Gjest Bjørn Skrevet 19. august 2002 #1 Del Skrevet 19. august 2002 - Overfalt på dansegulvet Av LINE KASPERSEN Fra VG JESSHEIM (VG) Helt tilfeldig kom jenta til å dulte borti en gutt mens hun danset. Kort etter lå 19-åringen bevisstløs i en blodpøl på diskogulvet. I noen minutter var alt svart. Først da jeg ble båret opp trappen, kom jeg til meg selv igjen, forteller en forslått ungjente til VG. En kraftig hjernerystelse, brist i nesebenet, kløvd leppe, blåmerker og en stor kul i nakken ble resultatet av festen. Episoden fant sted natt til i går på nattklubben Taket på Jessheim på Romerike. I dag har den 19 år gamle jenta fra Hedmark anmeldt voldsepisoden til politiet. Hun har også politianmeldt utestedet for manglende vakthold i kjelleretasjen på diskoteket. - Med vakter på plass ville dette aldri ha skjedd, mener jenta. - Tok kvelertak Klokken var nærmere 02.30 da 19-åringen uforskyldt skal ha havnet i trøbbel med en guttegjeng i alderen 18 til 25 år av utenlandsk opprinnelse på det lille dansegulvet. - Jeg hadde lagt merke til guttene tidligere på kvelden. De var helt klart ute etter bråk, forteller 19-åringen til VG. Hun var ifølge sin forklaring så vidt borti en av guttene, og han skal ha reagert med å stille seg tett opptil henne. - Han virket truende. «Har du et problem?» spurte jeg og slo ut med armene. Da tok han brått kvelertak og presset meg mot veggen. Så skal han ha skallet henne ned. Vitner til episoden skal ha fortalt at hun deretter gikk rett i gulvet. Mens hun lå bevisstløs i en blodpøl, skal gjerningsmannen og en annen gutt gjentatte ganger ha sparket henne i ryggen og nakken. Ingen torde å gripe inn. Livredd Det var heller ingen vakter til stede i diskokjelleren da jenta skal ha blitt angrepet midt på dansegulvet. - Jeg så først en vakt da jeg kom til meg selv igjen i trappen, forteller jenta. En venn av 19-åringen kjørte henne til legevakten for behandling. På vei hjem stoppet de en tilfeldig passerende politipatrulje i sentrum for å anmelde saken. - Men jeg fikk beskjed om å vente en dag eller to siden de var på utrykning, forteller hun til VG. Jenta er livredd etter episoden og torde knapt bevege seg utenfor døren i går. - Det er uvirkelig å tenke på at man som ung, helt uskyldig jente kan bli utsatt for blind vold inne på et diskotek, sier hun - fortsatt sterkt preget etter lørdagsnattens dramatiske overfall. Nå håper hun politiet får pågrepet gjerningsmennene og at nattklubben Taket tar hendelsen på alvor og skjerper vaktholdet. (VG 08.07.02 kl. 06:49) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=830957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr.ian Skrevet 19. august 2002 #2 Del Skrevet 19. august 2002 Disse innleggene fra Bjørn hadde vært adskillig mer forfriskende hvis de hadde inneholdt _noen_ egne tanker i stedet for å være relativt uinteressante utklipp fra aviser som har en klar interesse av å holde debatten varm og unyansert.... dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 #3 Del Skrevet 19. august 2002 Dorian det er ikke alle som evner å tenke selv skjønner du.... det er jo bjørn og en diverse andre kvinnemennsker på dette forumet her et levende bevis for..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå