AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #1 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg har en fin regnkåpe i sånn tett stoff, sånn skikkelig regntøy, ikke softshell eller liknende. Den har hengt ubrukt et par år, og når jeg tok den frem igjen var hele jakken skikkelig klissete og seig, armene var nærmest limt inntil siden. Hva kan ha skjedd med den? Tips til å fjerne? Vurderer å hive den i vaskemaskinen, selv om det ikke er ideellt med regnklær... Anonymkode: 42f14...58b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg hørte om noe som heter gummipest. Kan det være det? Anonymkode: 706b8...657 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte om noe som heter gummipest. Kan det være det? Anonymkode: 706b8...657 Oj! Det hadde jeg ikke hørt om før "Har gummihanskene hjemme hos deg begynt å bli litt klisne, og så går de i stykker? Blir andre ting av gummi stive og brekker? Kanskje du har fått gummipest i huset!?"https://www.ub.uio.no/kurs-arrangement/arrangementer/ureal/vaffel-og-vitenskap/2018/2018-09-14 Anonymkode: 5d6db...ca4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 ikke ta den i vaskemaskinen eller tørketrommelen. da smelter du gummien, og den blir ødelagt. Anonymkode: d7672...d6f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 Her kan du også lese om det http://www.dykkesiden.com/forum/archive/index.php/t-10739.html Anonymkode: 5d6db...ca4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en fin regnkåpe i sånn tett stoff, sånn skikkelig regntøy, ikke softshell eller liknende. Den har hengt ubrukt et par år, og når jeg tok den frem igjen var hele jakken skikkelig klissete og seig, armene var nærmest limt inntil siden. Hva kan ha skjedd med den? Tips til å fjerne? Vurderer å hive den i vaskemaskinen, selv om det ikke er ideellt med regnklær... Anonymkode: 42f14...58b Kan du lese hva det står at den er laget av og poste opplysingene her? Anonymkode: 5d6db...ca4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #7 Skrevet 3. oktober 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en fin regnkåpe i sånn tett stoff, sånn skikkelig regntøy, ikke softshell eller liknende. Den har hengt ubrukt et par år, og når jeg tok den frem igjen var hele jakken skikkelig klissete og seig, armene var nærmest limt inntil siden. Hva kan ha skjedd med den? Tips til å fjerne? Vurderer å hive den i vaskemaskinen, selv om det ikke er ideellt med regnklær... Anonymkode: 42f14...58b Hvor har den hengt? I en fuktig kjeller el.l.? Har den hengt mørkt eller fremme i lyset? Les linkene. Det sto noe om zalo. Anonymkode: 5d6db...ca4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #8 Skrevet 3. oktober 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en fin regnkåpe i sånn tett stoff, sånn skikkelig regntøy, ikke softshell eller liknende. Den har hengt ubrukt et par år, og når jeg tok den frem igjen var hele jakken skikkelig klissete og seig, armene var nærmest limt inntil siden. Hva kan ha skjedd med den? Tips til å fjerne? Vurderer å hive den i vaskemaskinen, selv om det ikke er ideellt med regnklær... Anonymkode: 42f14...58b Kanskje du kan reklamere på den, ettersom den er ubrukt? Det kan være noe den er insatt med fra fabrikk, som har fått kåpen til å bli klissete. Du selv har ikke sprayet kåpen med noe eller påført den noe annet? Kan det være stekos fra kjøkkenet som har reagert med materialet i kåpen, eller evt nikotin eller stearin (dersom det røkes eller brennnes lys hjemme)? Anonymkode: 5d6db...ca4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #9 Skrevet 3. oktober 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kan du også lese om det http://www.dykkesiden.com/forum/archive/index.php/t-10739.html Anonymkode: 5d6db...ca4 Her sto det om enkelte materialer som reagerer med FETT (som bl.a. hårvoks, hudfett m.m.) og da blir seigt/klissete... Anonymkode: 5d6db...ca4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #10 Skrevet 3. oktober 2018 Mye interessant her! Takk for tips, skal lese om gummipest. Den har hengt i et garderobeskap i gangen, langt fra både kjøkken og stue med stearinlys. Har ikke fått noen produkter på den, brukte den bare et par ganger før den ble hengt bort pga voksende mage (tatt litt tid å passe inn i den igjen😜). Tror det er litt sent å reklamere på den, har ikke kvittering eller noe. Kan se hva den er laget av når jeg kommer hjem😊 ts Anonymkode: 42f14...58b 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #11 Skrevet 3. oktober 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye interessant her! Takk for tips, skal lese om gummipest. Den har hengt i et garderobeskap i gangen, langt fra både kjøkken og stue med stearinlys. Har ikke fått noen produkter på den, brukte den bare et par ganger før den ble hengt bort pga voksende mage (tatt litt tid å passe inn i den igjen😜). Tror det er litt sent å reklamere på den, har ikke kvittering eller noe. Kan se hva den er laget av når jeg kommer hjem😊 ts Anonymkode: 42f14...58b Takk for tilbakemelding! Jeg hadde reklamert på den Anonymkode: 5d6db...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #12 Skrevet 3. oktober 2018 Man trenger ikke kvittering for å reklamere, da butikken har gjenpart av kvitteringen og skal finne denne hvis du spør om det. Det er en fordel om du vet ca når du kjøpte den og ca pris, (og hvilken butikk (selvsagt)). Hvis du betalte med kort, finner du nok betalingsinformasjon i nettbanken. Lykke til! Anonymkode: 5d6db...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #13 Skrevet 3. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du lese hva det står at den er laget av og poste opplysingene her? Anonymkode: 5d6db...ca4 Har sjekket den nå, sto at «trekket» utenpå er polyuretan. Sto også at den kunne vaskes på 30 grader i maskin, og siden den var så seig at den ikke gikk ned i en pose uten å klistre seg sammen til en ball og klebe seg til kantene på posen, tok jeg sjangsen på å ta den i maskin. Det gikk ikke😝 den var enda seigere når jeg tok den ut, og helt sammenlimt. Så nå går den i søpla, så får jeg skaffe meg en regnkåpe i et annet materiale😜 litt ergelig, den er av merket søs jensen, og kostet litt, men jeg er ikke komfortabel med å klage på noe såpass lenge etter kjøp😂 tusen takk for innspill👍🏻Ts Anonymkode: 42f14...58b 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #15 Skrevet 3. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sjekket den nå, sto at «trekket» utenpå er polyuretan. Sto også at den kunne vaskes på 30 grader i maskin, og siden den var så seig at den ikke gikk ned i en pose uten å klistre seg sammen til en ball og klebe seg til kantene på posen, tok jeg sjangsen på å ta den i maskin. Det gikk ikke😝 den var enda seigere når jeg tok den ut, og helt sammenlimt. Så nå går den i søpla, så får jeg skaffe meg en regnkåpe i et annet materiale😜 litt ergelig, den er av merket søs jensen, og kostet litt, men jeg er ikke komfortabel med å klage på noe såpass lenge etter kjøp😂 tusen takk for innspill👍🏻Ts Anonymkode: 42f14...58b Det var synd at den ble enda mer ødelagt og at du må kaste den. Jeg forstår at du ikke er komfortabel med å klage så lenge etter kjøp. Men jeg hadde tatt med den der "gummiballen" til butikken og reklamert. Anonymkode: 5d6db...ca4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå