Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 3 PP, begynner å bli usikker på om jeg i det tatt har EL. Noen som har opplevd at det tar mange måneder før EL kom i gang? (Har hatt TR hver måned selvom!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta mange måneder før EL er tilbake, normalen er innen ett år. 

Anonymkode: c74b3...280

Skrevet

Jeg er på måned 12 uten el... men mens hver måned allikevel. Utrolig frustrerende!!!

Anonymkode: 38298...a9d

Skrevet

Blæææ 😕 Jeg har hatt syklus på 28 dager siden slutt, med unntak av siste syklus da det bikket 31 dager. Synes også at jeg har kjent murring på en side ca to uker før mens.... Vanskelig!! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på måned 12 uten el... men mens hver måned allikevel. Utrolig frustrerende!!!

Åååh!! 😕 Du har ikke vurdert å få noe for å fremprovosere EL siden det har gått så lang tid da? Jeg er ikke så inn i den verdenen, så husker ikke i farten hva det heter 🙊

Skrevet
10 timer siden, Patriotpaula skrev:

Åååh!! 😕 Du har ikke vurdert å få noe for å fremprovosere EL siden det har gått så lang tid da? Jeg er ikke så inn i den verdenen, så husker ikke i farten hva det heter 🙊

Er henvist til sykehus da fastlegen ikke kunne gjøre mer fra sitt kontor. Har ikke fått henvisning før nå siden det er normalt at ting kan ta lang tid før det er tilbake til normalen igjen..

Skrevet

Du har etter all sannsynlighet eggløsning når menstruasjonen er så regelmessig . Fra 28-31 dager regner fremdeles som regelmessig rent medisinsk, tror jeg. Så eggløsning har du nesten garantert :)

• Liker 1
Skrevet

Har du testet etter EL da? :)

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er henvist til sykehus da fastlegen ikke kunne gjøre mer fra sitt kontor. Har ikke fått henvisning før nå siden det er normalt at ting kan ta lang tid før det er tilbake til normalen igjen..

Ååh... Ønsker deg lykke til videre 😊

Skrevet
1 time siden, lillemeg90 skrev:

Har du testet etter EL da? :)

Ja, holder på ✌🏼 Hvis jeg skal være i rute på 28 dager så burde den vel snart bli positiv, da forventet EL er på torsdag... Ser streken ja, men langt i fra så sterk som kontrollstreken 

Skrevet
1 time siden, Febmamma skrev:

Du har etter all sannsynlighet eggløsning når menstruasjonen er så regelmessig . Fra 28-31 dager regner fremdeles som regelmessig rent medisinsk, tror jeg. Så eggløsning har du nesten garantert :)

Håper du har rett @Febmamma Tror jeg blir ganske skuffet hvis situasjonen er sånn at EL ikke kommer av seg selv på et år... Det er worst case i mitt hode. Du kjenner jo litt til meg fra dagboken - jeg har jo det jeg tror er EL slim og har hatt murring på en side rundt fjorten dager etter første blødningsdag. Enda har jeg fått for meg at jeg tror kroppen prøver på EL, men ikke lykkes i å slippe egget 🤷‍♀️

Skrevet
10 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ja, holder på ✌🏼 Hvis jeg skal være i rute på 28 dager så burde den vel snart bli positiv, da forventet EL er på torsdag... Ser streken ja, men langt i fra så sterk som kontrollstreken 

Det kan fort endre seg når du nermer deg EL  :) Lykke til!

Anonymkode: 07598...1b0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan fort endre seg når du nermer deg EL  :) Lykke til!

Anonymkode: 07598...1b0

Takk 😊

Skrevet
18 timer siden, Patriotpaula skrev:

Er i 3 PP, begynner å bli usikker på om jeg i det tatt har EL. Noen som har opplevd at det tar mange måneder før EL kom i gang? (Har hatt TR hver måned selvom!)

Hvis du har mensen så har du da hatt EL også? 

Anonymkode: 23fed...769

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har mensen så har du da hatt EL også? 

Man kan ha månedelig blødning selvom man ikke har EL. Men det sies at hvis syklusen er nokså regelmessig, så har man ganske sikkert EL.

Skrevet
9 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Man kan ha månedelig blødning selvom man ikke har EL. Men det sies at hvis syklusen er nokså regelmessig, så har man ganske sikkert EL.

Åja :) Er i samme situasjon selv, nesten. Skal starte prøvingen nå. Har sluttet på ppiller og krysser fingrene for at alt er som det skal. Ble lettet da mensen kom med en gang nesten, men da kan jeg ikke være helt rolig likevel da. 

Skrevet

Jeg sluttet også på ppiller nylig og er på pp2. Føler med deg!!!

vet ikke om jeg har eggløsning men jeg får typiske el symtom som slim og stikkninger rundt da jeg regner el skal være. Har ikke tempet enda og hadde ikke tenkt å begynne med det før jeg har vært prøver i 6 mnd. Det er så frustrerende å ikke vite. Sist pp hadde jeg 24 dagers syklus og venter mens på fredag om den er lik som sist. Men det aner jeg jo ikke. Hva merker du ved «el»?

Har litt symtomer på graviditet men tørr ikke teste siden ikm ikke er sikker. Stikker og strekker i magen, mest i høyre side. Og en SMULE ømme nippler bare. Er det vanlig å kjenne så lite?

Når venter du neste mens? 

Anonymkode: cc8f2...5de

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet også på ppiller nylig og er på pp2. Føler med deg!!!

vet ikke om jeg har eggløsning men jeg får typiske el symtom som slim og stikkninger rundt da jeg regner el skal være. Har ikke tempet enda og hadde ikke tenkt å begynne med det før jeg har vært prøver i 6 mnd. Det er så frustrerende å ikke vite. Sist pp hadde jeg 24 dagers syklus og venter mens på fredag om den er lik som sist. Men det aner jeg jo ikke. Hva merker du ved «el»?

Har litt symtomer på graviditet men tørr ikke teste siden ikm ikke er sikker. Stikker og strekker i magen, mest i høyre side. Og en SMULE ømme nippler bare. Er det vanlig å kjenne så lite?

Når venter du neste mens? 

Anonymkode: cc8f2...5de

Er nok mange som kjenner på usikkerhet etter prevensjon-slutt.. Jeg har EL slim og stikkinger rundt den perioden jeg tror jeg har EL. 

Jeg har fått masse pms symptomer etter p-pille slutt, som like gjerne kan forveksles med typiske graviditetstegn. Men altså ikke gravid enda. Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke testet før IKM. Mulig at en negativ test er hakket mer sårt enn mensen. 

Jeg skal ikke ha mensen før om 14-16 dager 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...