0e560...a54
applestories Skrevet 2. oktober 2018 #5 Skrevet 2. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi, skrev det kanskje litt uklart. Det står inne på mine sider at søknaden fortsatt er under behandling. Det er §14 A vedtak. TS Anonymkode: 0e560...a54 Da betyr det mest sannsynlig at lokalkontoret er ferdig med sin del av behandlingen av søknaden, og har, eller er på vei til, å sende den videre til behandling hos forvaltning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå