Stella84 Skrevet 2. oktober 2018 #21 Skrevet 2. oktober 2018 https://www.lillegullbleier.no/toybleier---se-var-hjelpeside-om-toybleier Les denne 🙏🏻. Følg gruppa "Tøybleiesnakk" på Facebook. Der kan du også få en lånepakke og prøve litt forskjellig. Vi har brukt tøybleier i 1 år og elsker det. Hadde lave skuldre de første månedene og vekslet mellom tøybleier og engangs en god stund. Nå synes jeg engangs er helt forferdelig!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #22 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg finner ikke tøybleiesnappen... er det det de heter der? Anonymkode: 68dd8...ff9
Stella84 Skrevet 2. oktober 2018 #23 Skrevet 2. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner ikke tøybleiesnappen... er det det de heter der? Anonymkode: 68dd8...ff9 Toybleier
Stella84 Skrevet 2. oktober 2018 #24 Skrevet 2. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner ikke tøybleiesnappen... er det det de heter der? Anonymkode: 68dd8...ff9 Ps. Jeg snappet for dem i fjor om det å være nybegynner. Lagret den til senere bruk så om du vil kan du sende meg en mld med mailadressen din så kan jeg sende til deg. Den er ganske ærlig på godt og vondt fra den tiden jeg ikke skjønte bæret og var helt ny 😊
skarpegg Skrevet 2. oktober 2018 #25 Skrevet 2. oktober 2018 Tøybleie fjas og salg er ei grei gruppe på Face, ganske laidback Vi har eit bleiebarn på 2 år, bruker kun lommebleier på han. Eingangs om natta, tøybleie funka berre ikkje for oss på nattestid. Liker at man kan pakke lommebleiene sånn som det passer oss, framfor aio som er komplett bleie. Syns det tørker raskare også Med tøy er det viktig at det blir stramt nok rundt låra rundt magen er ikkje det så viktig. Også tåler tøy veldig dårlig sinksamve, det tetter bleiene.. Mikrofiberinnlegg absorberer kjapt men har dårlig evne til å holde på tisset. Bambus absorberer ok kjapt, holder godt. Hamp absorberer sakte men holder veldig godt på tisset. Vi pleier å ha eit lite mikrofiberinnlegg på topp, bambus i midten og geffen hampinnlegg i bunn. Det holder fint i 4 timer. Syns ikkje at det er noko meir stress med tøy enn eingangs, ei ekstra maskin med klesvask i veka
skarpegg Skrevet 2. oktober 2018 #26 Skrevet 2. oktober 2018 25 stk holder ei god stund, bruker med borrelås i bhg og knapper heime. Har 5 små våtposer med plass til 3 ferdigstappa bleier i til barnehagebruk og 2 store til å oppbevare skitne bleier i før vask. På farten har me som regel med 1 ekstra bleie + våtpose. Når mini var baby hadde me ofte med eit ekstra cover, då var det berre å stappe inni ein gulpeklut e.l ved ei krise 😛 Liker best Lillegull Økonomi og Cheapies lommebleier Og nei, det tar ikkje lenger tid med å bytte tøybleie enn engangs. Man må ikkje vaske kvar einaste dag heller. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #27 Skrevet 2. oktober 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: forstår veldig godt at folk ønsker å bruke dette. Men personlig ville ikke JEG brukt det. Jobber i barnehage og har to barn med tøybleier der, det går ekstremt mye tid på å skifte de tøybleiene i tillegg til at de på skifes oftere. Og ikke minst så er det noe annet å skifte avføring i fra de bleiene. Anonymkode: e0837...f5f Virkelig? Vår fikk skifta to bleier per dag, akkurat som de andre. Og eneste forskjellen med bleier med bæsj i var å brette den igjen og legge den i en våtpose og legge den på hylla i stedet for å knyte i plastpose og hive i søpla. Om bhg gidda å vippe bæsjen ned i do og kaste lineren i søpla før de la bleia i våtposen var det tipptopp, men om de ikke gjorde det var det null stress for meg å ta det når jeg kom hjem. Og vil si bhg bruker mye mindre tid på å skifte bleier alt i alt, for nå i sommeren slutta hun, og er den eneste toåringen på småbarnsavdelinga som er bleiefri. (Men de må jo følge på do et par ganger da. Fullt mulig det tar mer tid enn bleieskift.) Anonymkode: 09ae0...135 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #28 Skrevet 2. oktober 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi har tenkt tanken, og det er mulig vi gjør det sånn. Men foreløpig er planen å bruke engangs de første månedene, mest fordi absolutt alt kommer til å være nytt og kaos for oss, og det virker «tryggest» med noe så enkelt som engangsbleier i den perioden. Men det kan jo tenkes at alt går på skinner og at vi likevel ønsker å gå rett på tøybleier, og da får vi heller kjøpe inn det vi trenger da. Men takk for tips! Anonymkode: 5b505...b9e Hehe...jeg har av og til tenkt at tøybleier på nyfødt må være et mareritt. Jeg vet ikke helt, har vel 20 bæsjebleier på det verste per dag? Anonymkode: 89021...b4d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #29 Skrevet 2. