Gå til innhold

Mister toget ved overgang på grunn av NSB forsinkelser, hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da vil jeg tro du må ta drosje eller vente på neste avgang på overgangstoget. Uansett, ring NSB: 61051910.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H. Når det med rimelighet kan forventes at tog ankommer med over 60 minutters forsinkelse til det endelige bestemmelsesstedet i henhold til transportavtalen, skal passasjeren omgående få valget mellom:

1. Refusjon av billetten i sin helhet på samme vilkår som da den ble kjøpt, for den eller de delene av vedkommendes reise som ikke er gjennomført, og for den eller de delene som allerede er gjennomført dersom reisen ikke lenger er av interesse i forhold til passasjerens opprinnelige reiseplan, samt en retur reise til det opprinnelige avgangsstedet dersom det er relevant,

2. fortsettelse eller omlegging av reisen på tilsvarende transportvilkår til det endelige bestemmelsesstedet ved første anledning, eller,

3. fortsettelse eller omlegging av reisen på tilsvarende transportvilkår til det endelige bestemmelsesstedet på et senere tidspunkt etter passasjerens ønske.

-------

Du tar neste tog, enkelt og greit.

Anonymkode: e99c6...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krav om minst 30 minutters overgangstid i transportvilkårene, så strengt tatt må du kjøpe ny billett til neste tog hvis du ikke har lagt inn dette jf. §7 pkt. G.

"G. Når en reise innebærer bytte av tog er overgangstiden minimum 60 min for NSBs Regiontog mellom Oslo og Trondheim, Oslo og Bergen, Oslo og Kristiansand/Stavanger, samt Trondheim og Bodø. For andre tog er overgangstiden minimum 30 min. For reiser hvor kortere overgangstid er valgt kan det ikke gjøres krav på alternativ transport ved forsinkelse eller driftsavbrudd. "

Min opplevelse er imidlertid at det ofte går greit å ta neste tog likevel på samme billetten.
NSB sin app støtter vel fortsatt ikke mulighet til å styre overgangstiden selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dette har skjedd med meg har jeg forklart situasjonen for de i resepsjonen/informasjonskontoret på Oslo S. Da har jeg fått en ny billett til neste tog:)

Anonymkode: 4cbb6...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok neste toget og det gikk bra heldigvis, det var en snill konduktør :)

Takk for alle svar.

TS

Anonymkode: 7ace1...a43

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...