AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Har brukt lengre tid enn normert på graden, pga dødsfall i nær familie (eget barn) og fødselspermisjon. Har dermed brukt ca 5 år på en bachelor. Hvordan skal jeg formulere meg i CV, søknad etc? Vet ikke hvor ærlig man skal være? Jeg kan godt si det som det er, men vet ikke om de synes det blir ubehagelig eller noe. Anonymkode: 77d13...266
♥Missy♥ Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Hei Ts. Det var utrolig trist å høre. Jeg tenker at du må først finne ut hvor du står i forhold til å kunne snakke om noe som er så tøft. Hvis du synes det er ok å snakke om det, og ok å få spørsmål, kan du si det som det er. Hvis ikke så trenger du kanskje ikke si noe, det er ikke sikkert det blir spurt om. Klarer du derimot å snakke om det, så kan du bare være kortfattet om du blir spurt, du trenger ikke bekymre deg for om det er ubehagelig for dem. Alle opplever en form for krise en eller annen gang i livet. Lykke til
drikkerbrushverdag Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 Du trenger ikke skrive noe om det i CV-en. Bare skriv studiested, studier og årstall. Syns ikke at det er relevant å skrive i søknaden heller. Spar det heller til intervju. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har brukt lengre tid enn normert på graden, pga dødsfall i nær familie (eget barn) og fødselspermisjon. Har dermed brukt ca 5 år på en bachelor. Hvordan skal jeg formulere meg i CV, søknad etc? Vet ikke hvor ærlig man skal være? Jeg kan godt si det som det er, men vet ikke om de synes det blir ubehagelig eller noe. Anonymkode: 77d13...266 Omsorgspermisjon eget barn. Pakker mye inn. Døde barn er noe veldig mange sliter med å forholde seg til, særlig når det er foreldrene til barnet. De sa dette veldig fint på Hertebarna i går, foreldrene som hadde mistet et 15. dager gammelt barn. Alle får vi spørsmål om hvor mange barn vi har, hva vi svarer da varierer etter hvor komfortabel vi er i situasjonen. Foreldrene på tv svarte noen ganger tre, andre ganger fire. Var de gjenlevende barna med kunne de protestere dersom foreldrene svarte tre, og opplyse om at de også hadde Victoria som var i himmelen. TS opplyser ikke om hun har flere barn enn det døde barnet. Har hun ikke det og skriver at omsorgspermisjon for eget barn for så å oplyse om at hun ikke har barn, så vil de fleste klare å tenke. Samtidig er det et dilemma, ofte, at vi foreldre med døde barn kan bli sett på som "evighetssørgende" og dermed blir ekskludert eller behandlet som eggeskall fordi folk har vanskelig med å forstå og å forholde seg til døden og særlig der det er døde barn. Det enkleste ville kanskje være å ikke skrive noe, for så å forklare situasjonen enkelt i intervju, men samtidig i ts sin situasjon så er jo problemstillingen om hun kommer frem til intervjusituasjonen. Et vanskelig dilemma å gi gode råd i. Anonymkode: 840d2...818 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 Det er akkurat det, om jeg kommer inn til intervju. Jeg vil heller være ærlig enn å pakke det inn sånn at det høres ut som det enten er slapphet, eller at jeg kommer til å være ustabil arbeidskraft. For det er ikke tilfellet. Jeg er supermotivert for å jobbe, for å bidra økonomisk til familien min, og for å føle at jeg kan mestre noe. Mye mer enn noen gang. Vi har to andre barn også, så jeg vet ikke.. omsorgspermisjon for eget barn var lurt Anonymkode: 77d13...266
Kitcat Skrevet 1. oktober 2018 #6 Skrevet 1. oktober 2018 Skriv i cv at studiene (bachelor) er kombinert med permisjon for barn. Ingen vil se det som negativt at man har brukt litt lenger tid på studier enn normert når man har fått barn oppi det hele. Som arbeidsgiver vil jeg heller se det som positivt at man har brukt tid på småbarn under studier enn når man er nyetablert i arbeidslivet. Så dette kan du vinkle som en fordel for deg. Eventuelt videre redegjørelse kan du gi i intervju dersom det blir et tema. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå