AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Hei! vurderer å starte på jussutdanning, men har huslån og billån og studielån så jeg må iallefall jobbe 80 % for å få det til å gå rundt. Jeg har flexitid der jeg jobber nå så jeg skal klare å komme meg på det obligatoriske. Går det ann å kombinere jussstudiet med jobb? Erfaringer? Anonymkode: 94093...d1e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #2 Skrevet 1. oktober 2018 Kan du sjonglere med arbeidstiden? 100% i feriene og f.eks 50% rundt studietiden? Ser for meg at eksamensperioden blir hard om man jobber 80% Alt går jo, men jobber du 80% så jobber du 4 dager i uka. Da har du 3 dager å lese på. Som kanskje ikke er noe mindre enn det studentene effektivt bruker. Men da ender du jo med ingen fridager og hvor lenge kommer du til å orke det? Anonymkode: 7da60...f66
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #3 Skrevet 1. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du sjonglere med arbeidstiden? 100% i feriene og f.eks 50% rundt studietiden? Ser for meg at eksamensperioden blir hard om man jobber 80% Alt går jo, men jobber du 80% så jobber du 4 dager i uka. Da har du 3 dager å lese på. Som kanskje ikke er noe mindre enn det studentene effektivt bruker. Men da ender du jo med ingen fridager og hvor lenge kommer du til å orke det? Anonymkode: 7da60...f66 Legger til at mange jusstudenter ender med å ta opp fag for å forbedre juskarakterene. Kan være du blir en av dem og da blir tiden enda mer knapp. Anonymkode: 7da60...f66
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #4 Skrevet 1. oktober 2018 Det kommer an på hvor du studerer. I Bergen er det en del obligatorisk. Anonymkode: a8785...197
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #5 Skrevet 1. oktober 2018 I Tromsø går det helt fint undervisningsmessig å jobbe fire dager i uka, grunnet lite obligatorisk. Er flere som studerer her som bor andre steder i landet. Spørsmålet er om du har disiplin nok til å både jobbe 80 %, samt legge ned det nødvendige arbeidet i studier (sett at du ønsker gode karakterer). Jeg jobber 20-30 %, og synes jobben til tider tar litt mye tid. Det er få jeg kjenner som orker å bruke åtte timer på jobb, for så å bruke fem-seks timer på studier på en dag. Anonymkode: d53f6...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå