Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes folk med sminke ser mer og mer merkelig ut. Det ser jo ut som de er en annen enn dem selv. Det ser ut som de skal på utkledningsfest eller noe.

Ser på forskjellige reklamer av extensionpipper, fyll i lepper og hud, farging av hår, før og etterbilde. Synes omtrent samtlige bilder som før-bilder er de fineste og de mest tiltrekkende.

Men det kan jo ikke være mange som tenker som meg. De fleste farger jo hår og sminker seg. 

Er det noen som tenker som meg at sminke ikke er pent?

Sminke som skal bare dekke over noe stygge sår som man ikke ser er sminke er noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel smak og behag, men syns den kraftige Contour trenden med mye highlight, øyeskygge, vipper etcetc kan bli litt formye av det gode og at personens virkelige ansikt forsvinner i all sminken og at man da sminker seg til det ugjenkjennelige. Jeg tenker det er uheldig, men nei, utover det så ser jeg ikke problemet med å sminke seg.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Lalala123 skrev:

Det er vel smak og behag, men syns den kraftige Contour trenden med mye highlight, øyeskygge, vipper etcetc kan bli litt formye av det gode og at personens virkelige ansikt forsvinner i all sminken og at man da sminker seg til det ugjenkjennelige. Jeg tenker det er uheldig, men nei, utover det så ser jeg ikke problemet med å sminke seg.

Ja, i hvert fall mye overdrivelse. Synes også at foundation som da glatter over alle ujevnheter og toner i huden, ser helt barbiedukke ut, og helt unaturlig og ikke fint ut. 

Er selv veldig glad i å pynte meg. Men det meste av sminke ser jeg bare ikke skjønnhet i.

• Liker 1
Skrevet

De fleste jeg møter sminker seg veldig pent. Men det er alltid noen som overdriver veldig med konturer, supersized bryn med tilhørende farging, fem ulike leppeprodukter samtidig og tegner opp leppene langt utfor «kanten». Og ikke minst feil valg av foundationfarge til sin hudtone. :riste:

Men de som kan dette med fargevalg og kan å sminke seg etter anledning, de er skikkelig flotte :) 

Anonymkode: 19ded...616

Skrevet

Jeg synes det er mange som sminker seg veldig pent. 

Youtube og lignende har nok gjort mye. Sminke for 10-20 år siden var en katastrofe i forhold til det man ser i dag. 

Og hvor ser man i det hele tatt før og etterbilder i disse tider? Kan kanskje forstå synet ditt om du har "Hjemmet" som eneste referanse...

Anonymkode: f18a9...d19

• Liker 2
Skrevet

Helt enig! Ser så rart ut med de bryna! Og løsvipper og falske negler er det mest trashy jeg ser. Man kan godt bruke litt sminke, men jeg liker den naturlige stilen hvor man ikke overdriver. Litt solpudder og maskara er nok liksom.

Anonymkode: d400b...cf2

• Liker 1
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Den trenden med sminke som er nå er jo helt latterlig. Alle ser bedre ut før de legger på beisen og malingen.

Skrevet

Contour treden er helt grusom. Jeg synes det er så stygt og unaturlig, sorry for å si det. 

Jeg bruker bare foundation, concelar, øyenbrynspenn, øyenskygge og mascara. Er ikke alltid jeg bruker foundation, da jeg har en ganske fin hud - uten kviser eller urenheter. Ser derfor ikke vitsen.

Anonymkode: a7e69...e0d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Contour treden er helt grusom. Jeg synes det er så stygt og unaturlig, sorry for å si det. 

Jeg bruker bare foundation, concelar, øyenbrynspenn, øyenskygge og mascara. Er ikke alltid jeg bruker foundation, da jeg har en ganske fin hud - uten kviser eller urenheter. Ser derfor ikke vitsen.

Synes nå det var ganske mye, jeg.

Anonymkode: 7a327...358

• Liker 6
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes nå det var ganske mye, jeg.

Anonymkode: 7a327...358

1-2 ting i ansiktet er ikke mye. Nå snakker jeg om de som contourer hele trynet sitt. Regner med du følte deg truffet siden du svarte meg?

Nå skal det sies at jeg ikke bruker sminke hver dag, men når jeg sminker meg er det jeg gjerne det jeg bruker. Vanligvis går jeg uten sminke. Countour til daglig bruk er faktisk grusomt. Ser ut som en barbie dukke.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1-2 ting i ansiktet er ikke mye. Nå snakker jeg om de som contourer hele trynet sitt. Regner med du følte deg truffet siden du svarte meg?

Nå skal det sies at jeg ikke bruker sminke hver dag, men når jeg sminker meg er det jeg gjerne det jeg bruker. Vanligvis går jeg uten sminke. Countour til daglig bruk er faktisk grusomt. Ser ut som en barbie dukke.

Du skrev da 5 forskjellige ting?

Anonymkode: d400b...cf2

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, exictence skrev:

Synes folk med sminke ser mer og mer merkelig ut. Det ser jo ut som de er en annen enn dem selv. Det ser ut som de skal på utkledningsfest eller noe.

Ser på forskjellige reklamer av extensionpipper, fyll i lepper og hud, farging av hår, før og etterbilde. Synes omtrent samtlige bilder som før-bilder er de fineste og de mest tiltrekkende.

Men det kan jo ikke være mange som tenker som meg. De fleste farger jo hår og sminker seg. 

Er det noen som tenker som meg at sminke ikke er pent

Sminke som skal bare dekke over noe stygge sår som man ikke ser er sminke er noe annet.

Mye sminke er ikke alltid så pent. Men vis meg den kvinnen som ikke ser bedre ut med litt mascara. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker foundation, concealer, pudder, bronzer, noen ganger rouge, 2 produkter til brynene, eyeliner, litt øyeskygge, maskara.  Ser likevel ikke oversminket ut.  Det er jo mengden det er snakk om her. Kaker jo ikke på sånn til hverdags. 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Litt sminke pleier å gjøre folk penere. Men den trenden med masse foundation og digre, opptegna øyebryn er ikke fint. Folk gikk fra strek-øyenbryn til å ha museskinn i panna, liksom. Hva er galt med en mellomting? For ikke å snakke om falske øyevipper. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig at contouring er stygt når man ser at det er gjort. Med et naturlig resultat, derimot, fremhever det trekk på en veldig fin måte. Det gir også fint liv til ansiktet.

Anonymkode: 488bb...d15

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Thyra skrev:

Mye sminke er ikke alltid så pent. Men vis meg den kvinnen som ikke ser bedre ut med litt mascara. 

https://www.klikk.no/mote/detnye/usminket-med-gitte-witt-364982

Søkte på "uten mascara". Fant mye. Noen ser det ut som de er sminket likevel. Men flere virker vakrere uten sine enn med, synes jeg.

https://www.minmote.no/#!/artikkel/23391724/ni-eksempler-paa-at-du-boer-droppe-maskaraen

Skrevet

Jeg synes det er trist med den sminketrenden som er nå. Gjør jo om hele utseendet sitt. Alt handler om å lage et nytt ansikt, før var det å enhance det pene med deg.

Selv har jeg mørke pene bryn, men hadde jeg hatt lyse så hadde jeg nok gitt dem litt farge for at de skal vises, men ikke sånn ‘on fleek’ greie ungdommen driver med der bryna blir feite og lange, og med begynnelsen av brynet blir halvveis visket ut. 

Selv bruker jeg maskara og litt brun eyeliner, concealer under øyet og litt rouge. Jeg fremhever det som er pent med meg.

Anonymkode: 85487...b37

• Liker 1
Skrevet

Bruker ikke sminke, er middels pen og jeg merker at jeg får oppmerksomhet fra menn. 

Folk har ofte lavere krav til utseende enn mange er klar over, så mye av sminken er bortkastet. Man kan faktisk være helt ok eller pen i utseendet uten sminke. Jeg regner med dere kvinner ser pene menn hele tiden uten sminke? Menn hadde sett pene kvinner hele tiden selv om ingen av de gikk med sminke

Anonymkode: 07d37...202

Skrevet
13 timer siden, exictence skrev:

https://www.klikk.no/mote/detnye/usminket-med-gitte-witt-364982

Søkte på "uten mascara". Fant mye. Noen ser det ut som de er sminket likevel. Men flere virker vakrere uten sine enn med, synes jeg.

https://www.minmote.no/#!/artikkel/23391724/ni-eksempler-paa-at-du-boer-droppe-maskaraen

Jeg skulle gjerne gått helt sminkefri oftere om jeg så ut som Gigi Hadid eller Miranda Kerr! 😂

På 1.10.2018 den 11.46, exictence skrev:

Er det noen som tenker som meg at sminke ikke er pent?

Det er vel noen som har et bedre grunnlag for å droppe sminken enn det andre har. Så vil det jo også komme an på hvor mye sminke man bruker, hvor flink man er til å sminke seg, og alle våre ulike personlige smaker på farger, osv. Litt for generelt å si at sminke er stygt - punktum, spør du meg. Jeg synes mange blir veldig fine med sminke så lenge de er flinke på det, MEN jeg mener også det er en annen type vakker som viser seg når man er sminkefri 😊 Noen liker ikke at en selv eller andre folk ser annerledes ut med sminke, mens andre (deriblant meg selv) synes at det er spennende og verdsetter at de to ansiktene er vakre på hver sin måte. I enkelte tilfeller kan jeg dog være enig i at sminke blir stygt, men da skyldes det at en ikke har gjort det særlig pent, og kan man egentlig skylde på selve sminken da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...