Gå til innhold

Hjelp - hva burde jeg utdanne meg til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å utdanne meg men aner ikke til hva.. Kom med tips til hva dere tror kan passe meg ut i fra hva jeg skriver under:

Jeg er kreativ

Jeg er introvert

Jeg elsker dyr og design/interiør.

Ser helst etter noe man kan ta via nett, men ikke et must.

Anonymkode: 4275f...9d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å nevne at jeg allerede jobber med noe lignende og er ute etter noe helt annet 🙈

Åååja. Dyrepleier kanskje? Du må jo ha en del kontakt med mennesker også, og det finnes nok ikke noe nettstudier. Men kanskje? 

Skrevet
På 2.10.2018 den 0.53, solmåneogstjerner skrev:

Åååja. Dyrepleier kanskje? Du må jo ha en del kontakt med mennesker også, og det finnes nok ikke noe nettstudier. Men kanskje? 

Har tenkt på det, er bare redd jeg ikke vil takle alt det triste som fører med den jobben 🙈 Er fryktelig glad i dyr og veldig følsom 😂

Skrevet

Har du sjekket utdanningene til NMBU https://www.nmbu.no/studier? De har studier i retningen landskapsarkitektur, by-og regionplanlegging o.l. Disse utdanningene er nyttige når det gjelder å få jobb, men også kreative :) 

Anonymkode: e41cb...fae

Skrevet

IT - uten tvil.

Det passer alle kriteriene dine bortsett fra dette med dyr. Gir kanskje ikke så mye damer, så det må du skaffe på annen måte.

Anonymkode: 7b99e...9e8

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket utdanningene til NMBU https://www.nmbu.no/studier? De har studier i retningen landskapsarkitektur, by-og regionplanlegging o.l. Disse utdanningene er nyttige når det gjelder å få jobb, men også kreative :) 

Via nett? Spennende 😁 Skal sjekke, takk!

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IT - uten tvil.

Det passer alle kriteriene dine bortsett fra dette med dyr. Gir kanskje ikke så mye damer, så det må du skaffe på annen måte.

Anonymkode: 7b99e...9e8

Jeg er heterofil jente, så at det ikke gir damer går MEGET fint 😆 Ser ikke helt hvordan IT er et kreativt område dog..?

• Liker 1
Skrevet

Hadde satset på interiørarkitekt jeg. Det blir jo lite kjedelig, med nye ideer, trender osv hele tiden. Der får du brukt din kreative sans til fulle. Mye jobb, og en bør være ambisiøs for å bygge seg et godt ry, men er du ikke redd for utfordringer, så går jo det.

Du får lære deg å snekre i tillegg, så kan du selge hunde,katte, og kaninhus. Det driver jeg med, og det ligger faktisk omtanke på dyra når en lager gode oppholdssted for dem. Jaja, det var bare det jeg tenkte, og mest alvorlig på interiørarkitekt.

Anonymkode: cffcf...c5f

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde satset på interiørarkitekt jeg. Det blir jo lite kjedelig, med nye ideer, trender osv hele tiden. Der får du brukt din kreative sans til fulle. Mye jobb, og en bør være ambisiøs for å bygge seg et godt ry, men er du ikke redd for utfordringer, så går jo det.

Du får lære deg å snekre i tillegg, så kan du selge hunde,katte, og kaninhus. Det driver jeg med, og det ligger faktisk omtanke på dyra når en lager gode oppholdssted for dem. Jaja, det var bare det jeg tenkte, og mest alvorlig på interiørarkitekt.

Anonymkode: cffcf...c5f

Jeg har faktisk alltid hatt lyst til å bli interiørarkitekt men satset bare aldri på det dessverre.. Og nå vil jeg helst utdanne meg til noe som jeg kan ta via nettstudie mtp hvor jeg bor m.m. og ser ikke ut som interiørarkitekt er en av de 😭

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk alltid hatt lyst til å bli interiørarkitekt men satset bare aldri på det dessverre.. Og nå vil jeg helst utdanne meg til noe som jeg kan ta via nettstudie mtp hvor jeg bor m.m. og ser ikke ut som interiørarkitekt er en av de 😭

De fleste nettstudier er samfunnsvitenskapelige, økonomi eller språkelige studier. Eneste nettstudie jeg vet om er grafisk design. Så tror du sliter med å finne ett nettstudium som er kreativt unntatt de du finner på noroff liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...