Gå til innhold

Drikke litt vin når man sitter barnevakt for sovende barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, ingen sure pekefingre her nå. For dette er kun et spørsmål som jeg selvsagt også har tenkt å stille barnas foreldre. Men synes det er greit å høre tanker fra andre (særlig andre foreldre), før jeg i det hele tatt stiller spørsmålet til dem. 

Barna kjenner meg godt, og stoler på meg. En kan si at jeg er en del av den trygge kretsen av voksne rundt barna. Jeg skal sitte barnevakt mens de sover, dette har jeg også gjort mange ganger før.  

Det jeg lurer på er om det er greit å sippe litt vin mens jeg sitter barnevakt for dem? Jeg tar aldri av med drikkingen, og drikker alltid ganske så sakte. Og barna pleier å sove ganske så godt gjennom hele "skiftet". 

Hva mener dere? Husk å ikke skrive noe dere ikke hadde turt å si til meg når dere sto rett foran meg! Nettvett er en fin ting :) hilsen erfaren KG-bruker

Anonymkode: 646d0...6f6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde da være helt innafor :)

Anonymkode: 08d13...53b

• Liker 8
Skrevet

For meg hadde det blitt litt rart at du skulle drikke vin når du skulle være barnevakt, forstår liksom ikke helt det behovet.

Anonymkode: 5315f...474

• Liker 40
Skrevet

Helt i orden

• Liker 6
Skrevet

Det er jo på en måte jobb da,  og man drikker helst ikke i tjeneste. Men jeg hadde neppe reagert på at noen tok et lite glass vin jeg da. Men er det nødvendig da?

Anonymkode: 9bf3a...943

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg hadde det blitt litt rart at du skulle drikke vin når du skulle være barnevakt, forstår liksom ikke helt det behovet.

Fordi det er fredag, og jeg er ung voksen, singel og har invitert en venninne. 

• Liker 4
Skrevet

Det er jo på en måte jobb da,  og man drikker helst ikke i tjeneste. Men jeg hadde neppe reagert på at noen tok et lite glass vin jeg da. Men er det nødvendig da?

Kanskje ikke supernødvendig, og jeg tenker det samme om at man har en arbeidsoppgave. Men samtidig er det det du sier, spiller det egentlig noen rolle med så liten mengde. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde nok jeg funnet en annen som kunne sitte barnevakt hvis jeg absolutt måtte ha pass til barna.

• Liker 40
Skrevet

Da hadde nok jeg funnet en annen som kunne sitte barnevakt hvis jeg absolutt måtte ha pass til barna.

Fordi?

• Liker 4
Skrevet

da jeg brukte barnevakt pleide jeg å tilby vin eller øl :) Det tror jeg barnevakten satt pris på

• Liker 8
Skrevet

Fordi?

Fordi jeg vi ha en edru barnevakt, mine barn mitt valg.

• Liker 32
Skrevet

Fordi jeg vi ha en edru barnevakt, mine barn mitt valg.

Men herregud da, jeg har jo skrevet at dette kun er et spørsmål jeg stiller både til dere og som jeg har tenkt å stille foreldrene, og ikke noe jeg har planlagt. Hvorfor så krass? 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Jeg betaler deg for å passe barna mine. Samme som andre arbeidsgivere betaler sine ansatte. Hadde ikke reagert sånn sett, på ett glass vin, men det blir en jobb, og som AB skriver her - er det egentlig nødvendig med det ene glasset med vin, den ene kvelden? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha vinglasset fordi du er ung voksen og singel:fnise: 

• Liker 28
Skrevet

Men herregud da, jeg har jo skrevet at dette kun er et spørsmål jeg stiller både til dere og som jeg har tenkt å stille foreldrene, og ikke noe jeg har planlagt. Hvorfor så krass? 

Hun svarte deg da virkelig ikke krast, på noen måte. Du der imot, du gjorde.

• Liker 41
Skrevet

Jeg liker ikke brisne eller fulle folk rundt barna så det hadde blitt et nei fra meg. Forventer at en barnevakt skal være oppegående og man tar dårligere besluttninger med litt innabords.

Anonymkode: 4c819...190

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, NancyDrew skrev:

Dette. Jeg betaler deg for å passe barna mine. Samme som andre arbeidsgivere betaler sine ansatte. Hadde ikke reagert sånn sett, på ett glass vin, men det blir en jobb, og som AB skriver her - er det egentlig nødvendig med det ene glasset med vin, den ene kvelden? 

Du må ha vinglasset fordi du er ung voksen og singel:fnise: 

Har jeg skrevet at jeg MÅ? Nei. Jeg ble spurt om behovet for å drikke vin og svaret på det er at jeg er ung voksen og singel. Hvis du trodde at single drikker mindre alkohol enn par så tar du feil :)

• Liker 2
Skrevet

Herlighet, jeg er da ikke krass, svarte deg på spørsmålet du stilte. Ville du ikke ha svar som ikke passet inn med hva du hadde planlagt?

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, NancyDrew skrev:

Hun svarte deg da virkelig ikke krast, på noen måte. Du der imot, du gjorde.

Det er ganske så krast å momentant si at man ville byttet barnevakt, når jeg ikke har formulert dette som et spørsmål og ikke noe jeg har planlagt. 

• Liker 3
Skrevet

Herlighet, jeg er da ikke krass, svarte deg på spørsmålet du stilte. Ville du ikke ha svar som ikke passet inn med hva du hadde planlagt?

Å, herregud...

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du "litt vin" på jobb?

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...