Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var akkurat på jobbintervju i en skobutikk, og i morgen skal jeg på prøvejobbing et par timer slik at sjefen kan se hvordan jeg er i butikken. 

Så ieg lurer på om noen har noen gode tips til prøvejobbingen i morgen?

Anonymkode: 1fb13...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste i alle butikker er kundefokus. Si hei til alle kunder, smil masse, får du spm av kunder du ikke vet svaret på: ikke bare si eeeeeh og se bort på en annen ansatt. Si heller feks:» det er jeg litt usikker på, bare et øyeblikk så skal jeg høre med min kollega» o.l.

Spør alltid hvis du er usikker på noe. Vis også at du er interessert i varene, og hvordan alt fungerer. 👍🏻

Anonymkode: 680a5...7ca

Skrevet

Ikke gjør det. Prøvejobbing er bare utnyttelse. Du skal ha betalt for opplæringsskift i prøvetiden. 

Anonymkode: 37744...2f4

• Liker 4
Skrevet

Prøvejobbing? Er det noe nytt arbeidsgivere har begynt med eller? Aldri opplevd før. Det skal vel skrives kontrakt før du begynner å jobbe, og du har krav på opplæring. 

Anonymkode: 79b19...5f6

Skrevet

Dette er bare å avbryte. "Prøvejobbing" er å bruke gratis arbeidskraft. Krev kontrakt med fastsatt lønn før du "prøvejobber" så de ikke flår deg for penger du SKAL ha. Man jobber ikke gratis. Sånne bedrifter er det enkelt å bare styre unna for å unngå trøbbel senere. Er mer som skurrer i slike forretninger

Anonymkode: 564bf...113

Skrevet

Ikke gjør det, de er useriøse. Har gjort dette selv og jeg gikk etter 30 min, aldri om jeg gidder å jobbe gratis. 

Anonymkode: cc263...57b

Skrevet

Først av alt vil jeg si; wow! Hvordan klarer dere å kommentere noe dere ikke vet noe som helst om? Jeg ba om tips til prøvejobbingen i morgen, ikke at dere skulle kommentere noe dere vet null og nada om. Jeg vil bare si en ting; Jeg får betalt for de timene jeg skal være der. Seriøst, blir oppgitt av sånne som dere. Svar heller på det som blir spurt om enn å spekulere. 

Anonymkode: 1fb13...e1d

• Liker 1
Skrevet

Hils på kundene, spør om de trenger hjelp, smil, vær behjelpelig og når det ellers ikke er noe å gjøre så rydder du eller gjør det du får beskjed om :)

Anonymkode: 1b279...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...