Gå til innhold

Svie/smerter ved penetrering - gravid uke 35

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en del svie/vondt ved penetrering i starten av akten. Helt ved inngangen av skjeden, kjennes ut som at det er et åpent sår ved inngangen av skjeden (der det er ruglete). Bruker masse glidemiddel og det går over etter en stund med mye stimulering av klitoris mens vi har sex, men er veldig ubehagelig. Gjør ikke vondt når jeg kjenner med fingrene ... Noen andre som har slitt med dette? Tror ikke jeg har sopp eller noe, men kan det komme av at jeg ikke er 100% klar for sex? Har ikke gjort sånn vondt før, dette har skjedd de siste ukene og vi har ikke ofte sex lenger ...

Anonymkode: 749bd...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vestibulitt? Har du stresset mye i det siste? 

Anonymkode: 9f7f7...553

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vestibulitt? Har du stresset mye i det siste? 

Anonymkode: 9f7f7...553

Frykter det kan være det faktisk! Får håpe det blir bedre etter fødsel og det som følger. Har slitt er lengre periode med sexlyst og hatt sex selv om jeg ikke har hatt lyst. (Men har fått lyst underveis)... Hele sex-biten har vært komplisert lenge grunnet  tidligere overgrep. Slitt med soppinfeksjoner m.m... og har kanskje blitt en ond sirkel? Leste litt om Vestibulitt og det er en brennende og sviende følelse helt i inngangen. Har du erfaring med vestibulitt? 

Skrevet

Sikker på at du ikke har sopp?

Anonymkode: f71d5...c5b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du ikke har sopp?

Anonymkode: f71d5...c5b

Har ingen andre symptomer som utflod og kløe... Men man kan kanskje ha sopp uten andre symptomer? Bør kanskje komme meg til legen😅

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frykter det kan være det faktisk! Får håpe det blir bedre etter fødsel og det som følger. Har slitt er lengre periode med sexlyst og hatt sex selv om jeg ikke har hatt lyst. (Men har fått lyst underveis)... Hele sex-biten har vært komplisert lenge grunnet  tidligere overgrep. Slitt med soppinfeksjoner m.m... og har kanskje blitt en ond sirkel? Leste litt om Vestibulitt og det er en brennende og sviende følelse helt i inngangen. Har du erfaring med vestibulitt? 

Hvorfor har du sex når du ikke har lyst, og på toppen av det hele har vondt? Ta vare på deg selv når du er høygravid!

Anonymkode: 35fd6...75b

• Liker 2
Skrevet

Er du hoven? Gjør vondt for meg også men det er fordi jeg er hoven nedentil, så kjennes for trangt ut, da kan det kjennes ut som det svir når han skal inn.. Hjelper med god oppvarming :) hjelper lite med bare glidemiddel, men hjelper noe.. 

Anonymkode: a94b5...520

Skrevet

Det er fordi underlivet klargjør seg for fødsel og livmorhalsen blir kort...

Anonymkode: d7d5a...7e0

• Liker 1
Skrevet

Kanskje uvi? Det er annerledes som gravid enn ellers.

Anonymkode: 2429c...e04

Skrevet

Jeg har det helt likt som deg.. Har hatt det slik ei stund, satser på at det blir bedre etter fødsel.

Skrevet
På 30.9.2018 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Har ingen andre symptomer som utflod og kløe... Men man kan kanskje ha sopp uten andre symptomer? Bør kanskje komme meg til legen😅

Ja, kom deg til legen og få gynekologisk undersøkelse! Jeg slet med dette i flere år (!) uten å skjønne hva det var, det kjentes som et sår som ikke ville gro helt og ble åpnet hver gang jeg hadde sex, og kunne ikke fatte det. Hadde ingen andre symptomer, men fikk en salve med soppmiddel+kortison av gynekolog og det har fjernet problemet helt. Få det sjekket, det kan være en skikkelig lett sak å fikse:)

Skrevet

Hei, takk for svar! Jeg skal ta meg en tur til legen jeg. Er sikkert bra å få gjort før fødsel i tilfelle det er en soppinfeksjon eller annet som bør behandles. 😊

Mvh

Ts

Skrevet

Så bra. For min del gjorde også smertene at sexlysten ble litt borte, fordi jeg hver gang jo var redd for at det skulle gjøre vondt.

Skrevet

Slimhinnene er mye tynnere og skjørere under graviditet, så det kan være årsak til svie. I tillegg blir det tørrere der nede 

Anonymkode: cb4c9...df0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...