uipui Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Hei, Nå har det jo begynt å bli ganske kaldt ute og som en følger av det også kaldere inne i leiligheten. Det stod igjen en del oljeovner fra de forrige som leide her og nå har vi begynt å ta i bruk et par av disse. Jeg har derimot tenkt litt fremover om det kan være lurt å skaffe seg noe som kan varme opp et par av rommene som stue og soverommet permanent, altså stå på hele tiden noe en oljeovn ikke kan. Samtidig som vi ikke vil ha sky høye strømregninger. Jeg har googlet litt og så at det går an å kjøpe tidsbrytere til stikkkontakter, altså at man kan styre når de skal skru seg på og av. Er det noe som går an å bruke til oljeovnene vi har fra før av slik at vi kan slå de på litt før vi står opp og litt før man kommer hjem, og er det brannfarlig? Ellers lurer jeg generelt på hvordan vi mest økonomisk kan varme opp leiligheten? Det er en gammel bygård så er ganske høyt under taket, vet ikke hvordan isoleringen er ettersom vi bare leier. Vi har også vedovn i stuen som vi kommer til å ta i bruk, men tenkte litt på om det er dumt at leiligheten blir isklad mens man er på jobb og så måtte varme den opp igjen når man kommer tilbake? Takk på forhånd for svar! Hilsen kollektiv med ikke så rike folk som ikke vil fryse ihjel av den grunn:)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #2 Skrevet 2. oktober 2018 19 timer siden, uipui skrev: Hei, Nå har det jo begynt å bli ganske kaldt ute og som en følger av det også kaldere inne i leiligheten. Det stod igjen en del oljeovner fra de forrige som leide her og nå har vi begynt å ta i bruk et par av disse. Jeg har derimot tenkt litt fremover om det kan være lurt å skaffe seg noe som kan varme opp et par av rommene som stue og soverommet permanent, altså stå på hele tiden noe en oljeovn ikke kan. Samtidig som vi ikke vil ha sky høye strømregninger. Jeg har googlet litt og så at det går an å kjøpe tidsbrytere til stikkkontakter, altså at man kan styre når de skal skru seg på og av. Er det noe som går an å bruke til oljeovnene vi har fra før av slik at vi kan slå de på litt før vi står opp og litt før man kommer hjem, og er det brannfarlig? Ellers lurer jeg generelt på hvordan vi mest økonomisk kan varme opp leiligheten? Det er en gammel bygård så er ganske høyt under taket, vet ikke hvordan isoleringen er ettersom vi bare leier. Vi har også vedovn i stuen som vi kommer til å ta i bruk, men tenkte litt på om det er dumt at leiligheten blir isklad mens man er på jobb og så måtte varme den opp igjen når man kommer tilbake? Takk på forhånd for svar! Hilsen kollektiv med ikke så rike folk som ikke vil fryse ihjel av den grunn:) Oljeovner skal bare brukes når folk er tilstede og våkne. De er brannfarlige. Koblingsår er ikke smart på oljeovner. Kjøp deg noen ordinære varmeovner med termostat. Det er billigere enn andre løsninger, og ovnene tar du med deg når du flytter. Anonymkode: e2629...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå