Gå til innhold

TVT-operasjon, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal sannsynligvis gjennom en TVT-operasjon på grunn av stressinkontinens etter to svangerskap og fødsler. 
Det var ærlig talt litt sjokkerende å høre at det er det som blir løsningen, fordi operasjon høres så drastisk ut. Men å være i første halvdel av 30-årene og ikke kunne ta seg en løpetur uten truseinnlegg eller bind er heller ikke særlig aktuelt. 

Er det noen her som har vært igjennom en slik operasjon? Hvor gammel var du? Hvor plaget var du i forkant og hvordan har resultatet vært? Var det smertefullt? Setter pris på alle som vil dele sine erfaringer. 

Anonymkode: a8fde...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 30 år, når jeg tok tvt. Etter fødsel så kunne jeg ikke være i aktivitet da jeg lakk sikkelig, ikke bare dråper men rett og slett tissa meg ut. Operasjon gjøres med lokalbedøvelse i utgangspunktet men jeg fikk narkose fordi jeg hadde hatt en traumatisk fødsel. Det er nå snart 10 år siden jeg ble operert og er veldig fornøyd, kan lekke litt i forbindelse med mens, men ikke sånn at jeg plages med det. Syns ikke det var noe særlig vondt, men man må tisse på en ny måte etterpå, jeg kan ikke trykke når jeg tisser, må slappe av på en måte og det hender jeg må sitte en liten stund på do hvis jeg er veldig tisse-trengt.

Anonymkode: 64c8d...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok operasjonen for ca 7-8 år siden. Det høres ut som om vi har hatt omtrent samme problem og plager.

Jeg fikk narkose under operasjonen, men ble vekket da de skulle feste båndene. Da måtte jeg hoste og ta skikkelig i slik at de fikk festet bandet når jeg var "tett". Akkurat den biten var smertefull ellers var alt greit.

Det er sant som ei over sier at man må tisse på en annen måte og aldri presse. Men det er en smal sak når resultatet blir så bra som det har vært og er hos meg. Har ikke hatt NOEN problemer i etterkant. Kan bare ønske deg lykke til!

Anonymkode: 618a9...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere to som har delt erfaringer. Det høres skummelt ut og rart å ikke kunne tisse «normalt» etterpå. Synes det er synd at det ikke finnes noe annet enn en kirurgisk løsning. 

Til deg som postet artikler. Det er fint med informasjon, men det er risikoer ved alt. Risikoen synes også å være svært liten, med tanke på hvor mange som får gjennomført dette. Og hva er alternativet? Tisse på seg ved aktivitet resten av livet? Hadde jeg vært 70+ så hadde kanskje den tanken vært lettere å forsone seg med. 

TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk til dere to som har delt erfaringer. Det høres skummelt ut og rart å ikke kunne tisse «normalt» etterpå. Synes det er synd at det ikke finnes noe annet enn en kirurgisk løsning. 

Til deg som postet artikler. Det er fint med informasjon, men det er risikoer ved alt. Risikoen synes også å være svært liten, med tanke på hvor mange som får gjennomført dette. Og hva er alternativet? Tisse på seg ved aktivitet resten av livet? Hadde jeg vært 70+ så hadde kanskje den tanken vært lettere å forsone seg med. 

TS. 

Jeg synes bare det er riktig å få informasjon når det gjelder en sak som er blitt så stor og flere damer som sliter med ekstreme smerter og komplikasjoner med dette. Hadde jeg bare tisset på meg hadde jeg vært evig takknemlig, men nei du trenger absolutt ikke å ta det til etterretning.

Anonymkode: 30f74...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare det er riktig å få informasjon når det gjelder en sak som er blitt så stor og flere damer som sliter med ekstreme smerter og komplikasjoner med dette. Hadde jeg bare tisset på meg hadde jeg vært evig takknemlig, men nei du trenger absolutt ikke å ta det til etterretning.

Anonymkode: 30f74...618

Absolutt. Informasjon er bra og takk for den. Er det sånn å forstå at du har gjennomført dette og fått disse komplikasjonene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører gjerne flere erfaringer. 
Både positive og negative. 

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...