AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Mini har begynt på Althéra, og vi halvblandet den med vanlig MME for å få han til å like smaken. Og allerede nå har avføringen blitt slimete, grønn, bløt, lukter råttent egg. Det samme med prompene. Er dette tegn på at det ikke er melkeproteinalleregi? Grunnen til at han har begynt på dette, er for å utelukke allergi grunne ekstremgulping. Jeg er 99% sikker på at dette er refluks. Anonymkode: 738f5...196
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Om du blander med vanlig mme er det jo ikke noe rart at avføringen er som du beskriver. Er det mpa er det jo et av symptomene på at man har fått i seg melk. Å blande med vanlig mme er jo slemt om du sjekker for mpa. Du får finne noe annet å blande med. Vaniljesukker er mye brukt Anonymkode: 08369...821 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Mini har begynt på Althéra, og vi halvblandet den med vanlig MME for å få han til å like smaken. Og allerede nå har avføringen blitt slimete, grønn, bløt, lukter råttent egg. Det samme med prompene. Er dette tegn på at det ikke er melkeproteinalleregi? Grunnen til at han har begynt på dette, er for å utelukke allergi grunne ekstremgulping. Jeg er 99% sikker på at dette er refluks. Anonymkode: 738f5...196 Og du vet at reflex er et av de mest vanlig tegnene på mpa sant? Anonymkode: 08369...821 1
juliane Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 For meg høres det vel mer ut som at han ikke tåler Althera av en eller annen grunn, man blir jo ikke dårlig i magen ved å halvere mengden melkeprotein (eller kutte det helt) hvis man ikke reagerer på det. Jeg ville latt det gå et par dager og sett om det forbedret seg, og så evt spurt om å få en annen melkefri mme. Veldig mange med refluks har melkeproteinallergi, så det må utelukkes helt. (Barnet må være helt melkefritt i minst tre uker før man kan konkludere.)
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mini har begynt på Althéra, og vi halvblandet den med vanlig MME for å få han til å like smaken. Og allerede nå har avføringen blitt slimete, grønn, bløt, lukter råttent egg. Det samme med prompene. Er dette tegn på at det ikke er melkeproteinalleregi? Grunnen til at han har begynt på dette, er for å utelukke allergi grunne ekstremgulping. Jeg er 99% sikker på at dette er refluks. Anonymkode: 738f5...196 Hvorfor blander du? Hvilken lege har gitt deg dette vannvittige rådet om å blande eller for den del å forsøke denne løsningen? Anonymkode: 65db0...194 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #6 Skrevet 1. oktober 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du blander med vanlig mme er det jo ikke noe rart at avføringen er som du beskriver. Er det mpa er det jo et av symptomene på at man har fått i seg melk. Å blande med vanlig mme er jo slemt om du sjekker for mpa. Du får finne noe annet å blande med. Vaniljesukker er mye brukt Anonymkode: 08369...821 Hvis det hadde vært mpa, så tenker jeg at det er rart at han aldri har hatt en eneste bleie med hverken grønn grønn avføring eller slimete avføring. Alltid hatt gul og kornete avføring på MME og MM. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du vet at reflex er et av de mest vanlig tegnene på mpa sant? Anonymkode: 08369...821 Jepp, men han mangler en del av symptomene på mpa i forhold til refluks. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blander du? Hvilken lege har gitt deg dette vannvittige rådet om å blande eller for den del å forsøke denne løsningen? Anonymkode: 65db0...194 Har prøvd 5 ulike slag, han nekter å spise. Har prøvd å blande i oboy, vaniljesukker og malt for å dempe smaken. Men så langt er det kun 4 deler Althéra og 2 deler MME som funker. Satser på å gradvis bare blande ut med Althéra. Og det rådet har jeg fått fra flere leger. Anonymkode: 738f5...196
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #7 Skrevet 1. oktober 2018 Det står på boksen på nutramigen at de kan få grønn stinkende bæsj av den. Har du sjekket hva som står på boksen? Anonymkode: 26c51...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #8 Skrevet 1. oktober 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det hadde vært mpa, så tenker jeg at det er rart at han aldri har hatt en eneste bleie med hverken grønn grønn avføring eller slimete avføring. Alltid hatt gul og kornete avføring på MME og MM. Jepp, men han mangler en del av symptomene på mpa i forhold til refluks. Har prøvd 5 ulike slag, han nekter å spise. Har prøvd å blande i oboy, vaniljesukker og malt for å dempe smaken. Men så langt er det kun 4 deler Althéra og 2 deler MME som funker. Satser på å gradvis bare blande ut med Althéra. Og det rådet har jeg fått fra flere leger. Anonymkode: 738f5...196 Du må slutte med å eksprimentere med barnet ditt på denne måten. Gå til lege og få hjelp der, både for deg selv og barnet ditt om dette er seriøst. Anonymkode: 65db0...194 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #9 Skrevet 1. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står på boksen på nutramigen at de kan få grønn stinkende bæsj av den. Har du sjekket hva som står på boksen? Anonymkode: 26c51...e7e Det må du gjerne finne for meg, for på denne boksen står det ingenting om grønn avføring. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må slutte med å eksprimentere med barnet ditt på denne måten. Gå til lege og få hjelp der, både for deg selv og barnet ditt om dette er seriøst. Anonymkode: 65db0...194 Jeg skriver at jeg har vært i kontakt med flere leger, og fått beskjed om hva jeg skal gjøre. Tror du jeg er helt idiot? Jeg spør bare her fordi jeg er nysgjerrig. Du kan gå og finne deg en annen hobby enn å være mammapoliti, for det er en rolle de færreste kler. Anonymkode: 738f5...196 1
Minlillelykke Skrevet 1. oktober 2018 #10 Skrevet 1. oktober 2018 Avføringen høres normal ut for en med mpa, men ville sluttet å blande kumelksprotein med melkefritt. Mulig babyen må ha nutramigen puramino som er 100% fri for protein.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #11 Skrevet 1. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis det hadde vært mpa, så tenker jeg at det er rart at han aldri har hatt en eneste bleie med hverken grønn grønn avføring eller slimete avføring. Alltid hatt gul og kornete avføring på MME og MM. Jepp, men han mangler en del av symptomene på mpa i forhold til refluks. Har prøvd 5 ulike slag, han nekter å spise. Har prøvd å blande i oboy, vaniljesukker og malt for å dempe smaken. Men så langt er det kun 4 deler Althéra og 2 deler MME som funker. Satser på å gradvis bare blande ut med Althéra. Og det rådet har jeg fått fra flere leger. Anonymkode: 738f5...196 Hvor mye mme har du gitt tidligere? Det er helt normalt at de reagerer kraftigere på mme enn på mm. Har altrea soya? Få i såfall tak i mme uten soya. Hvilke symptomer er det du savner? Siden du har gitt mm hvorfor prøver du ikke melkefritt og heller gir det enn mme med melk? Anonymkode: 08369...821 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #12 Skrevet 1. oktober 2018 55 minutter siden, Minlillelykke skrev: Avføringen høres normal ut for en med mpa, men ville sluttet å blande kumelksprotein med melkefritt. Mulig babyen må ha nutramigen puramino som er 100% fri for protein. Er ikke grønnlig avføring også normalt når man får vanlig MME og har mpa? 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye mme har du gitt tidligere? Det er helt normalt at de reagerer kraftigere på mme enn på mm. Har altrea soya? Få i såfall tak i mme uten soya. Hvilke symptomer er det du savner? Siden du har gitt mm hvorfor prøver du ikke melkefritt og heller gir det enn mme med melk? Anonymkode: 08369...821 Den siste måneden kun pupp én gang på natt. Har delammet siden fødsel av medisinske årsaker, derfor velger jeg nå å heller bare gi MME. I og med at det er minimalt med MM han får i seg. Han gulper/kaster opp mengder. Også nyser litt. Eller så har han omtrent alle symptomene på refluks. Anonymkode: 738f5...196
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #13 Skrevet 1. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke grønnlig avføring også normalt når man får vanlig MME og har mpa? Den siste måneden kun pupp én gang på natt. Har delammet siden fødsel av medisinske årsaker, derfor velger jeg nå å heller bare gi MME. I og med at det er minimalt med MM han får i seg. Han gulper/kaster opp mengder. Også nyser litt. Eller så har han omtrent alle symptomene på refluks. Anonymkode: 738f5...196 Orddelingsleif der, altså. Mente og så🙈 Anonymkode: 738f5...196
Forever22 Skrevet 1. oktober 2018 #14 Skrevet 1. oktober 2018 Hvor gammel er babyen din?:) mini her har kumelkallergi og hadde da en del av de symptomene du nevner. Bare at hun fikk diare, utslett og oppkast også. Vi bruker neocate lcp (hun tåler ikke laktose heller). Og avføringen hennes er grønn og lukter. Men så vidt jeg har forstått så er det vanlig? 🤔 jeg har hvertfall tatt det opp på hs og de har sagt det er normalt. Vi prøvde den erstatningen du hadde først, men den ble hun bare fint værre av. Men det var nok fordi den inneholdt laktose også.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #15 Skrevet 1. oktober 2018 Altså, oboy? Hva i alle dager! Legen må jo være helt skrudd i hodet. Anonymkode: e6038...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #16 Skrevet 1. oktober 2018 4 minutter siden, Forever22 skrev: Hvor gammel er babyen din?:) mini her har kumelkallergi og hadde da en del av de symptomene du nevner. Bare at hun fikk diare, utslett og oppkast også. Vi bruker neocate lcp (hun tåler ikke laktose heller). Og avføringen hennes er grønn og lukter. Men så vidt jeg har forstått så er det vanlig? 🤔 jeg har hvertfall tatt det opp på hs og de har sagt det er normalt. Vi prøvde den erstatningen du hadde først, men den ble hun bare fint værre av. Men det var nok fordi den inneholdt laktose også. Skal høre med legen om vi kan prøve uten laktose!☺️ Han er 4 måneder. Her er symptomene: ▪️ Gulper alltid etter måltid ▪️ Gulper flere timer etter måltid ▪️ Ikke glad i å ligge flatt, eller på magen ▪️ Vil helst sitte oppreist ▪️ Spyr når han blir holdt/klemt på magen ▪️ Svelger sitt eget gulp ▪️ Hikker mye (3-10 ganger i løpet av en dag) ▪️ Hoster mye (kan også få brekninger) ▪️ Nyser ▪️ Kan gulpe eller svelge gulpet mens han sover, mister enkelte ganger pusten og setter gulpet i vrangen ▪️ Sovner sjeldent eller aldri av seg selv, gråter/skriker under innsovning ▪️ Sover lite på dagtid, små intervaller på 10-30 minutter om gangen ▪️ Virker ofte veldig sulten (spiser for å døyve smertene..?) ▪️ Sprutgulper av d-dråper ▪️ Har de siste ukene begynt å sikle enormt, klø i gommene (tenner), og gulpingen har tatt seg opp ▪️ MYE gulping etter vaksinasjon 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, oboy? Hva i alle dager! Legen må jo være helt skrudd i hodet. Anonymkode: e6038...9fd Jeg trodde også det var tull da forlagene om vaniljesukker og oboy, men det var visst ingen fare med små mengder🤔🙈 Anonymkode: 738f5...196
