AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #1 Skrevet 2. oktober 2018 Lurer litt på hva man tjener for å kalle seg rik? Anonymkode: e0811...c33
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #2 Skrevet 2. oktober 2018 Tror det har mer med hva man sitter igjen med pr mnd. Jeg f.eks har 25500 utbet hver mnd, men har likevel igjen 15000 etter alt av mat og faste utgifter er trukket. Vil kalle meg rik. Kan spare 180000 i året, om jeg vil. Anonymkode: c2b2e...b36
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #3 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg assosierer rik med veldig mye høyere enn snittet, der man kan gå ut og kjøpe seg for eks bil til 500k uten at man trenger tenke over det. Det betyr ikka at man bruker pengene, men at de er der og et større impulskjøp ikke ville veltet økonomien. Dvs at man fortsatt hadde en del millioner igjen etter det kjøpet av bil. Men det finnes jo flere måter å bruke ordet "rik" på. Anonymkode: a29b7...d2d 1
Påkrevd Skrevet 2. oktober 2018 #4 Skrevet 2. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det har mer med hva man sitter igjen med pr mnd. Jeg f.eks har 25500 utbet hver mnd, men har likevel igjen 15000 etter alt av mat og faste utgifter er trukket. Vil kalle meg rik. Kan spare 180000 i året, om jeg vil. Anonymkode: c2b2e...b36 Mange ulike oppfatninger, og det kommer også an på hva man skal sammenlikne med. Jeg tenker at det er greiest å sammenlikne seg med andre nordmenn, slik at utgangspunktet er (relativt) likt. Å være rik betyr for meg at man har merkbart mer enn folk flest. Hvis jeg kan kjøpe det som normalt er store investeringer i livet for folk, som bolig, bil etc, uten at det har særlig innvirkning på økonomien, vil jeg kalle meg rik. Dette er dog bare rikdom i form av penger, og i bunn og grunn ikke den rikdommen som teller mest. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #5 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg synes det avhenger mer av hvor mye man har enn hvor mye man tjener. Anonymkode: 2b5bf...ba5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #6 Skrevet 2. oktober 2018 58 minutter siden, Påkrevd skrev: Mange ulike oppfatninger, og det kommer også an på hva man skal sammenlikne med. Jeg tenker at det er greiest å sammenlikne seg med andre nordmenn, slik at utgangspunktet er (relativt) likt. Å være rik betyr for meg at man har merkbart mer enn folk flest. Hvis jeg kan kjøpe det som normalt er store investeringer i livet for folk, som bolig, bil etc, uten at det har særlig innvirkning på økonomien, vil jeg kalle meg rik. Dette er dog bare rikdom i form av penger, og i bunn og grunn ikke den rikdommen som teller mest. Som meg. Jobber forholdsvis lite, masse fritid. Små utgifter i mnd på hus og mat, masse til overs. Er ok å ha 15000 til overs i mnd på 70% stilling:-) Anonymkode: c2b2e...b36
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #7 Skrevet 2. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det har mer med hva man sitter igjen med pr mnd. Jeg f.eks har 25500 utbet hver mnd, men har likevel igjen 15000 etter alt av mat og faste utgifter er trukket. Vil kalle meg rik. Kan spare 180000 i året, om jeg vil. Anonymkode: c2b2e...b36 Mens jeg får utbetalt ca 35 000 kroner pr. måned, sitter igjen med noen tusen mer enn deg etter "daglig drift", men er slettes ikke rik. 180 000 kroner sparing hvert år, da må du spare i 30 år for å kunne kjøpe deg en helt normal Oslo-leilighet uten lån 🤪 Anonymkode: 3fdf0...4d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå