AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Hvordan var reglene i forhold til "oppdragelse" og bruk av "mild vold" med hunder for 20 år siden? Eller 15 år siden? Var dyrene beskyttet av noen form for lovverk, slik de er i dag? Eller hadde folk en annen holdning til dette, og brydde seg mindre om det enn i dag? Mener å huske da jeg vokste opp at alle tok hunden i nakkeskinnet fra tid til annen, det var liksom helt vanlig og ikke noe folk stusset over. I dag er dette et absolutt nei. Man gjør ikke slikt, punktum. LES: Jeg skriver ingen steder at jeg støtter vold mot hund, men jeg bare lurer på om det er folks holdninger som har endret seg eller om det faktisk er kommet et nytt lovverk som regulerer dette og spør av nysgjerrighet. Anonymkode: 22468...db0
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg tror at forskning har bidratt til at holdninger idag har endret seg. Idag VET man at det ikke er noe alfa, dominering, "kue hunden til underdanighet". Før trodde man det, og dermed var det også greit og nødvendig å være fysisk røff med hunden. Så klart har loven sikkert hjulpet. Anonymkode: 0e0be...7c2 1
Julie Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 Samfunnet har endre seg,likeså holdningene til dyrehold. Mye til det bedre, men ikke alt. Min oppfatning er at en del også menneskeliggjør dyr. Jeg er vesentlig mer bekymret for de som er reelt uegnet til å ha dyr, det være seg vanskjøtsel eller voldelig adferd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå