Gå til innhold

Sprer mugg seg i kjøleskapet fra en kasserolle med lokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har glemt noe i kjøleskapet , og er ganske sikker på at det er kommet mugg i. Sprer det seg til resten av kjøleskapet hvis jeg ikke tar det ut? 

Anonymkode: 43f0d...e94

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har glemt noe i kjøleskapet , og er ganske sikker på at det er kommet mugg i. Sprer det seg til resten av kjøleskapet hvis jeg ikke tar det ut? 

Anonymkode: 43f0d...e94

La lokket være på når du tar det ut av kjøleskapet. Og ta hele gryta ut av huset før du tømmer gryta og skyller av den.

Avhengig av hvilke mengder mugg du og hvor hvordan muggen og maten er pakket inn avgjør hvordan muggen sprer seg. 

Anonymkode: 8081a...e41

Skrevet

Hysteri! Skrap ut av gryten og vask den 😅

Anonymkode: 5bd73...1a1

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La lokket være på når du tar det ut av kjøleskapet. Og ta hele gryta ut av huset før du tømmer gryta og skyller av den.

Avhengig av hvilke mengder mugg du og hvor hvordan muggen og maten er pakket inn avgjør hvordan muggen sprer seg. 

Anonymkode: 8081a...e41

Ta gryta ut av huset?  Hvorfor det?   Jeg har til tider hatt muggent brød i brødskuffen fordi det har blitt glemt.  Jeg har bare kastet det i matavfallet som annen gammel mat og gjerne latt det ligge til posen er full.  Tar det ikke ut av huset med en gang!  Herregud hvor hysteriske enkelte er!

• Liker 6
Skrevet

Dersom lokket ikke er helt tett kan det komme muggsporer til resten av kjøleskapet. Dersom du har uinnpakket mat vil det da kunne komme muggsporer på den, og det vil etter noen dager kunne komme mugg der også. Hvis du har matsøl i kjøleskapet vil det gi grobunn for mugg, og du vil kunne få muggvekst i kjøleskapet. 

Altså er det lurt å dekke til mat og holde kjøleskapet rent. Forsøk også å fjerne mat før den mugger så det ikke blir så mye muggsporer.

Fjern den jævla gryta med en gang, det blir ikke bedre om du drøyer.

Anonymkode: af160...9c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...