Forever22 Skrevet 1. oktober 2018 #17 Skrevet 1. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal høre med legen om vi kan prøve uten laktose!☺️ Han er 4 måneder. Her er symptomene: ▪️ Gulper alltid etter måltid ▪️ Gulper flere timer etter måltid ▪️ Ikke glad i å ligge flatt, eller på magen ▪️ Vil helst sitte oppreist ▪️ Spyr når han blir holdt/klemt på magen ▪️ Svelger sitt eget gulp ▪️ Hikker mye (3-10 ganger i løpet av en dag) ▪️ Hoster mye (kan også få brekninger) ▪️ Nyser ▪️ Kan gulpe eller svelge gulpet mens han sover, mister enkelte ganger pusten og setter gulpet i vrangen ▪️ Sovner sjeldent eller aldri av seg selv, gråter/skriker under innsovning ▪️ Sover lite på dagtid, små intervaller på 10-30 minutter om gangen ▪️ Virker ofte veldig sulten (spiser for å døyve smertene..?) ▪️ Sprutgulper av d-dråper ▪️ Har de siste ukene begynt å sikle enormt, klø i gommene (tenner), og gulpingen har tatt seg opp ▪️ MYE gulping etter vaksinasjon Jeg trodde også det var tull da forlagene om vaniljesukker og oboy, men det var visst ingen fare med små mengder🤔🙈 Anonymkode: 738f5...196 Ehm, det der er akkurat som vår baby!! 😂 helt lik. Vi skal til legen på onsdag for å få prøve medisin mot refluks. Når vi fant ut at hun hadde allergi så var det jo først og fremst pga magevondt, utslett og diare. Dette forsvant når hun fikk ny melk. Nå de siste 2 mndene så begynte hun å gulpe veldig, vil helst sitte og blir febrilsk om vi legger henne ned, hun har ALDRI sovnet av seg selv uten hjelp, nyser konstant og hoster, hikker veldig ofte, sover absolutt IKKE på dagtid, veldig urolig på dagtid, svelger gulp hele tiden... så ja, egentlig alt det du skreiv der 🙈 hun er 3 mnd
Mnjah Skrevet 1. oktober 2018 #18 Skrevet 1. oktober 2018 5 timer siden, juliane skrev: For meg høres det vel mer ut som at han ikke tåler Althera av en eller annen grunn, man blir jo ikke dårlig i magen ved å halvere mengden melkeprotein (eller kutte det helt) hvis man ikke reagerer på det. Jeg ville latt det gå et par dager og sett om det forbedret seg, og så evt spurt om å få en annen melkefri mme. Veldig mange med refluks har melkeproteinallergi, så det må utelukkes helt. (Barnet må være helt melkefritt i minst tre uker før man kan konkludere.) 6-8 uker.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #19 Skrevet 1. oktober 2018 41 minutter siden, Forever22 skrev: Ehm, det der er akkurat som vår baby!! 😂 helt lik. Vi skal til legen på onsdag for å få prøve medisin mot refluks. Når vi fant ut at hun hadde allergi så var det jo først og fremst pga magevondt, utslett og diare. Dette forsvant når hun fikk ny melk. Nå de siste 2 mndene så begynte hun å gulpe veldig, vil helst sitte og blir febrilsk om vi legger henne ned, hun har ALDRI sovnet av seg selv uten hjelp, nyser konstant og hoster, hikker veldig ofte, sover absolutt IKKE på dagtid, veldig urolig på dagtid, svelger gulp hele tiden... så ja, egentlig alt det du skreiv der 🙈 hun er 3 mnd Må bare si at hikke og nysing også er tegn på overtrøtthet hos babyer. Anonymkode: 68246...72d
Minlillelykke Skrevet 1. oktober 2018 #20 Skrevet 1. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke grønnlig avføring også normalt når man får vanlig MME og har mpa? Den siste måneden kun pupp én gang på natt. Har delammet siden fødsel av medisinske årsaker, derfor velger jeg nå å heller bare gi MME. I og med at det er minimalt med MM han får i seg. Han gulper/kaster opp mengder. Også nyser litt. Eller så har han omtrent alle symptomene på refluks. Anonymkode: 738f5...196 Slike farger er vanlig på avføring hos spebarn. Både oppkast og nysing er helt klare tegn på mpa. Kutt ut melkeprotein, skal du se effekt må alt kuttes. Babyen viø spise melkefritt når det er det den får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå