Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du kunne jobbet med HVA som helst, hva ville da vært din absolutte drømmejobb?

Jeg tror jeg ville jobbet med vanskeligstilte barn, og hatt et tilbud for de hjemme på gården kanskje. 

Anonymkode: ae9be...92a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forutsetningene mine for en drømmejobb er:

A) Jeg er så økonomisk selvstendig at jeg ikke trenger å ta jobben, men heller kan velge og vrake mellom oppdrag og arbeid. 

B) Jeg jobber når det passer meg. 

Under de forutsetningene, så ville jeg nok jobbet i en veldig high-end klesbutikk, mulig en personal shopper. Elsker å hjelpe folk med klær, og det er utrolig givende å se folk lyse opp med selvtillit, når de ser dem selv i speilet. Realiteten er dessverre at 90% av klesbutikker er billige "alt skal selges" butikker, der økonomisk gevinst kommer laaaangt foran kundene sine behov. De resterende 10% er gode butikker, men med veldig lav lønn - det er som oftest bare et kappløp mot tiden - da slike butikker er lokalisert i de størst og dyreste byene. Du kan selge kjoler, dresser, jakker, osv. til 100000 kr, men får ikke langt bedre betalt enn de på Burger King. 

Mer realistisk, så er vel kanskje drømmejobben min å jobbe med data og informasjon - type Maskinlæring, Data Science, og liknende. Jeg elsker å leke med tall, samt skrive rapporter om analyse...og yrke er forsåvidt godt betalt, men du finner ikke jobbene overalt. 

Anonymkode: 6877d...23e

Skrevet

Å jobbe administrativt/analytisk med etterretning i Forsvaret, samtidig som jeg hadde muligheten til å være med på grønne øvelser innimellom. 

Anonymkode: e7cdb...f91

Skrevet

Psykiater. Har tenkt å spesialisere meg innen psykiatri når jeg er ferdig med medisinstudiet. Personlig synes jeg at psykiatri er et av de mest interessante fagfeltene innen medisin. Kunne dog også tenkt meg å bli patolog eller anestesilege. Likevel virker psykiatri som det beste valget da det er veldig mange 08:00-16:00 jobber innenfor fagfeltet. På poliklinikker og sengeposter jobber legene ofte på dagtid, og kun på hverdager. Med unntak av på noen akuttposter, hvor det alltid må være en lege som kan ta imot pasientene når de blir henvist fra en annen instans som legevakt e.l. 

Anonymkode: 479d9...319

Skrevet

Moderator på Kvinneguiden 👌

Anonymkode: 32e74...faa

• Liker 1
Skrevet

Dyrevernsarbeid, gjerne også som kontorjobb.

Anonymkode: 4731d...a85

• Liker 1
Skrevet

Bibliotekar. ☺

• Liker 1
Skrevet

Jobb med arkiv eller lignende.

Anonymkode: 211c5...7fc

Skrevet

Forfatter.  Liker å skrive historier og hadde vært fint om folk likte å lese dem også. :P

Anonymkode: 5e5a4...ff6

Skrevet

Å bare kunne kjøre bilen min uten mål og mening. 

Å være drosjesjåfør eller langtransportsjåfør blir ikke helt det samme. Og jeg hater bykjøring

Anonymkode: c3d25...56e

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Veterinær eller psykiatrisk sykepleier.

Gjest peachblossom
Skrevet

Psykolog. Håper jeg blir det en dag. 

Skrevet

Skuespiller:hjerte:

Anonymkode: d765b...7b9

Skrevet

Kattepasser :ninuskapus:

Jeg drømmer om å arbeide for rike og katteglade personer som betaler meg godt for å passe kattene når de selv er bortreist. 

• Liker 3
Skrevet

Åh, kattepasser 😍

Jeg ville gjerne vært film-, musikk- og bokanmelder.  

Langtransportarbeider hvis dette kunne utføres med personbil og kun under gode kjøreforhold 🙂

Rent skrivestuearbeid eller en form for avskriftsarbeid hadde også passet meg godt, tror jeg.

Anonymkode: 3cfba...0a4

Skrevet

Åpne min egen asiatisk cafe eller eier og skaper av hudprodukter (inspirert av korea, som bruker mye naturlig produkter).

Anonymkode: 3a9b0...0e5

Skrevet

Jobbe i miljødepartementet med forhandling av internasjonale avtaler om hav og miljø😍

Anonymkode: 09f78...fb1

Skrevet

Produksjons assistent i Hollywood. Også kjent som Set PA eventuelt en PA for en spesifikk skuespiller. For meg så er det drømmejobben. Lange dager med noe jeg elsker, det er variert og det er nye utfordringer hele tiden. Å jobbe på settet til en tv serie er ikke det jeg ønsker, som serier med 10+ sesonger f.eks. Jeg ønsker nye utfordringer, møte nye folk og komme meg opp og frem. Vil ikke gro fast i noe. Det å jobbe blant kjendiser er heller ikke et minus ;) 

Anonymkode: 61df0...213

Skrevet

Sjømann med millionlønn, dvs offiser

Skrevet

Jeg har drømmejobben jeg; lærer på ungdomstrinnet!

Anonymkode: bee8e...a24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...