AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Kan ikke thuja vinterlagres inne i en låve? Anonymkode: 174c7...ccc
Leo Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Hvorfor skal du vinterlagre den? Fordelen med thjua (I den grad den har noen...) er jo nettopp at den er vintergrønn. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 11 minutter siden, Leo skrev: Hvorfor skal du vinterlagre den? Fordelen med thjua (I den grad den har noen...) er jo nettopp at den er vintergrønn. Fordi vi skal ordne plen/gårdsplass før vi planter resten av thujaene. Har foreløpig plantet ca 200, og planen var å plante de resterende 100 til våren. Anonymkode: 174c7...ccc
Leo Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 Tror heller jeg ville ha satset på å isolere godt rundt røttene, evt. gravd et hull å sette dem i midlertidig, og latt dem stå ute. Inne i en låve vil dere risikere både at det blir for mørkt og at de tørker ut. 1
Gasellen Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Sett dem i en store potter (feks murerbøtte) og under tak/i le for været. Sørg for hull i bunnen og ett lag lecakuler for drenering. Jeg har Thuja både som hekk og i potter på verandaen. Overlever alt. Hvis det blir veldig kaldt der du bor kan du isolere potten litt ved å pakke den inn i feks bobleplast. Endret 1. oktober 2018 av Gasellen
Rumle Skrevet 1. oktober 2018 #6 Skrevet 1. oktober 2018 2 timer siden, Leo skrev: Tror heller jeg ville ha satset på å isolere godt rundt røttene, evt. gravd et hull å sette dem i midlertidig, og latt dem stå ute. Inne i en låve vil dere risikere både at det blir for mørkt og at de tørker ut. Jeg ville også gravd de ned i jorden ute, og hyppet litt godt med god jord rundt/mellom stammene. Eventuelt kan du kontakte det stedet du kjøpte de og få råd fra de 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #7 Skrevet 1. oktober 2018 6 timer siden, Gasellen skrev: Sett dem i en store potter (feks murerbøtte) og under tak/i le for været. Sørg for hull i bunnen og ett lag lecakuler for drenering. Jeg har Thuja både som hekk og i potter på verandaen. Overlever alt. Hvis det blir veldig kaldt der du bor kan du isolere potten litt ved å pakke den inn i feks bobleplast. Dette funker nok bra for noen få planter, men jeg tror det kan bli veldig mye jobb med 100 tujaer. Da har jeg mer tro på løsningene @Leo og @Rumle skisserer. Anonymkode: 04b10...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #8 Skrevet 2. oktober 2018 På 1.10.2018 den 14.09, AnonymBruker skrev: Kan ikke thuja vinterlagres inne i en låve? Anonymkode: 174c7...ccc På 1.10.2018 den 14.34, AnonymBruker skrev: Fordi vi skal ordne plen/gårdsplass før vi planter resten av thujaene. Har foreløpig plantet ca 200, og planen var å plante de resterende 100 til våren. Anonymkode: 174c7...ccc Setter du tujaen på en låve, så må de være i gode potter og det måmikke være frost på låven. Tujaene må også få vann i små mengder vinteren igjennom. Anonymkode: 6c04e...218
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå