stan Skrevet 8. oktober 2018 #21 Skrevet 8. oktober 2018 2 timer siden, Stina234 skrev: Joda riktig mening det men hvilket parti stemmer mot bomstasjoner, de er like galne alle sammen nå. Frp var de som ropte høyest mot bomstasjoner, men se på dem nå. Rekordmange bomstasjoner. Du trodde vel ikke på dem? Det var jo bare noe de sa for å få stemmer. Og det lykkes. Alle vet at det er umulig å få til skattelette og økt veibygging uten bompenger samtidig. Saken er at folk vil ha veiene mer enn de er imot bommene. For politikere er bompenger mer vanedannende enn heroin.
I Grosny Skrevet 8. oktober 2018 #22 Skrevet 8. oktober 2018 På 5.10.2018 den 16.25, Anonymbruker3 skrev: Heldigvis bor vi i et fritt land, der det er mulig å tilpasse seg ved å flytte eller ta bussen. Det virker ikke som alle forstår at hvis det skal bli mindre bilkjøring og forurensning må nødvendigvis noen kjøre mindre, og hvis flere skal ta buss må man har mer penger til subsidier, som noen må betale. Nå tar du i litt for mye. Generelt så koster boliger nær arbeidsplasser mye, og i lavtlønte yrker, særlig i helsesektoren , er politikken å ha masse små deltidsstillinger slik sat man kan be folk jobbe ekstra men slippe å betale overtidstillegg. Mange ledere er pålagt å unngå overtidstillegg og derfor blir det til at deltidsarbeidere skaffer seg flere deltidsstillinger i nabokommune eller privat. Det blir det store avstander av og det presser fram bilkjøring i stedet for kollektivt. Ett bra tiltak mot mye bilkjøring er om kommunene slutter med denne deltids-strategien, og gir folk så store stillinger at de kun trenger å reise til en arbeidsplass.
I Grosny Skrevet 8. oktober 2018 #23 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) 2 timer siden, stan skrev: Du trodde vel ikke på dem? Det var jo bare noe de sa for å få stemmer. Og det lykkes. Alle vet at det er umulig å få til skattelette og økt veibygging uten bompenger samtidig. Saken er at folk vil ha veiene mer enn de er imot bommene. For politikere er bompenger mer vanedannende enn heroin. Det er ikke umulig, det er bare dårlig planlegging og koordinering. Litt av sannheten er at bompenger har tvunget seg fram fordi det er eneste måten å snike i veiutbyggingskøen på. Pengesummen fra bommene kan lett kreves inn på en mye, mye billigere måte. Null bompengeadministrasjon, null fakturering, man kan rette å slett øke drivstoffavgiften i stedet. En slik økning vil ramme nøyaktig proporsjonalt med forbruk av drivstoff, som igjen henger tett sammen med utslipp og er mye mer rettferdig enn å ta de som bor på feil side av feil bommer hardest. En uforholdsmessig stor del av bompengene i dag går til innkrevingskostnader. Det er ikke greit, særlig fordi pengene kan kreves inn uten kostnader via drivstoffavgift eller skatt. Endret 8. oktober 2018 av I Grosny
_popcorn_ Skrevet 8. oktober 2018 #24 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg synes det er interessant hvordan noen tror det å gjøre hærverk vil gjøre noe billigere. Nå må bomstasjonene bygges opp igjen, politiet må bruke masse ressurser, og det må innføres vakthold. Nå vil det ta enda lengre tid før man får inntjeningen det er budsjettert med, og dette kan bilistene takke de som utførte hærværket for! 1
Husholdning1 Skrevet 8. oktober 2018 #25 Skrevet 8. oktober 2018 10 timer siden, Stina234 skrev: Joda riktig mening det men hvilket parti stemmer mot bomstasjoner, de er like galne alle sammen nå. Frp var de som ropte høyest mot bomstasjoner, men se på dem nå. Rekordmange bomstasjoner. Betydelig lavere bompengeandelen nå enn i 2013.
Stina234 Skrevet 8. oktober 2018 #26 Skrevet 8. oktober 2018 1 time siden, Husholdning1 skrev: Betydelig lavere bompengeandelen nå enn i 2013. Hvor har du det fra?
Husholdning1 Skrevet 8. oktober 2018 #27 Skrevet 8. oktober 2018 Akkurat nå, Stina234 skrev: Hvor har du det fra? Samferdelsdepartementet.
Stina234 Skrevet 8. oktober 2018 #28 Skrevet 8. oktober 2018 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Samferdelsdepartementet. Du må legge ut linken da.
Husholdning1 Skrevet 8. oktober 2018 #29 Skrevet 8. oktober 2018 Akkurat nå, Stina234 skrev: Du må legge ut linken da. Må jeg? Hvorfor det? Detber offentlig tilgjengelig dokumentasjon man selv oppsøker før msn uttaler seg om temaet.
Ginavn Skrevet 8. oktober 2018 #30 Skrevet 8. oktober 2018 Hvorfor er det ingen bommer i Sverige, og attpåtil gratis ferge? Altså, hvordan får de det til? OG veiene har høyere standard (ikke overalt, så klart). FrP skuffa meg. Håper på større oppslutning rundt "Nei til bompenger". Det må da for faen gå an å lage ordentlig vei i detta landet! Som kjøre-entusiast er det mange plasser jeg kunne tenke meg å se, men jeg vil ikke, pga bommene. Én ting er at jeg kan velge, men på et tidspunkt vil jeg ikke kunne det, som med bommer der jeg skal bo.
Stina234 Skrevet 8. oktober 2018 #31 Skrevet 8. oktober 2018 2 minutter siden, Husholdning1 skrev: Må jeg? Hvorfor det? Detber offentlig tilgjengelig dokumentasjon man selv oppsøker før msn uttaler seg om temaet. Neida du må ikke- Din påstand blir da sett på som noe du tar ut av luften.
Husholdning1 Skrevet 8. oktober 2018 #32 Skrevet 8. oktober 2018 7 minutter siden, Stina234 skrev: Neida du må ikke- Din påstand blir da sett på som noe du tar ut av luften. Problemet er at det skyldes din manglende innsikt og ikke min innsikt i fakta.
Opplyst Skrevet 9. oktober 2018 #33 Skrevet 9. oktober 2018 Synd nordmenn ikke er like politisk resolutt nå til kommer til innvandring. Jeg savner litt mer fransk resolutthet når kommer til norsk politikk. Hvor er de norske traktorene, spør jeg bare?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå