Gå til innhold

Sjokoladekake med hvit sjokoladekrem - HVOR?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Finnes det kafeer eller restauranter i Oslo hvor man kan kjøpe sjokoladekake med hvit sjokoladekrem?

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er det Oreokake du tenker på? i så fall selges den enten hel eller stykkvis på Deli de Luca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Oreokake er godt - den har de hos "Egon" også.

Men det var egentlig en annen type kake jeg forestilte meg, med mykere krem, på en måte...

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Den kjenner jeg ikke til...er den god - og hvordan er den?

Jeg vet egentlig ikke hva slags kake jeg er på utkikk etter - den må være typisk sjokoladekake, men med hvit krem. Vet ikke om det går an å få tak i jeg - men jeg tar gjerne i mot tips.

Sjakkrutekake er notert - men hvor kan jeg få tak i det da?

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lompa i.i.

Jeg vet ikke hvor du får kjøpt noe sånt, men hvis du kjøper hvit kokesjokolade, så står det en del oppskrifter i pakka,blant annet på "Kveldens Dronning" Det er sjokoladekake med hvot sjokoladekrem og fyll. Helt snadder, men blir lett litt tørr, noe jeg tror lett kan fikses med å dynke den med f.eks litt kaffe. Evt sjokoladelikør,gjerne hvit Mozart. Foreløpig er det bare mammma som har laget den, men jeg skal prøve selv snart.

Lyke til og si fra hvis du snubler over en kafe eller noe som har sånn kake da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Sjakkrutekake er mørk sjokoladenøttebunn med hvit og luftig sjokoladekrem inni. Oppå er det rutemønster av melis, derav navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg vet ikke hvor du får kjøpt noe sånt, men hvis du kjøper hvit kokesjokolade, så står det en del oppskrifter i pakka,blant annet på "Kveldens Dronning" Det er sjokoladekake med hvot sjokoladekrem og fyll. Helt snadder, men blir lett litt tørr, noe jeg tror lett kan fikses med å dynke den med f.eks litt kaffe. Evt sjokoladelikør,gjerne hvit Mozart. Foreløpig er det bare mammma som har laget den, men jeg skal prøve selv snart.

Lyke til og si fra hvis du snubler over en kafe eller noe som har sånn kake da?

Takk for tipset! Har ei oppskrift på ei kake med hvit sjokoladekrem som jeg baker en gang innimellom - og den er knallgod!!!

Men nå lurer jeg altså på om det går an å kjøpe sånn kake et eller annet sted i Oslo!

Kanskje jeg skal prøve den sjakkrutekaka! Høres veldig, veldig god ut! :Nikke:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...