AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #1 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg studerer sosialt arbeid, og har dette semsteret en del praksis (både NAV og barneverntjenesten). Jeg har fått praksisplass i hjembyen min, som ikke er en så stor by, så det er ikke uvanlig at jeg møter på mennesker jeg kjenner. Jeg vil understreke at når jeg er ferdig utdannet kommer jeg til å forsøke å få stilling i nabobyen hvor det er lavere sannsynlighet at jeg vet om hvem ca 30% av brukerne er. Jeg har forsøkt å forhøre meg med praksisveileder og arbeidsstedet, men alt jeg får til svar er at jeg ikke må oppsøke de for å hilse, og at jeg må melde meg inhabil i saken (så jeg ikke er med på møter eller hører om saken). Det er jo greit, men mange ganger oppsøker de meg fordi i denne arbeidssituasjonen går man sivilt kledd, så de tror ofte at jeg også er der for å søke/få hjelp og ikke at jeg er "på andre siden", hvis dere skjønner? Dette er en sårbar situasjon, og jeg vet selv at hvis jeg skulle hatt et møte med barnevernet ville jeg syntes det var litt ekstra ubehagelig å møte på noen jeg kjente der. Jeg er klar over at dette kan skje i arbeidslivet, jeg lurer bare på hvordan jeg skal forholde meg til dem. Noen ganger blir personen fornærmet hvis jeg ikke annerkjenner dem som kjente (ikke vinker, klemmer og sier hei), og andre ganger kommer de bort til meg og jeg føler at det blir en helt feil situasjon det også. Hva tenker dere? Hadde jeg jobbet som f.eks. sykepleier tror jeg at jeg hadde klart å se ann situasjonen (alle blir jo syke i ny og ne, så det er jo ikke noe "skam" å være på sykehuset på samme måte som det kan føles ut som en skam å oppsøke NAV eller være innkalt til møte i barnevernet). Anonymkode: cedee...b9a