AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Vurderer å søke på en stilling som barnevernkonsulent i Oslo. Jeg har ikke utdanning som barnevernspedagog, men har en bachelor i pedagogikk og er snart ferdig med master i spesialpedagogikk. Jeg har ingen erfaring med barnevernet annet enn at jeg har en stor omsorg for barn og unge som havner i en situasjon hvor barnevern er involvert. Jeg har stort engasjement for alt som handler om barn og unge i vanskelige situasjoner, og ønsker derfor å jobbe med dette. Jeg lurer på hva slags oppgaver du som barnevernskonsulent har? Er det tøft arbeid? Tror dere jeg kunne jobbet som barnevernskonsulent? Anonymkode: ad73b...8b8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #3 Skrevet 2. oktober 2018 Dessverre så har alle de jeg kjenner som har vært innom barnevernet fort snudd på foten og funnet en annen jobb. Systemet gjør det svært vanskelig, og veldig mange foreldre er ikke akkurat takknemlige for den jobben barnevernet gjør. Den beste måten du finner ut av dette er å søke og få en jobb. Så får du prøve. Anonymkode: c458b...4e8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #4 Skrevet 2. oktober 2018 Det er ikke en jobb som gir det mange nye venner, for å si det slik... Hvis du har emosjonell styrke til stort sett å møte folk i vanskelige livssituasjoner hver eneste dag, flere timer per dag, i år ut og år inn; folk som er sinte, truende, redde og fortvilte; som har en forferdelig bakgrunn selv, som ikke ønsker å samarbeide og som ser på deg som en fiende, da kan du vurdere det. Du må også ha evnen til å distansere deg nok fra alt det du møter, ikke ta trusler personlig, og ikke ta med deg jobben hjem mentalt. De aller fleste arbeidsgivere stiller dessuten et nærmest absolutt krav om at du er utdannet enten som sosionom/bachelor i sosialt arbeid eller barnevernspedagog. Du skal ha veldig relevant erfaring for at de fraviker akkurat det. Anonymkode: b6da9...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå