Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2005 #1 Del Skrevet 18. mars 2005 Inspirert av tråden under...så lurer jeg på dette. Jeg har noen gule, noen lyserosa og et par hvite håndkler. Skulle gjerne hatt de i samme farge. Feks mørk-grå. Noen som har prøvd å farge håndkler? Hvordan blir resultatet? Vil mine håndkler få samme gråfarge..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mulle7 - ikke innlogget Skrevet 18. mars 2005 #2 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg har forsøkt en gang, og det gikk kjempefint. Fargen holdt seg kjempebra i ettertid. Om du får samme farge på håndklærne avhenger av fargen på håndklærne i utgangspunktet, hvor mørk fargen du velger er - og hvor mye tøy du har i en fargevask. Det er som regel en anbefaling på hvor mye tøy (i kg) en kan ha med for å få mørkeste angitte farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 18. mars 2005 #3 Del Skrevet 18. mars 2005 Ja men suger håndklærne like mye vann etterpå? De gjør jo ikke det om man bruker skyllemiddel. Virker tøyfarge på samme måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 18. mars 2005 #4 Del Skrevet 18. mars 2005 de suger finfint etter noen vask. Men er de ikke i samme farge, blir de ikke i samme farge heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2005 #5 Del Skrevet 18. mars 2005 de suger finfint etter noen vask. Men er de ikke i samme farge' date=' blir de ikke i samme farge heller....[/quote'] Arrrrrgg! Jeg vil ha håndkler i samme farge!! Både jeg og kjæresten min har fått dumpet på oss håndkler fra foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 18. mars 2005 #6 Del Skrevet 18. mars 2005 Har tenkt samme tanken selv. Har begynt å bytte håndklær vi får i gave i det vi vil ha, foreløpig fikk vi ett til jul og butikken er nå selvfølgelig utsolgt for det vi samler på... Med tid og stunder kan du nok kaste noen håndklær, noen kan brukes til vaskefiller, og noen kan du kanskje gi til Fretex eller andre trengende du kommer i kontakt med. Det er litt kjedelig hvis alt plutselig er akkurat sånn du vil ha det på line. Hva skal du da finne på...? Men altså...det er lov å pakke bort håndklær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 19. mars 2005 #7 Del Skrevet 19. mars 2005 DA tror jeg du må kaste de gamle håndklærne du har tatt imot, og kjøpe nye. Mammaen min farga en haug med håndklær, det ble ikke spesielt pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 19. mars 2005 #8 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har farget endel - både klær og håndklær opp gjennom årene. Om du farger håndklær som ikke er samme farge vil du få flere nyanser av fargen - kan bli fint det og. Hvis alle håndklærne er lyse og du vil farge i en mørk farge - vil det ikke bli så veldig store fargeforskjeller (her kommer det selvfølgelig an på fargen du velger å farge i). Lykke til, hvis du velger å farge. Bestandig spennende å se det ferdige resultatet. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 19. mars 2005 #9 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har farget håndklær med godt resultat. Noe av det viktigste er å ikke ha for mye tøy i maskinen. Det står forresten mål på fargeeskene hvor mye tøy man bør farge av gangen (jeg putta i litt mer tøy enn det). Jeg farget i mørk grønn og mørk blå. Med mørk grønn opplevde jeg at fargene ikke ble helt jevne. Det blå i grønnfargen "slo" gjennom...på en måte. Dette antok jeg kunne skyldtes at grønt ikke er en "ekte" farge (men vet altså ikke hvorfor det skjedde). Jeg gikk isteden over til mørk blå...og det ble kjempefint resultat. Alt ble helt jevnt. Selv om det jeg farget spente fra hvitt og rosa til grått og blått...så fikk jeg samme farge på håndklærne til slutt, noe jeg antar skyldes at de fargene jeg brukte var ganske mørke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. mars 2005 #10 Del Skrevet 19. mars 2005 DA tror jeg du må kaste de gamle håndklærne du har tatt imot, og kjøpe nye. Stating the obvious? Til alle andre: får prøve farging en gang jeg får tid Kanskje mørk blå er tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 19. mars 2005 #11 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har farget håndklær i svart; Da fikk alle lik farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 19. mars 2005 #12 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har også farget håndklær og ble fornøyd. Husk bare at de avgir farge når du vasker dem senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå