Gå til innhold

Kategorisert budsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig at min pappa har sagt at han skal betale for bryllupet mitt. Jeg er interessert i å vite hvor mye folk har betalt for forskjellige ting. 

Giftemålet er nok litt fjernt enda- da jeg er gravid med Nr 2 som kommer i desember, så kroppen skal få restituere godt før jeg skal inn i kjole 🙈 

Bryllupet vårt :

50 gjester 

Mat og drikke organiserer av lokalet (fri bar til festen?)

Lokale

Kjole, sko, tiara osv

Dress til mannen? 

Invitasjoner, pynt til bordsetting osv

Utdrikningslag eller jentekveld (tenker å arrangere en jentekveld for brudepikene med negler, litt spa osv) 

Kjoler til brudepikene- blir kanskje 3-4 stk

Har du en liste med hvor mye du har brukt på de forskjellige tingene? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hva du velger, men her er mitt eksempel. Vi hadde treretters og fri bar, 60 gjester.

Mat og drikke: 100 000 (med velkomstdrink og snacks før middagen)

Lokale: Vi fikk det gratis, men du bør regne ca 5000

Kjole, sko, tiara osv: Her varierer det stort. Om du skal i salong og kjøpe helt ny kjole og ha alt nytt så mellom 20 000 – 50 000

Dress til mannen: Her også varierer det stort, men ca 5000 hvis han skal kjøpe alt nytt.

Invitasjoner, pynt til bordsetting osv: Her varierer det også veldig, jeg er grafisk designer og ladge alt av papirting selv, betalte kun for print, men om du skal ha noen til å gjøre alt koster det noen tusen. Pynt kommer veldig an på lokalet. Jeg kan ikke anbefale noe mer enn at du velger et lokale som trenger MINIMALT med pynt, fordi masse pynt blir fort veldig dyrt. Blomster brukte vi ca 8000 på, så denne kategorien ville jeg regnet mellom 5000-15000

Utdrikningslag eller jentekveld (tenker å arrangere en jentekveld for brudepikene med negler, litt spa osv): Som regel spanderer noen andre mye av utdrikningslaget, men om du skal betale dette selv så kommer det igjen helt an på hva du vil. Alt fra noen få tusen, til mange titallstusen her altså.

Kjoler til brudepikene- blir kanskje 3-4 stk: Kommer an på kjolene. Det kan du vel lett regne på selv.

Anonymkode: 098c1...83e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på hva du velger, men her er mitt eksempel. Vi hadde treretters og fri bar, 60 gjester.

Mat og drikke: 100 000 (med velkomstdrink og snacks før middagen)

Lokale: Vi fikk det gratis, men du bør regne ca 5000

Kjole, sko, tiara osv: Her varierer det stort. Om du skal i salong og kjøpe helt ny kjole og ha alt nytt så mellom 20 000 – 50 000

Dress til mannen: Her også varierer det stort, men ca 5000 hvis han skal kjøpe alt nytt.

Invitasjoner, pynt til bordsetting osv: Her varierer det også veldig, jeg er grafisk designer og ladge alt av papirting selv, betalte kun for print, men om du skal ha noen til å gjøre alt koster det noen tusen. Pynt kommer veldig an på lokalet. Jeg kan ikke anbefale noe mer enn at du velger et lokale som trenger MINIMALT med pynt, fordi masse pynt blir fort veldig dyrt. Blomster brukte vi ca 8000 på, så denne kategorien ville jeg regnet mellom 5000-15000

Utdrikningslag eller jentekveld (tenker å arrangere en jentekveld for brudepikene med negler, litt spa osv): Som regel spanderer noen andre mye av utdrikningslaget, men om du skal betale dette selv så kommer det igjen helt an på hva du vil. Alt fra noen få tusen, til mange titallstusen her altså.

Kjoler til brudepikene- blir kanskje 3-4 stk: Kommer an på kjolene. Det kan du vel lett regne på selv.

Tusen takk for svar! Det som overrasker meg mest er mat og drikke! 100k ?😳 

det med lokale har jeg tenkt på ja! Ønsker et nytt og fint lokale. 

Kjole vet jeg ikke om jeg skal leie, kjøpe eller kjøpe brukt enda... 

jeg tenker at et ideelt bryllup for meg vil koste rundt 150 000. Bare ville se hva andre har brukt i forhold til prisen jeg har sett for meg. Det blir jo den beste dagen i mitt liv ( en av 3 i hvertfall👶🏽👶🏽💍) så litt penger skal jeg selvfølgelig bruke, men har ikke tenkt på noe tema/slott prinsessebryllup :) 

Skrevet

Vi hadde hele bryllupet på et fantastisk landsted hvor de sto for alt av dekking til servering og mat. Inkludert bobler og fingermat etter vielsen, samt 3 retters meny med tilhørende drikke og kaffe avec.  Prisen sa de var ca 1200 per person. Dette inkluderte da lokale, ansatt som sto i baren til det stengte osv. Vi kom oss faktisk en del under de 1200 også siden ikke alle i selskapet drakk alkohol. Vi valgte å ikke ha fri bar, men mulighet for å kjøpe det de måtte ønske. 

Når det kom til blomster kjøpte vi alt på Interflora. Buketten og knapphullsblomster pluss blomster til håret kjøpte vi ferdig. Vi valgte kun å ha blomster på bordene da vi giftet oss i en flott hage. Leide lykter fra Interflora som vaser og hentet to bøtter med diverse blomster dagen før som vi satte sammen til små buketter selv. Dette kom på 5000 men kunne sikkert vært mindre om jeg ikke hadde gitt dem frie tøyler på brudebuketten  :ler:

kjolen kom på 22000 og mannens antrekk på 4000. Frisør til forlover og meg på 3000. Negler på hender og føtter 1000. Kjole nr 2 til feste  på 1000. Fotograf 7000 og hotellrom til rundt 1200. Konsert/live musikk under og etter vielsen på 5000. Totalt med 50 voksne kom vi ca på rundt 100 000 for alt :)

Anonymkode: 9515d...6ff

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde hele bryllupet på et fantastisk landsted hvor de sto for alt av dekking til servering og mat. Inkludert bobler og fingermat etter vielsen, samt 3 retters meny med tilhørende drikke og kaffe avec.  Prisen sa de var ca 1200 per person. Dette inkluderte da lokale, ansatt som sto i baren til det stengte osv. Vi kom oss faktisk en del under de 1200 også siden ikke alle i selskapet drakk alkohol. Vi valgte å ikke ha fri bar, men mulighet for å kjøpe det de måtte ønske. 

Når det kom til blomster kjøpte vi alt på Interflora. Buketten og knapphullsblomster pluss blomster til håret kjøpte vi ferdig. Vi valgte kun å ha blomster på bordene da vi giftet oss i en flott hage. Leide lykter fra Interflora som vaser og hentet to bøtter med diverse blomster dagen før som vi satte sammen til små buketter selv. Dette kom på 5000 men kunne sikkert vært mindre om jeg ikke hadde gitt dem frie tøyler på brudebuketten  :ler:

kjolen kom på 22000 og mannens antrekk på 4000. Frisør til forlover og meg på 3000. Negler på hender og føtter 1000. Kjole nr 2 til feste  på 1000. Fotograf 7000 og hotellrom til rundt 1200. Konsert/live musikk under og etter vielsen på 5000. Totalt med 50 voksne kom vi ca på rundt 100 000 for alt :)

Anonymkode: 9515d...6ff

Oi! Tusen takk for svar😃 Så kjekt å se at det er så variert. Dere klarte dere med 60 000 totalt for mat, det er jo kjempebra! Vet ikke om vi skal ha fri bar eller om vi skal ha som dere enda da. Tenker fri bar siden mange av gjestene tross alt må ta fly for å komme hit.. hvordan tenker derr om det egentlig? Betaler vi for reise/opphold? Bør vi si til de som skal reise at vi ikke vil ha gave pga pris på fly/hotell..? 

Skrevet
18 hours ago, Latinagirl said:

Tusen takk for svar! Det som overrasker meg mest er mat og drikke! 100k ?😳 

det med lokale har jeg tenkt på ja! Ønsker et nytt og fint lokale. 

Kjole vet jeg ikke om jeg skal leie, kjøpe eller kjøpe brukt enda... 

jeg tenker at et ideelt bryllup for meg vil koste rundt 150 000. Bare ville se hva andre har brukt i forhold til prisen jeg har sett for meg. Det blir jo den beste dagen i mitt liv ( en av 3 i hvertfall👶🏽👶🏽💍) så litt penger skal jeg selvfølgelig bruke, men har ikke tenkt på noe tema/slott prinsessebryllup :) 

Jepp, mat og drikke er DYRT - spesielt om man må kjøpe alkohol fra lokalet man leier. Restaurantpriser på fri bar, med 60 mennesker (kun voksne), så blir det mye penger. Man kan jo kutte drastisk ned ved å leie lokale hvor man kan ha med alkohol selv, og ha billigere mat, men vi ville ha kjempegod mat, og vi valgte et lokale som ikke tillot medbrakt alkohol. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...