Gå til innhold

Jeg tror jeg har valgt feil her i livet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For to år siden var jeg ferdig utdannet innen sosialt arbeid. Jeg fikk meg etter hvert vikariat som saksbehandler og har jobbet med dette en periode. 

Fra dag 1 hadde jeg en uggen følelse i magen om at noe er feil. Jeg har god lønn, gode kollegaer, men jeg klarer ikke riste av meg følelsen av at jeg ikke liker det jeg gjør. Jeg synes det er vanskelig å komme inn i alt og tungt å sitte med den type "makt".

Utdannelsen var et forhastet valg rett før søknadsfristen på Samordna opptak, etter vgs. 

Det andre problemet er at jeg ikke aner hva jeg vil. Om tre måneder er vikariatet utløpt, og jeg vet ikke om jeg skal søke videre for å "sikre" meg selv. Egentlig kunne jeg tenke meg en "enklere" jobb som er mer praktisk. Men jeg aner ikke hva. Jeg trives ikke spesielt godt med i miljøarbeid, pleie eller kundeservice heller. Jeg liker å snakke med mennesker, men gjerne i rådgivningssettinger. Jeg tenkte litt på å omskolere meg til hudpleier, men lønna er skremmende.. Jeg har heller ikke råd til mer studielån (hus og bil krever sitt) eller krefter til enda en bachelor. God lønn er også viktig for meg.

Jeg er så fortvila, jeg kunne grått..

Hva gjør man?

Anonymkode: 0c9bf...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk jobber innenfor administrasjon i kommune, fylke og stat. F eks skoler, høyskoler, universitet. Du kan bruke utdannelsen din på mange måter, bare sett deg inn i hva som er viktig i jobbene du søker, og trekk frem hva du kan som kan brukes i den stillingen. Jeg ville prøvd dette før jeg tenkte på ny utdannelse. Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i akkurat lik situasjon, del gjerne om du finner på noe lurt☺

Anonymkode: 3e28a...979

Skrevet

Jeg også bare at jeg har studert økonomi. Jeg vil ikke søke ny jobb heller, jeg vil gjøre noe HELT nytt. 

Anonymkode: 2f110...6f3

Skrevet

Shit! For et baby problem du har! Kaller du det der et problem som du kan gråte av? Herlighet. Hva faen liksom? 

Anonymkode: 420a6...606

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Shit! For et baby problem du har! Kaller du det der et problem som du kan gråte av? Herlighet. Hva faen liksom? 

Kanskje et kurs i medmenneskelighet hadde gjort seg? Det må da være lov å være lei seg over en livssituasjon.

Jeg blir flau over mennesker som deg, skjerp deg!

• Liker 2
Skrevet

Ikke forhast deg denne gangen. Søk forlenget stilling i første omgang, så vet du at du har penger inn hver måned i perioden mens du er i tenkeboksen for hva du vil gjøre videre. Da har du god tid til å ta en avgjørelse videre, og du slipper å risikere å ikke klare å betjene lån. Tenke på veien videre og søke andre jobber kan du gjøre selv om du får forlenget vikariat eller får en fast stilling i jobben du har nå. Lykke til :) 

• Liker 1
Skrevet

Ta videreutdanning eller master! Jeg angret også på min BA. Tok master og da åpnet det seg helt andre jobbmuligheter. Kjipt med to år ekstra på skolebenken, men det er en investering i 40 år + i arbeidslivet.

Anonymkode: 3f2c3...3ed

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje et kurs i medmenneskelighet hadde gjort seg? Det må da være lov å være lei seg over en livssituasjon.

Jeg blir flau over mennesker som deg, skjerp deg!

Haha du kjenner ikke meg. Jeg kjenner ikke deg heller. Men om det er noen som trenger medmenneskelighets kurs så er det deg. Jeg blir ikke flau over deg og heller ikke meg selv. Det er i kant barnslig. Sug litt på den du. 

Skrevet

Vær glad du har jobb, og prøv å forstå du ikke er på jobb for deg selv, men du er der for noen som trenger deg. 

Det dummeste du gjør er å gå løs helt ny vei, uten å vite hvor du vil. 

Du trenger arbeidserfaringen, og det kan bli til stor betydning i karriere videre. Det er altfor tidlig å hoppe av nå. Og du er helt avhengig av inntekt. Og starte med ny studier er det dummeste du kan gjøre i hele ditt liv, du kommer til å angre resten av ditt liv. 

Vær glad du er i jobben, og søk videre i vikar stillingen. 

Anonymkode: 00089...399

Skrevet

Du liker å prate med folk, og så vurderer du hudpleie? Utdannelsen du har kan nok egne seg bedre som fundament for rådgivning. Bygg på med økonomi og bli økonomisk rådgiver. Handler om mye mer enn bankkontoer. Eller ta org/HR fag og begynn å jobbe med rekruttering. 

Anonymkode: 10b94...144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...