AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg skal begynne å trene på treningsstudio igjen. Jeg har teknikken på øvelser, men jeg har sårt behov for et treningsprogram for å holde fokus. Jeg har div skader som gjør at noen ting ikke er fysisk mulig for meg. Kondisjon kan KUN skje på sykkel (har ikke svømmebasseng her) så det blir både oppvarming og kondisjon. Ellers kan jeg ikke hoppe og sprette, og helst ikke tråkke for mye, så å ha en hel økt kun stående på beina er ikke mulig. Er det noen som har lyst til å hjelpe meg med et program? jeg skulle gjerne betalt for PT, men de er så svindyre her så det er heller noe jeg må ønske meg i gave. jeg tenkte å trene minst 3 ganger i uka i starten. Så hva er da best? En dag til overkropp, en til underkropp og en til litt generell trening av kjernemuskulatur og kondisjon? Jeg kommer til å øke antall dager etter hvert, men jeg starter rolig Anonymkode: 38fb0...989
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Sjekk ut entirebody eller strongbody, mange flinke coacher der! Og ikke like dyrt som en pt At noen her skal bruke tid og lage et program til deg gratis tviler jeg på. Anonymkode: 90ccd...387 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut entirebody eller strongbody, mange flinke coacher der! Og ikke like dyrt som en pt At noen her skal bruke tid og lage et program til deg gratis tviler jeg på. Anonymkode: 90ccd...387 Det var bare et spm, så å komme med reprimande om at folk sikkert ikke gidder det trenger du da ikke å komme med vil de ikke så tvinger jeg ingen, men om noen ønsket å hjelpe så settes det pris på. Anonymkode: 38fb0...989 1
debattanten Skrevet 2. oktober 2018 #4 Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Lage program er ganske tidkrevende om det skal gjøres skikkelig. Det beste i ditt tilfellet er nok å lese deg opp mye selv og lage et som passer deg. Siden alternativet er å betale en PT, eller lignende som forslaget du fikk over. Skal du trene 2-3 dager i uken ville jeg fokusert på "full body" økter hvor du kanskje har et par baseøvelser i hver økt i tillegg til litt isolasjonsøvelser og kjerneøvelser om du vil. å ha egne dager hvor du fokuserer på overkropp osv er en dårlig deal om du bare trener 3 ganger i uken. Om målet er progresjon i styrke og muskler burde man trene hver muskelgruppe minst 2 ganger i uken. Jeg ville kjørt litt kondisjon med høy puls i slutten av et par av øktene ila uken. Endret 2. oktober 2018 av debattanten
ks558 Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 Kan godt prøve å hjelpe deg. Men skjønner ikke helt hva det er du kan og ikke kan gjøre med tanke på skaden din? Kan du kjøre knebøy, benpress etc? Er det beina du har skade i? Er du kjent med teknikken på knebøy, markløft, beinpress? Hva er målet, bli sterkere, større muskler? Er det noen øvelser du IKKE liker eller føler deg trygg på? Tåler du høy intensitet på trening? Vil si meg enig med debattanten over her at du bør fokusere på fullkroppsøkter på hver økt. Da tror jeg nok du vil få mest mulig utbytte. Og ja, fokuser på de store baseøvelsene som knebøy, markløft, benkpress - altså øvelser der du aktiverer flere muskler enn bare for eksempel biceps, som så og si er isolert i en biceps curl. De kan du kaste inn helt på slutten av økta. Men ja, fokuser på store øvelser, så blir du mer gjennomtrent :) Men ja, kan godt prøve å hjelpe! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå