Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen typiske eksempler?

Anonymkode: f9806...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kaller vel ikke meg snobb?!

Skrevet

Synes det er en del matsnobber på kvinneguiden. Alt må være laget fra bunnen av for at det skal vær godt nok. 

I tillegg er det enkelte som skriver temmelig pompøst. 

Anonymkode: 25486...b99

• Liker 8
Skrevet

Det var en her som spurte hva folk syntes om å gå ut helt alene og spise middag på Egon en lørdagskveld.

Jeg og flere andre kunne ikke unngå å poengtere at restaurantvalget var elendig, men ellers var det helt OK.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Cuntzilla skrev:

Det var en her som spurte hva folk syntes om å gå ut helt alene og spise middag på Egon en lørdagskveld.

Jeg og flere andre kunne ikke unngå å poengtere at restaurantvalget var elendig, men ellers var det helt OK.

Syns ikke man fortjener å bli kalt snobb bare fordi man ikke liker junkmaten på Egon. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Peonjenta skrev:

Syns ikke man fortjener å bli kalt snobb bare fordi man ikke liker junkmaten på Egon. 

Har ikke spist på egon på lenge, men kan ikke huske det var ille. Dessuten er det jo dyrt? Da burde det jo være bra 😮

Skrevet
3 minutter siden, Emblja skrev:

Har ikke spist på egon på lenge, men kan ikke huske det var ille. Dessuten er det jo dyrt? Da burde det jo være bra 😮

Det er i beste fall helt middels.  

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke komme på å ha tenkt "snobb" om noen på kg før, men mulig det sier mer om meg. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er en del matsnobber på kvinneguiden. Alt må være laget fra bunnen av for at det skal vær godt nok. 

I tillegg er det enkelte som skriver temmelig pompøst. 

Visste ikke at det kvalifiserte til matsnobb, men ok, da er jeg en matsnobb 

Anonymkode: e2ee0...6e3

Skrevet

Kan du gi eksempler på snobb, TS ?

Anonymkode: 287a4...943

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Emblja skrev:

Pizzabuffeten deres er trolig det verste de har, og har en vei å gå for å kunne matche en Grandiosa rett fra ovnen. Jeg tror ellers at maten kan være grei nok.

Skrevet
5 timer siden, Peonjenta skrev:

Hehe nei, men nå var det ikke det denne trådstarteren lurte på. Jeg synes det er litt kjennetegn på snobbene her, TS spør hvordan man lager en matrett, hvor man får tak i et plagg eller hvordan man henger opp en type hylle, så kommer de inn og sier æsj, skal du ha DET? i stedet for å svare på spørsmålet.

Men det er vel ikke alltid utslag av direkte snobberi da, bare forskjellig smak og behag og sterke meninger om det.

5 timer siden, Emblja skrev:

Det er jo det at det er overpriset som er den største fornærmelsen av dem alle, menyen er kjedelig, maten er dårlig og så må man attpåtil bestille selv i kassen. 

Forøvrig handler jo snobberi like mye om merkevare som smak, sikkert mange av de som skyr Egon som ikke kjenner restauranten særlig inngående, den er bare kjent som kjip og harry og et sted man ikke vil vise seg.

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
8 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det er jo det at det er overpriset som er den største fornærmelsen av dem alle, menyen er kjedelig, maten er dårlig og så må man attpåtil bestille selv i kassen. 

Forøvrig handler jo snobberi like mye om merkevare som smak, sikkert mange av de som skyr Egon som ikke kjenner restauranten særlig inngående, den er bare kjent som kjip og harry og et sted man ikke vil vise seg.

Egon er mitt sistevalg når det kommer til hvor jeg har lyst til å spise. Egon er bare harry og ikke noe annet. Har spist der flere ganger, restauranten dukket opp for noen år siden der jeg bodde, men etter tre, fire besøk ble jeg bare kvalm av maten. Ingenting vitner om yrkestolthet på Egon. 

Skrevet

Er vel det som kjennetegner snobber ellers, er nok ikke så stor forskjell fra  virkeligheten ;) Av de jeg har truffet som er snobb, er gjerne flere av disse passende beskrivelser:

- Kresen i livet, dvs. med tanke på hvor de skal bo, hvilken bil de har, hvilke klær de har, utover det som for andre er preferanser. 
- Ofte et nedlatende menneskesyn ovenfor de som ikke er som dem, ofte de som ikke har det like bra materielt sett. Det gjelder ikke alle snobber jeg har møtt, men en del av dem. 
- Reagerer unaturlig raskt og krasst mot feil andre gjør, selv om mange av dem begår større og mer alvorlige feil selv. Med andre ord: Regler gjelder for andre, men ikke for dem. 
- Overfladiske interesser ellers
- Ofte født med sølvskje i munnen, der de har fått alt de har pekt på i oppveksten og gjerne arvet en større formue og er sikret for resten av livet.
- Forstår ofte ikke at andre må jobbe veldig hardt for å oppnå det samme som dem. 

Anonymkode: 81573...726

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel det som kjennetegner snobber ellers, er nok ikke så stor forskjell fra  virkeligheten ;) Av de jeg har truffet som er snobb, er gjerne flere av disse passende beskrivelser:

- Kresen i livet, dvs. med tanke på hvor de skal bo, hvilken bil de har, hvilke klær de har, utover det som for andre er preferanser. 
- Ofte et nedlatende menneskesyn ovenfor de som ikke er som dem, ofte de som ikke har det like bra materielt sett. Det gjelder ikke alle snobber jeg har møtt, men en del av dem. 
- Reagerer unaturlig raskt og krasst mot feil andre gjør, selv om mange av dem begår større og mer alvorlige feil selv. Med andre ord: Regler gjelder for andre, men ikke for dem. 
- Ofte født med sølvskje i munnen, der de har fått alt de har pekt på i oppveksten og gjerne arvet en større formue og er sikret for resten av livet.
- Forstår ofte ikke at andre må jobbe veldig hardt for å oppnå det samme som dem. 

Oh yes, beskrivelsen passer godt til «noen» her inne....

Anonymkode: 43a15...e46

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fin bolig og jålete bil (men litt gammel) og vanlige klær.

Jeg har nedlatende menneskesyn visavis de som bomber og dreper i stor skala  (Stoltenberg/Støre/Obama /Trump).

Tror ikke jeg reagerer krasst på andres feil  dersom ingen blir drept.

Jeg har overfladiske interesser, men også dypere (lærer r hvordan andre mennesker tenker  på KG).

Jeg er født i ett hyggelig hjem, og jeg fikk tre  sølvskjeer i dåpsgave.

Jeg forstår at uansett hvor hardt andre jobber så oppnår de ikke det samme som meg (de oppnår noe annet som jeg håper er fint for dem).

Skrevet
14 timer siden, Peonjenta skrev:

Stor forskjell på restaurantene. To ulike Egon'er her i byen presterer ganske stor forskjell på de rettene som i teorien burde være like. 

Skrevet
6 minutter siden, stan said:

Stor forskjell på restaurantene. To ulike Egon'er her i byen presterer ganske stor forskjell på de rettene som i teorien burde være like. 

Det er for øvrig ganske trist. Poenget med å besøke en  kjederestaurant er jo at man skal vite hva man får. 

Har vært sånn med Peppes her jeg bor. Den ene er vesentlig bedre enn den andre. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er for øvrig ganske trist. Poenget med å besøke en  kjederestaurant er jo at man skal vite hva man får. 

Har vært sånn med Peppes her jeg bor. Den ene er vesentlig bedre enn den andre. 

Sant nok. Men uansett er det supre steder å ta med seg barn og besteforeldre. Så kan dama og jeg sjekke ut gourmet restaurantene i fred og ro 🙂

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du gi eksempler på snobb, TS ?

Anonymkode: 287a4...943

Ja, kan du gi et eksempel på hva som er en snobb for deg, her på KG?

Anonymkode: 53557...f02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...