Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På high school feks. Ser på diverse filmer/serier at de har så lange skap? På norske skoler har jeg som oftest sett små skap. Kan noen forklare meg hvorfor. 

Anonymkode: 44d5a...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det har med at det er vanlig å ha faste klasserom her i Norge, mens i USA har de vel forskjellige klasserom etter fag? 

Anonymkode: 12624...e3f

• Liker 4
Skrevet

Alt er større i USA, vet du. Bøkene er sikkert kjempestore, så de må jo ha skap som passer. 

• Liker 5
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det har med at det er vanlig å ha faste klasserom her i Norge, mens i USA har de vel forskjellige klasserom etter fag? 

Anonymkode: 12624...e3f

Okei men skjønte ikke hva det har med skapstørrelsen å gjøre at de bytter klasserom!? 

Anonymkode: 44d5a...286

Skrevet

De har vel flere ting i det skapet, og færre ting de tar med seg hjem. Kanskje de gjør mer lekser på skolen enn hjemme, også.

Anonymkode: d5075...f19

Skrevet

Alle bytter klasserom mellom hver time. De har altså ingen steder å legge fra seg bøker eller henge fra seg klær. I mange stater har elevene med seg gymbag hver eneste dag i sportssesongen, da har de gjerne eget skap der også. Det er relativt vanlig å la alle skolebøkene ligge igjen på skolen også. 

Skrevet

Skapstørrelsen varierer fra skole til skole. Jeg gikk på yrkesfag, og vi hadde store skap. Veldig greit, kunne f.eks låse inn sekken i stedet for å dra den med til gymsalen som var i en annen bygning. Ellers var det greit å ha liggende et par penner, skriveblokk og andre småting. I tillegg hadde jeg kjeledress og vernesko i skapet (dette var før Reform94, så vi var halve dagen i verkstedet hver dag).

Anonymkode: 7b30c...ac8

Skrevet (endret)

Nå er det nesten 20 år siden jeg var på utveksling i USA, så mulig ting har forandret seg; men her er min forklaring:

På "min" high school byttet vi klasserom mellom hver time, hver lærer hadde sitt klasserom med kontor i tilknytning til det, og vi oppbevarte yttertøy, sekk/veske og skolebøker i skapet. I tillegg oppbevarte de som hadde daglig "gym class" og/eller drev med en idrett som "extra curricular activity" bag/sekk med treningstøy der. Vi hadde sjelden med oss skolebøker hjem, de var store og tunge og leksene var ikke basert på dem så de "bodde" i skapet.

Endret av Christiane_W
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...