AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Hei! Jeg bor i et kollektiv, men vi er bare to. Jeg er jente og han er gutt! Venninnene min synes det er rart vi ikke kjenner hverandre eller prater så mye sammen. Vi sier hei til hverandre i gangen, og småprater av og til. Synes det er litt kleint, for jeg er ikke en person som er på, og det er ikke han heller. Så det er litt klein stemning i kollektivet her, føler vi burde break the ice. Spesielt når de påpekte det. Hva er det som er normalt? Spesielt når vi er en gutt og ei jente. What to do? Anonymkode: ff344...53e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Ha fest - inviter hver deres venner og bli kjent. Er dere som mange andre nordmenn går skravla mye lettere bare dere har et glass eller tre innabords Anonymkode: b8ce5...026 11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha fest - inviter hver deres venner og bli kjent. Er dere som mange andre nordmenn går skravla mye lettere bare dere har et glass eller tre innabords Anonymkode: b8ce5...026 Hmmmm... blir litt rart å bare HEI skal vi ha fest sammen!! :):):) Anonymkode: ff344...53e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 Det blir kanskje litt rart, men det blir også litt rart å være kun på hilsestadiet om mange måneder. Om han har en omgangssirkel er fest greit, om han rett og slett ikke har stort eller noe venner, så vil fest bli veldig ubehagelig vil jeg tro. Da blir det bare dine venner og enda merkeligere stemning. Det du kan gjøre, er å invitere en venninne til et glass vin eller noe, og nevne for han at dere skal ta et glass vin og middag (taco, pizza, noe enkelt) og høre om han vil være med. Det er en trygg setting, avslappet og han slipper ubehaget ved å måtte være så på. Eller bare spør om dere skal spise middag sammen og bli kjent siden dere bor sammen. Anonymkode: 8a103...99f 7
NancyDrew Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir kanskje litt rart, men det blir også litt rart å være kun på hilsestadiet om mange måneder. Om han har en omgangssirkel er fest greit, om han rett og slett ikke har stort eller noe venner, så vil fest bli veldig ubehagelig vil jeg tro. Da blir det bare dine venner og enda merkeligere stemning.Det du kan gjøre, er å invitere en venninne til et glass vin eller noe, og nevne for han at dere skal ta et glass vin og middag (taco, pizza, noe enkelt) og høre om han vil være med. Det er en trygg setting, avslappet og han slipper ubehaget ved å måtte være så på. Eller bare spør om dere skal spise middag sammen og bli kjent siden dere bor sammen. Anonymkode: 8a103...99f Dette hadde jeg gjort! 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #6 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg bodde i kollektiv med en fyr i 1 års tid. Vi var også bare på "hei" og fant aldri på noe sammen. Det var ikke noe problem synes jeg. Anonymkode: 901c4...c22 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #7 Skrevet 2. oktober 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Hmmmm... blir litt rart å bare HEI skal vi ha fest sammen!! :):):) Anonymkode: ff344...53e Si at du tenkte å invitere en venninne eller to over for et glass vin og spør om han ikke har lyst til å bli med, evt invitere en venn eller noe slik? Det er jo uansett bare å stanse litt opp neste gang du treffer på han. Si litt mer enn bare hei, feks spør hvordan dagen hans var eller klag litt over din egen eller noe slik. Bare noe som starter en samtale. Anonymkode: 53655...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #8 Skrevet 2. oktober 2018 Dere kan leke litt? Underholde hverandre slik ''voksne'' gjør? Anonymkode: f3f7b...91d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #9 Skrevet 2. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan leke litt? Underholde hverandre slik ''voksne'' gjør? Anonymkode: f3f7b...91d For det er jo det smarteste du gjør i et kollektiv😂 Anonymkode: 63450...dd3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #10 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg har bodd i 2-mannskollektiv med flere ulike gutter. En snakket jeg knapt med, en annen ble jeg bestevenn med. Så det handler vel om kjemi. Men hva med å foreslå at dere lager middag sammen en gang i måneden, eller at dere tar helgevasken sammen? Det er jo hyggelig med et minimum av kontakt, selv om det nok er greit ikke å legge opp til for mye hvis kjemien er litt dårlig. Og kanskje er han bare sjenert? Anonymkode: eb262...