AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Vi venter et nytt tilskudd til familien, og valgte derfor å kjøpe nytt hus. Vi har to barn fra før av og en leilighet på 90 kvm ville uansett blitt for liten med tanke på ski, sykler, klær og så videre. Her er det masse plass, soverom til alle og stort og flott kjøkken. Det er masse trapper jeg kan bruke kroppen min i, noe jeg trives godt med. Men jeg hater resten. Det blir så sykt støvete over alt og jeg må vaske hele tida. Vegger, gelendre og vinduer blir flekkete og kjipt. Det er så mye som må fikses og jeg blir helt gal 😣 Jeg savner leiligheten min så sykt. Er så lei meg for at vi dobla bo-utgifter bare for å mistrives så sykt. Mannen og ungene er fornøyd da, men det er for mye for meg kjenner jeg.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å skjerpe meg. Vi skal jo liksom bo her de neste 20 årene, så hadde vært greit å kunne klare å trives? Anonymkode: 4bdea...361
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Robotstøvsuger og luftrenser Da blir det i hvert fall mindre støv over alt. Anonymkode: a3090...f38 8
Gjest theTitanic Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 La noen kjepphester gå. Det gjør ikke om det blir litt støv og fingeravtrykk her og der. Må du vaske hele tiden er det jo noe fundamentalt galt. Man kan jo ikke ha så fint/ klinisk rent hus at man mister livskvaliteten.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 Få deg vaskehjelp? Anonymkode: fa3c6...b48 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 Lei inn vaskehjelp. Eller senk forventningene. Og ikke minst, del på vaskingen. Men om mannen din har lavere standard til støv o.l enn deg blir det jo vanskelig. Men da en felles vaskedag i uka der dere vasker sammen? Og gi ungene en støvklut og la vasking bli moro for ungene. Småttiser liker ofte å gå rundt med en vaskefille og styre, sett på musikk og gjør det til en felles familievask! Anonymkode: 70298...e05 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #6 Skrevet 1. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Lei inn vaskehjelp. Eller senk forventningene. Og ikke minst, del på vaskingen. Men om mannen din har lavere standard til støv o.l enn deg blir det jo vanskelig. Men da en felles vaskedag i uka der dere vasker sammen? Og gi ungene en støvklut og la vasking bli moro for ungene. Småttiser liker ofte å gå rundt med en vaskefille og styre, sett på musikk og gjør det til en felles familievask! Anonymkode: 70298...e05 Dette, ts! Så er det et ordtak som går sånn; Bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete. Anonymkode: ebcf3...c53 3
Sola de Skrevet 1. oktober 2018 #7 Skrevet 1. oktober 2018 Du kan male lyse vegger mørkere, så vises ikke flekker og slikt. Hvitt kjøkken blir møkkete like fort som det er vasket f.eks.
Gabi Skrevet 15. oktober 2018 #8 Skrevet 15. oktober 2018 Trodde jeg var alene om å savne min lille leilighet ... Så det er faktisk en liten trøst å høre at andre tenker det samme. Vi har flyttet fra 70 kvm til 210, og jeg hadde ikke engang tenkt at husarbeidet skulle bli så mye mer krevende. Men det er jo liksom 3 leiligheter til sammen da ... 😬 Jeg har vurdert vaskehjelp, men jeg liker bare ikke å ha "fremmede" i huset. Og det blir jo også bøss på f.eks gulvet i løpet av et par dager, jeg orker ikke gå rundt å vente på vaskehjelpen som kommer 1 gang i uka, mens det knaser under føttene, for ikke å snakke om vaskene og doene! Det må jo tas hver dag, *jaiks* ... Folk er jo forskjellige, og jeg trives bare ikke når det er støv og bøss. Jeg har prøvd å senke kravene, men det varer bare til neste gang jeg ser at noe trenger å vaskes ... Det er summen av den daglige (annhver dag) ryddingen/vaskingen/støvsugingene som jeg blir drittlei av, i kombinasjon med matlaging og ryddingen etter det. Det kan jo ikke en vaskehjelp hjelpe meg med, da må jeg jo hushjelp 🙄 Ahhh, bare man var ordentlig rik, ikke bare sånn middelklasserik 😳 #luksusproblem Jeg kom fram til at jeg i det minste må bestille proffe folk tll utvendig vask av vinduene, slik at jeg ikke bruker opp vaskekapasiteten min på den tidkrevende og vanskelige jobben. Og så blir det robotstøvsuger i alle etasjer! 😜
Muskath Skrevet 15. oktober 2018 #9 Skrevet 15. oktober 2018 Du er nødt til å senke kravene. Få deg også en liten håndstøvsuger så du lett kan ta det som irriterer mest. Dessuten få deg vaskehjelp.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #10 Skrevet 15. oktober 2018 Jo, takk for tips folkens.. 😊 Har brukt mannen som vaskehjelp den siste måneden, for bekkenløsninga dreper meg nesten. Det "ser ikke ut" her, for har ikke akkurat lyst til å mase på ham. Har ønsket meg robotstøvsuger til jul, og som Gabi sier, proffe folk til utvendig vindusvask. Og kanskje spise litt ekstra kjipt og unne meg vaskehjelp til vår- og julevask. Bo her skal vi ihvertfall, så får vel bare hoppe i det. Så får han vaske selv, gubben.... Hvis han synes det blir for høye utgifter til vasking. Anonymkode: 4bdea...361
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #11 Skrevet 15. oktober 2018 Hustavla vår: "Her er rent nok til å beholde helsen og rot nok til å beholde lykken." Senk kravene! Anonymkode: f5729...0d6 1
Gjest Kritt Skrevet 15. oktober 2018 #12 Skrevet 15. oktober 2018 2 timer siden, Gabi skrev: Jeg har vurdert vaskehjelp, men jeg liker bare ikke å ha "fremmede" i huset. Og det blir jo også bøss på f.eks gulvet i løpet av et par dager, jeg orker ikke gå rundt å vente på vaskehjelpen som kommer 1 gang i uka, mens det knaser under føttene, for ikke å snakke om vaskene og doene! Det må jo tas hver dag, *jaiks* ... Hvis du virkelig mener både gulv, vasker og dusjer må tas hver eneste dag kan det bli dyrt med vaskehjelp, ja . Her hos oss er det ikke slik standard, og med vaskehjelp hver fjortende dag holder det at jeg (vi) drar fram støvsugeren en gang i mellom og bare tar det verste. Samme med toalett og vasker; og ingen her forventer at de er gullende rene hver dag. Det å ha en fremmed vaskehjelp hjemme hos seg kan man venne seg farlig fort til
Gabi Skrevet 15. oktober 2018 #13 Skrevet 15. oktober 2018 Nå hørtes jeg sikkert veldig jålete ut, men jeg vasker ikke gulvene og dusjene flere ganger i uka, altså 😎 Men 2 doble vasker og 4 doer ... Men hvor i svarte banan kommer alt støvet fra!? Hvor mye klespartikler, hudflak og hår er det 4 mennesker kan legge igjen på 1 dag, liksom 🤔 Det er på høy tid at det kommer en "partikkel-suger" på markedet! 210 kvm har maaange meter med gulvlister som er landingsplass for alt mulig støv. Nei, jeg må vel jobbe litt med kravene (behovet) for rene flater. Hva er det en vaskehjelp rekker å gjøre 1 gang i uken, egentlig? Hmmmm, *vurderer* 1
Zienna Skrevet 15. oktober 2018 #14 Skrevet 15. oktober 2018 Mannen din og du må avtale en arbeidsfordeling. Viktig at det skjer fort, for ellers risikerer du å stå med hovedansvaret for renholdet resten av din tid! Dersom standarden deres er forskjellig må dere avtale i detalj. Hos oss har mannen ansvaret for renhold av wc, 2 bad, vaskerom, hall, soverom (inkl. skifte av sengetøy), gjesterom og alle ganger. Alt skal være vasket hver uke, og innen søndag kveld. Vi har avklart og blitt enige om "standard". For "forskjellig standard" er verdens eldste triks for å unndra seg å bidra i husarbeid. La deg ikke lure inn i kvinnefelle nr. 1!.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #15 Skrevet 15. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, takk for tips folkens.. 😊 Har brukt mannen som vaskehjelp den siste måneden, for bekkenløsninga dreper meg nesten. Det "ser ikke ut" her, for har ikke akkurat lyst til å mase på ham. Har ønsket meg robotstøvsuger til jul, og som Gabi sier, proffe folk til utvendig vindusvask. Og kanskje spise litt ekstra kjipt og unne meg vaskehjelp til vår- og julevask. Bo her skal vi ihvertfall, så får vel bare hoppe i det. Så får han vaske selv, gubben.... Hvis han synes det blir for høye utgifter til vasking. Anonymkode: 4bdea...361 "Mannen som vaskehjelp"..? Hva? Hvorfor har ikke mannen samme ansvar for husarbeid som deg i utgangspunktet? Og spesielt når du er gravid med plager bør han jo ta størsteparten? Anonymkode: b6941...d5e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå