Gå til innhold

Hva er en mann?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
At han er som han er uten å tenke over om det er mandig eller ikke' date=' at han ikke til stadighet må bevise at han er en mann :)[/quote']

*skrive under*

Skrevet
Jeg har ikke stedsans for fem øre :oops:

Har prestert å gå meg bort både i skogen og i byen, og kjører meg vill når jeg er i Oslo. Jeg sto nok bakerst i køen når stedsansen ble utlevert. :-)

Og da er det jo fint å være god med kart og kompass!

ah var det du som stod ved siden av meg i stedsanskøen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for alle innspill.

Jeg driver personlighetsutvikling på fulltid, og her er et sitat fra bloggen min: (urf orker ikke oversette)

I spent some time today looking up words in my tome-like english dictionary, the Webster's encyclopedic unabridged one. I read the entries on masculinity, male, manful, manly, gender, female, gay, genuine. The describtions gave me ideas of where I want my personality to point towards as I develop it. I want to become genuine, consistent, brave, strong, resolute and gentle. These are personality traits I wish to have.

I think I am well covered on the gentle part. By resolute I mean being able to take action and stick with the plan. Being strong means to trust myself and be confident enough to react to threats and critisism - and risks of getting such - rationally, instead of succumbing into feelings of insecurity, fear, sadness or rejection. Being brave means to dare take risks - take actions even though the possible outcomes cannot be assessed properly or where there is a real chance things might go wrong. With consistency I am thinking about the correspondence between rational thought, feelings and actions, so that what I think, do and feel will be Unity. Genuineness refers to my decition to try to meet people in whatever mood I am in, and not pressure myself to display myself as something I am not.

Gjest Chrizzy
Skrevet

En mann for meg er det motsatte kjønn, over 25. Feminine menn er jo også menn, menn er menn, det er bare merkelig å putte det i en bås. Hva man vanligvis fenges av, tenner på, vil ha ( :sjarmor: ) når man treffer en mann er jo egentlig noe helt annet enn en almenn definisjon på mann?

Ble litt rotete :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Har ikke peiling!

Kom ikke som noen overraskelse.

Gjest Anonymous
Skrevet

En ordentlig mann bør ha mørk stemme og kraftige øyenbryn. Han har gjerne litt skjegg. Han har endel hår på armene, bena, litt på brystet, og en strek fra navlen og nedover. Han har litt muskler og store beskyttende hender.

Prakteksemplaret på en MANN: Antonio Banderas :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kom ikke som noen overraskelse.

:ler: Du kan logge på igjen nå. :wink:

Skrevet

For meg går beskrivelsen mann vel så mye på egenskaper og holdninger som på utseende.

En mann er trygg på seg selv og det han står for.

Han står for sine handlinger - og tar ansvar for seg (og sine).

Han er redelig og til å stole på. Men dette utelukker ikke at han kan være både leken og guttaktig.

Det finnes nok av gutter og "mannslinger" der ute- og noen vil aldri bli mannfolk.

Gjest Starya
Skrevet

Forskjellen da, er jo at menn er bærere av både X og Y, mens kvinner kun er bærere av X.

Nja, nå finnes det jo menn med XX også da. ;)

---

Jeg anser en person for å være mann, om han selv definerer seg for mann. Etter å tidligere ha fundert på hva som gjør en person til "mann", har jeg funnet ut at det er det eneste jeg kan lande på. Alt annet jeg har vært innom ser ut til å ha store smutthull. :ler:

Når det gjelder å være "mandig", så sier bokmålsordboka følgende:

mandig a2 (dansk, av mann) som har de egenskapene som en mann skal ha, maskulin; modig; kjekk, jamfør *mannlig / m-e ansiktstrekk / m- oppførsel
Dette blir ganske stereotypisk, og litt meningsløst, egentlig.
Skrevet

Jeg er da mann selv om jeg tar på meg kjole og koser meg en kveld med god vin.

Skrevet

En mann er en som tenker og tar ansvar for andre også.

Gjest GreenSky
Skrevet

En mann kan godt bruke sminke. Gothergutter med sotede øyne og svart neglelakk liker jeg godt. :wow:

En mann bør ikke være vinglete. Jeg liker menn som står for det de sier og gjør. Men samtidig er det fint å være fleksibel også. Menn som kalkulerer rask og kan ta raske avgjørelser liker jeg.

En mann som kan være både macho og pusete. Myk og hard (på en ikke-pervo måte :wink: )

Han trenger ikke være muskluløs, selv om muskler er et pluss. :)

Også må han like å leke, men uten å være barnslig. :)

Gjerne vite mye om ting og tang. Fint om han liker å diskutere. :)

Også må han seff være høflig.

Gjest gotthard
Skrevet

lars monsen er et ekte mannfolk (kansje en utdøende rase)petter og henning osv er ekte mannfolk.

røkke, rimihagen osv er det lengste fra ekte mannfolk du kommer.

et ekte mannfolk kan bytte dekk på sin egen bil , han klarer og holde orden på hus og unger selv med full jobb og kamerater,han tørr og se under senga når ungen er redd og han sier klart i fra når kona har godt for langkt.

men han tåler også at kona sier i fra , han tåler og gjøre husarbeid og han leser gjerne for barna sinne.

ryker noe i huset så fikser han det selv, om han må ringe elektrikeren så har han hvertfall prøvd selv først.

det er mye som gjør et ekte mannfolk og mange kan med rette kalle seg et ekte mannfolk men du hverden å mange pinglete dressklede pyser det finnes der ute også(nei , ikke alle med dress er pyser).

Skrevet

En mann er sterk nok til å være seg selv og trenger ingen mannemanual i bokform til å fortelle ham hvordan han skal oppføre seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...