Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt gravid 2 ganger nå men mistet begge gangene. Den siste spontanaborten så var jeg til gynekologisk avd på sykehuset for å sjekke at alt var ute. 

Hun skulle vel sett om noe var galt med meg? Tenker på eggstokkene (cyster o.l)?

vi er i PP8 nå etter siste spontanabort å i går så freaka jeg helt ut. Tenk om jeg ikke har eggløsning? Har masse cyster på eggstokkene? Tette eggledere osv? Men så måtte jeg bare tenke at jeg har jo blitt gravid og jeg kan bli det så er det slik at noen ganger så tar det bare lang tid med å bli gravid igjen? 

Har en syklus som hopper litt frem å tilbake nå men den ligger på 32-35 dager, regelmessig det ikke sant?

Anonymkode: 87a57...e2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) 

Anonymkode: 3a56b...34e

Skrevet

32-35 dager er regelmessig ja. Du har nok bare vært uheldig , men skjønner veldig godt at det er tungt og at det fører med seg mye bekymringer . Er vondt å bekymre seg så håper du har noen du kan snakke med sånne ting om❤️

Skrevet
4 minutter siden, Febmamma skrev:

32-35 dager er regelmessig ja. Du har nok bare vært uheldig , men skjønner veldig godt at det er tungt og at det fører med seg mye bekymringer . Er vondt å bekymre seg så håper du har noen du kan snakke med sånne ting om❤️

Ja, jeg har jo min tålmodige samboer og venninner som er ekstremt hjelpsom og som skjønner hvordan jeg har det ❤️ Jeg ble bare så livredd i går å tankene surret som bare der. 

Legen min sa også at jeg bare var maks uheldig å at jeg måtte være glad for at jeg klarer å bli gravid, dvs at alt er som det skal men at jeg bare har vært uheldig. Har et barn fra før som er 9 år og er selv 30 år så har vel litt tid enda 😄

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har jo min tålmodige samboer og venninner som er ekstremt hjelpsom og som skjønner hvordan jeg har det ❤️ Jeg ble bare så livredd i går å tankene surret som bare der. 

Legen min sa også at jeg bare var maks uheldig å at jeg måtte være glad for at jeg klarer å bli gravid, dvs at alt er som det skal men at jeg bare har vært uheldig. Har et barn fra før som er 9 år og er selv 30 år så har vel litt tid enda 😄

Tungt er det jo uansett❤️ Og har du klart å bære frem et barn før så er kroppen din i stand til det enda . Du er enda ung ;) i hvilken uke mistet du i da? 

Skrevet

Ting kan dessverre ta tid ja. Vi var ekstremt heldige med førstemann og i første forsøk på nr 2. Ble da gravid første mnd. Mistet og så tok det 10 mnd før jeg ble gravid igjen, men mistet dessverre da også. Tok så 3 mnd før jeg ble gravid igjen og er nå 9 uker på vei. Så får vi se om det holder denne gangen :)

Jeg var mye lei meg og frustrert de 10 mnd vi ikke ble gravide. Jeg følte meg mislykket, men visste jo også at det var innenfor normalen.. 

Jeg trøstet meg med at jeg kunne bli gravid og at jeg har fått et barn naturlig før. Den trøsten er det ikke alle som har:/ 

Lykke til ❤

Skrevet
26 minutter siden, Febmamma skrev:

Tungt er det jo uansett❤️ Og har du klart å bære frem et barn før så er kroppen din i stand til det enda . Du er enda ung ;) i hvilken uke mistet du i da? 

Første gangen mistet jeg i uke 13, andre gang i uke 6. 

Ja, jeg kan jo bli gravid så både jeg og min samboer må vel bare ha litt tålmodighet ❤️

Skrevet
9 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Ting kan dessverre ta tid ja. Vi var ekstremt heldige med førstemann og i første forsøk på nr 2. Ble da gravid første mnd. Mistet og så tok det 10 mnd før jeg ble gravid igjen, men mistet dessverre da også. Tok så 3 mnd før jeg ble gravid igjen og er nå 9 uker på vei. Så får vi se om det holder denne gangen :)

Jeg var mye lei meg og frustrert de 10 mnd vi ikke ble gravide. Jeg følte meg mislykket, men visste jo også at det var innenfor normalen.. 

Jeg trøstet meg med at jeg kunne bli gravid og at jeg har fått et barn naturlig før. Den trøsten er det ikke alle som har:/ 

Lykke til ❤

Så trist å høre men så bra at du nå er gravid igjen ❤️ krysser alt jeg har for at det går bra.

Mislykket var kanskje ordet jeg leter etter, for det er akkurat det jeg føler. Alle rundt meg er enten nå nylig blitt gravid eller har født. Jeg vil jo så gjerne gi mannen min en liten en til men det vil seg ikke så ja, mislykket er akkurat hvordan jeg føler meg nå ❤️

Nei, jeg kan trøste meg med at jeg kan bli gravid på den naturlige måten, det er en liten trøst oppi alt dette .

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist å høre men så bra at du nå er gravid igjen ❤️ krysser alt jeg har for at det går bra.

Mislykket var kanskje ordet jeg leter etter, for det er akkurat det jeg føler. Alle rundt meg er enten nå nylig blitt gravid eller har født. Jeg vil jo så gjerne gi mannen min en liten en til men det vil seg ikke så ja, mislykket er akkurat hvordan jeg føler meg nå ❤️

Nei, jeg kan trøste meg med at jeg kan bli gravid på den naturlige måten, det er en liten trøst oppi alt dette .

Det er helt naturlig at man føler seg mislykket, selv om om det objektivt ikke er riktig. Det er ikke din feil at du har mistet eller har problemer med å bli gravid igjen. Det har mest sannsynlig en helt naturlig årsak men man føler seg jo mislykket likevel. Jeg har tenkt mye på at jeg er så "defekt at jeg ikke kan bære fram et barn en gang.. Det kroppen min er laget for.." 

Jeg ser jo utenfra at det er helt teite tanker men det er ikke lett når man sitter i det med sorgen av å ha mistet. 

På mammabanden sin Snap i dag er det ei som snakker om habituell abort. Anbefaler deg å se det ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...