Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

vurderer å starte på jussutdanning, men har huslån og billån og studielån så jeg må iallefall jobbe 80 % for å få det til å gå rundt. Jeg har flexitid der jeg jobber nå så jeg skal klare å komme meg på det obligatoriske. 

Går det ann å kombinere jussstudiet med jobb? Erfaringer?

Anonymkode: 94093...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du sjonglere med arbeidstiden? 100% i feriene og f.eks 50% rundt studietiden? Ser for meg at eksamensperioden blir hard om man jobber 80%

Alt går jo, men jobber du 80% så jobber du 4 dager i uka. Da har du 3 dager å lese på. Som kanskje ikke er noe mindre enn det studentene effektivt bruker. Men da ender du jo med ingen fridager og hvor lenge kommer du til å orke det?

Anonymkode: 7da60...f66

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du sjonglere med arbeidstiden? 100% i feriene og f.eks 50% rundt studietiden? Ser for meg at eksamensperioden blir hard om man jobber 80%

Alt går jo, men jobber du 80% så jobber du 4 dager i uka. Da har du 3 dager å lese på. Som kanskje ikke er noe mindre enn det studentene effektivt bruker. Men da ender du jo med ingen fridager og hvor lenge kommer du til å orke det?

Legger til at mange jusstudenter ender med å ta opp fag for å forbedre juskarakterene. Kan være du blir en av dem og da blir tiden enda mer knapp.

Skrevet

Det kommer an på hvor du studerer. I Bergen er det en del obligatorisk. 

Anonymkode: a8785...197

Skrevet

I Tromsø går det helt fint undervisningsmessig å jobbe fire dager i uka, grunnet lite obligatorisk. Er flere som studerer her som bor andre steder i landet. Spørsmålet er om du har disiplin nok til å både jobbe 80 %, samt legge ned det nødvendige arbeidet i studier (sett at du ønsker gode karakterer). Jeg jobber 20-30 %, og synes jobben til tider tar litt mye tid. Det er få jeg kjenner som orker å bruke åtte timer på jobb, for så å bruke fem-seks timer på studier på en dag.

Anonymkode: d53f6...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...