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Vår fikk skifta to bleier per dag, akkurat som de andre. Og eneste forskjellen med bleier med bæsj i var å brette den igjen og legge den i en våtpose og legge den på hylla i stedet for å knyte i plastpose og hive i søpla. Om bhg gidda å vippe bæsjen ned i do og kaste lineren i søpla før de la bleia i våtposen var det tipptopp, men om de ikke gjorde det var det null stress for meg å ta det når jeg kom hjem. Og vil si bhg bruker mye mindre tid på å skifte bleier alt i alt, for nå i sommeren slutta hun, og er den eneste toåringen på småbarnsavdelinga som er bleiefri. (Men de må jo følge på do et par ganger da. Fullt mulig det tar mer tid enn bleieskift.) Anonymkode: 09ae0...135 Lineren hva er det? Har lest noen steder om et rispapir er det det samme? Anonymkode: ecda7...fe6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #30 Skrevet 3. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe...jeg har av og til tenkt at tøybleier på nyfødt må være et mareritt. Jeg vet ikke helt, har vel 20 bæsjebleier på det verste per dag? Anonymkode: 89021...b4d Såvidt jeg har skjønt, er det egentlig ikke så ille. Man bretter bare sammen den kluten man senere kan brukes som innlegg i bleier og fester det rundt babyen med noen små spenner. Så kan man ha sperrelag utenpå det igjen, men tror ikke det er nødvendig. Siden babyen bare drikker melk på den tiden, så kan bleiene bare hives rett i maskina, så det er ikke noe arbeid med å legge linere, fjerne bæsj etc. Så sånn sett synes i hvert fall jeg det virker veldig enkelt. Det er min mann som er litt skeptisk akkurat i begynnelsen, og siden han er veldig positiv til tøybleier senere, så vil jeg ta hensyn til hans bekymring nå. Anonymkode: 5b505...b9e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #31 Skrevet 3. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har tenkt tanken, og det er mulig vi gjør det sånn. Men foreløpig er planen å bruke engangs de første månedene, mest fordi absolutt alt kommer til å være nytt og kaos for oss, og det virker «tryggest» med noe så enkelt som engangsbleier i den perioden. Men det kan jo tenkes at alt går på skinner og at vi likevel ønsker å gå rett på tøybleier, og da får vi heller kjøpe inn det vi trenger da. Men takk for tips! Anonymkode: 5b505...b9e Det går absolutt an å gjøre det slik. Det er ofte ganske kaotisk i starten. Dessuten synes jeg tøybleier blir mye enklere når barnet blir 3-4 måneder gammelt og får litt tykkere lår. Jeg tror det er mange som gir opp tøybleier fordi de starter med lommebleier/AIO med nyfødt, gjerne OS, og så har de en forventning om at det skal holde hele bleieperioden. Det de opplever er masse lekkasjer, fordi bleiene ikke passer optimalt ennå, lårene er for tynne. OS passer gjerne ikke så godt helt i starten og helt mot slutten av bleieperioden. Kombiner dette med en million bleieskift, som man gjerne har i starten uansett! Men hvis de hadde prøvd (igjen) et par måneder senere, ville de hatt en helt annen opplevelse. Jeg har ventet 1-2 uker selv, selv om jeg hadde nyfødtbleier og erfaring med tøybleier. Jeg har tatt keisersnitt, og ventet til jeg var i såpass form at det ikke var noe problem å sette på vaskemaskinen uten at det gjorde vondt. Lykke til! Anonymkode: 66959...b63
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #32 Skrevet 3. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går absolutt an å gjøre det slik. Det er ofte ganske kaotisk i starten. Dessuten synes jeg tøybleier blir mye enklere når barnet blir 3-4 måneder gammelt og får litt tykkere lår. Jeg tror det er mange som gir opp tøybleier fordi de starter med lommebleier/AIO med nyfødt, gjerne OS, og så har de en forventning om at det skal holde hele bleieperioden. Det de opplever er masse lekkasjer, fordi bleiene ikke passer optimalt ennå, lårene er for tynne. OS passer gjerne ikke så godt helt i starten og helt mot slutten av bleieperioden. Kombiner dette med en million bleieskift, som man gjerne har i starten uansett! Men hvis de hadde prøvd (igjen) et par måneder senere, ville de hatt en helt annen opplevelse. Jeg har ventet 1-2 uker selv, selv om jeg hadde nyfødtbleier og erfaring med tøybleier. Jeg har tatt keisersnitt, og ventet til jeg var i såpass form at det ikke var noe problem å sette på vaskemaskinen uten at det gjorde vondt. Lykke til! Anonymkode: 66959...b63 Takk! Det er dette vi har i bakhodet. Jeg ser for meg at vi begge, og kanskje særlig mannen, kan gi litt opp om det føles som mye ekstraarbeid og stress i en allerede kaotisk tid. Anonymkode: 5b505...b9e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #33 Skrevet 13. august 2019 Sjekk ut gåsungen tøybleier på YouTube, de har videoer som viser 👍🏻 Anonymkode: d8e81...91e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #34 Skrevet 13. august 2019 Vi tenkte å prøve på tøybleier når det første barnet vårt blir født. Etter å ha surra rundt i jungelen har jeg funnet det som virker enklest i mitt hode: alt i to. Bleietrekk med PUL i størrelse small med borrelås, noen innlegg og sånne kluter som enten kan brettes rundt baby med spenner på innerst eller legges som innlegg i trekket. Jeg synes det virker veldig greit å bare hive kluten inni til vask og legge inn ny klut i trekket fram til trekket også trenger vask. Når de ikke spiser fast føde har jeg skjønt det bare er å hive alt rett i maskina, trenger ikke fjerne bæsj. Vi kommer til å bruke litt plastbleier også for å sammenligne, og hvis trekkene er litt store når baby blir født. Anonymkode: 44b7c...f23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå