Gå til innhold

Hva er en mann?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp!

Hva legger du i det å være mann. Hva gjør en mann manndig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

At han er som han er uten å tenke over om det er mandig eller ikke, at han ikke til stadighet må bevise at han er en mann :)

Gjest SumoBryter
Skrevet
At han er som han er uten å tenke over om det er mandig eller ikke' date=' at han ikke til stadighet må bevise at han er en mann :)[/quote']

Godt sagt.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Det at han har en penis og ingen pupper mørk stemme er også bra å ha men ikke nødvendig...

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja ja. Bare vær sånn dere.

Gjest SumoBryter
Skrevet

:wink:

Og en mann må ha ganske god romforståelse for å kunne manøvrere bil,båt etc...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ganske god med kart og kompass, teller det?

Gjest Queenblue
Skrevet

Du får ei stjerne i boka di for det!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jepp!

Folk er jo så forskjellige, noe som gjør det vanskelig å svare på Hix. Det finnes jo menn som er svært feminine, og ofte blir tolket som homofile uten å være det. Og det finnes kvinner som er svært mandige, uten å være lesbiske.

Rent biologisk består jo vi mennesker av 46 kromosoner.

23 av disse av disse vil under befruktning komme fra en kvinnes egg-celle (inklusive et X kromoson), og de resterende 23 fra mannens sperm-celler (inklusive enten et X kromoson, eller et Y kromoson). Således vil jo et befruktet egg enten ha 46 XX kromosoner (genetisk kvinne), eller 46 XY kromosoner (genetisk mann). Eller skrevet på en annen måte:

Egg 23 X pluss 23 X gir 46 XX genetisk kvinne

Egg 23 X pluss 23 Y gir 46 XY genetisk mann

Forskjellen da, er jo at menn er bærere av både X og Y, mens kvinner kun er bærere av X. Slik sett skulle man kansje kunne si at kvinner stiller sterkere, da begge kjønn er innehavere av X kromosonet :-)

Gjest SumoBryter
Skrevet
Jeg er ganske god med kart og kompass, teller det?

:ler:

Ja en stjerne i boka...

Gjest Queenblue
Skrevet

Jeg har ikke stedsans for fem øre :oops:

Har prestert å gå meg bort både i skogen og i byen, og kjører meg vill når jeg er i Oslo. Jeg sto nok bakerst i køen når stedsansen ble utlevert. :-)

Og da er det jo fint å være god med kart og kompass!

Gjest Embla s
Skrevet

Hva mener du med det? Svaret mitt var seriøst; det er noe av det mest mandige jeg vet. Menn som til stadighet skal "bevise at de er menn" eller som lar være å gjøre ting fordi de er redd andre skal mene det er femi eller jentete eller umacho - det er lite mandig i mine øyne. Menn som er trygge på sin egen mandighet trenger ikke stadige bekreftelser eller stadig å vise mandigheten sin :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jepp!

En mann er en person som ikke behøver å spørre andre hva en mann "er"..

En ekte mann vet alt slikt selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva mener du med det?

At svaret ditt var et stikk til meg som stiller spørsmålet.

Jeg forstår hva du mener nå når du har forklart det.

Gjest Embla s
Skrevet

At svaret ditt var et stikk til meg som stiller spørsmålet.

Jeg forstår hva du mener nå når du har forklart det.

Jeg tenkte faktisk på at det var mulig du skulle kunne tolke det slik, men valgte å ta spørsmålet på alvor og svare det jeg mener. Og jeg mener ikke at en mann som lurer på hva andre legger i det å være mandig dermed ikke er mandig (utifra mine tanker om det å være mandig) - hvis du skjønner hva jeg mener :wink: Jeg leser spørsmålet ditt som en nysgjerrighet på hva andre legger i det, og da ville jeg svare! :)

Gjest Queenblue
Skrevet
Jeg er ganske god med kart og kompass' date=' teller det?[/quote']

Det er en god egenskap, uansett om det er en mann eller en kvinne, synes jeg! Derfor fikk du en stjerne av meg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jo, det skal jeg si deg..Harald på senkveld når han gjør ting han ikke kan... :ler: M¨å si jeg er stum av beundring etter han hoppet i kveld... :o

Gjest Aurélie
Skrevet

I mine øyne er en mann mandig når han er trygg på seg selv og utstråler dette. Han bør ikke være vinglete, men heller ikke av den frastøtende über-dominante utgaven som kjører over alt og alle. Han skal være diplomatisk, med evne til å ta avgjørelser som er til det beste for sine medmennesker. De egenskapene som vi gjerne assosierer med begrepet macho, blir for meg bare en karikatur og er helt uønsket i en partner. Jeg kan god like at menn gjør typiske "manne-ting", dersom det føles naturlig for de, men hvis det kun gjøres for å forsøke å poengtere "jeg er skikkelig MANN", så er det litt av en turn-off.

Gjest Aurélie
Skrevet
Jo' date=' det skal jeg si deg..Harald på senkveld når han gjør ting han ikke kan... :ler: M¨å si jeg er stum av beundring etter han hoppet i kveld... :o[/quote']

Jeg og! Det var litt av en prestasjon, han har fått pusha en del grenser ila. sin karriere i Senkveld. Lurer på hvordan han skal toppe dette.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...