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #11 Skrevet 3. oktober 2018 På 2.10.2018 den 12.30, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i 2-mannskollektiv med flere ulike gutter. En snakket jeg knapt med, en annen ble jeg bestevenn med. Så det handler vel om kjemi. Men hva med å foreslå at dere lager middag sammen en gang i måneden, eller at dere tar helgevasken sammen? Det er jo hyggelig med et minimum av kontakt, selv om det nok er greit ikke å legge opp til for mye hvis kjemien er litt dårlig. Og kanskje er han bare sjenert? Anonymkode: eb262...cc2 Ja, er litt usikker på om begge er sjenerte eller om kjemien ikke er der. Greia er at hvis jeg har besøk, så kommer han gjerne ut å prater, og da prater vi mer enn ellers. Så mulig det er en sjenanse der. Tror kanskje kjemien er der, men begge holder litt tilbake. Trenger ikke å komme nærme han eller bli hans bestevenn eller noe, men hadde vært bedre om vi kunne ha en mer avslappet stemning her, så ikke det blir kleint om vi møtes i gang men heller at det er hyggelig å slå av en prat. ts Anonymkode: ff344...53e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 On 10/2/2018 at 12:19 PM, AnonymBruker said: For det er jo det smarteste du gjør i et kollektiv😂 Anonymkode: 63450...dd3 Jepp! Anonymkode: f3f7b...91d
pessimistisk Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 Hvis dere ikke har bodd der lenge kan du jo foreslå en innflytningsfest eller noe :) Trenger ikke å være store greiene, men bare foreslå at begge inviterer noen venner(om du har inntrykk av at han har noen). Ellers kan du jo si at du kunne tenkt deg å ha vors med noen venner, og spørre om han har lyst til å bli med? Og gjerne gi han muligheten til å invitere noen selv.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #14 Skrevet 4. oktober 2018 Dere må rett og slett bryte isen og snakke sammen. Hva med å gå ut sammen med romkameratene dine? Anonymkode: 1fda5...d06
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #15 Skrevet 4. oktober 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Ja, er litt usikker på om begge er sjenerte eller om kjemien ikke er der. Greia er at hvis jeg har besøk, så kommer han gjerne ut å prater, og da prater vi mer enn ellers. Så mulig det er en sjenanse der. Tror kanskje kjemien er der, men begge holder litt tilbake. Trenger ikke å komme nærme han eller bli hans bestevenn eller noe, men hadde vært bedre om vi kunne ha en mer avslappet stemning her, så ikke det blir kleint om vi møtes i gang men heller at det er hyggelig å slå av en prat. ts Anonymkode: ff344...53e SÅ SI DET ETTER ET PAR GLASS VIN. Kanskje han er usikker på hvordan han skal oppføre seg som mann som lever i kollektiv med kvinner og ikke vil påføre noe overtramp eller anklages for å oppføre seg (hva du anser som) upassende. Kanskje han er dårlig på å lese mennesker, kanskje er du vanskelig å lese - dette kan ikke vi vite, så får spekulere. Hva gjør han ellers? Virker han som en "taper" som sitter mye på rommet med lukka dør og kjøleskapet fullt av usunnheter, frossenpizza, energidrikker og generelt enkel mat eller er han mye borte på trening, arrangementer, jobb osv? Kanskje han er sliten etter jobb og ikke har lyst til å forholde seg til en annen person - igjen, spekulering. Enten får du si det rett ut, at du ønsker å bli bedre kjent siden dere skal bo sammen. Middag er foreslått, ikke noe romantisk eller kleint som det, men bare en hverdagsrett hvor dere snakker sammen, eller som nevnt tidligere - og som du selv sier, besøk. I morgen er det fredag ,sett at han har 8-16 jobb, har han muligens kvelden i morgen åpen? Anonymkode: 8a103...99f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #16 Skrevet 4. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere må rett og slett bryte isen og snakke sammen. Hva med å gå ut sammen med romkameratene dine? Anonymkode: 1fda5...d06 Det er kun han og meg som bor i samme kollektiv. Så har ikke flere å forholde meg til. ts Anonymkode: ff344...53e
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #17 Skrevet 5. oktober 2018 21 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør han ellers? Virker han som en "taper" som sitter mye på rommet med lukka dør og kjøleskapet fullt av usunnheter, frossenpizza, energidrikker og generelt enkel mat eller er han mye borte på trening, arrangementer, jobb osv? Kanskje han er sliten etter jobb og ikke har lyst til å forholde seg til en annen person - igjen, spekulering. Anonymkode: 8a103...99f Så fleste parten av folket er tapere? De som trener mye er vinnere? Interessant... Jeg jobber i hjemmesykepleien der jeg er på 4 forskjellige team og har mange kollegaer. 2av10 trener.... 8/10 trener ikke og spiser mye dritt mat + brus og energidrikker. Men de gjør en flott jobb og er flotte mennesker. Ser ingen av dem som tapere. Se deg litt godt rundt og du vil se at de fleste trener ikke, selv om vi mennesker bør det. Anonymkode: e0e78...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå