AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #1 Skrevet 30. september 2018 Vurdere å kjøpe inn den tjukke ulldressen fra Nøstebarn. Venter barn i slutten av november, som jeg har fått beskjed om er litt større enn snittet. Er så usikker på størrelsen, burde jeg kjøpe 50/56 eller 62/68. Håper å slippe å kjøpe to slike ulldrrsser til denne første vinteren. Noen med erfaringer? Anonymkode: bbcd0...01d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #2 Skrevet 30. september 2018 Hvis du tenker på dressen med hette så ville jeg personlig kjøpt en ulldress uten hette, da hette er temmelig upraktisk til små babyer (de snur hodet og blir liggende og puste inn i hetta, evt. blir den liggende som en klump rundt nakken) Oppi en vognpose blir det jo også temmelig varmt med en så tykk dress, og det er ikke anbefalt å ha på tykke klær under selene i bilstolen. En så tykk dress vil også bli varmt i en oppvarmet bil. Så jeg ser ikke helt bruksverdien, med mindre du har tenkt til å bære mye på babyen din utendørs ? Her har vi hatt Lillelam dresser til babyene og har vært fornøyd med disse. Anonymkode: aa7b3...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #3 Skrevet 30. september 2018 Når det gjelder størrelse er det litt vanskelig å si siden det jo kommer an på babyen din, men jeg syntes Nøstebarn generelt sett er litt store i størrelsen. Anonymkode: aa7b3...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #4 Skrevet 30. september 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tenker på dressen med hette så ville jeg personlig kjøpt en ulldress uten hette, da hette er temmelig upraktisk til små babyer (de snur hodet og blir liggende og puste inn i hetta, evt. blir den liggende som en klump rundt nakken) Oppi en vognpose blir det jo også temmelig varmt med en så tykk dress, og det er ikke anbefalt å ha på tykke klær under selene i bilstolen. En så tykk dress vil også bli varmt i en oppvarmet bil. Så jeg ser ikke helt bruksverdien, med mindre du har tenkt til å bære mye på babyen din utendørs ? Her har vi hatt Lillelam dresser til babyene og har vært fornøyd med disse. Anonymkode: aa7b3...f9c Ja, det var den med hette jeg tenkte på. Tusen takk for gode innspill! 😊 TS Anonymkode: bbcd0...01d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Fantastisk god og myk dress, romslig i str, men som noen nevner er det upraktisk med hette til de aller minste. Joha har veldig myk og god ullfleece som holder seg godt i brauk/vask, og modeller uten hette. Men er jo ikke økologisk og ubehandla ull da. Anonymkode: 634bb...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 Når tenker du å bruke den? Min hadde en i str 1 år, men ble nesten ikke brukt da jeg ikke helt skjønte når den skulle brukes... liksom for stor og tykk under regndress og dress og trengte den heller ikke i bilen.. ser for meg at en baby trenger ihvertfall ikke sånn? Med mindre du skal bære utendørs i vinter? Dette hadde ikke noe med str å gjøre, men ble litt nysgjerrig på hva andre bruker denne dressen til :) Anonymkode: dbd6d...d80 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #7 Skrevet 30. september 2018 Har brukt ullfleecedress på baby i vogna vinterstid. Deilig og lunt, uten å bli for varmt. Dyne eller pose over. Og så bærer vi mye i sjal, da er ullfleece topp sammen med vindtette fotposer. Akkurat når man bærer baby er den hetta på nøstebarndressen fin og lun ha på over tynnere lue om det er litt surt ute, varmer godt i nakken. Barnehageungen bruker ullfleece under regntøyet i bhg (uforet regntøy) og som yttertøy ute på småkalde men tørre dager. Foretrekker jakke og bukse framfor heldress etter bleieslutt, lettere å dra ned ved behov. Det fine med ullfeece er at den varmer godt uten å bli tung eller klam. Virker vannavstøtende, og varmer godt selv om den skulle bli litt våt. Supert mellomlag ute under tynn parkdress, eller alene som inneplagg på kald hytte. Anonymkode: 634bb...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #8 Skrevet 30. september 2018 Vi brukte den tykke nøstebarndressen en masse den første vinteren! Mulig kommer litt an på hvor du bor? Nord-Norge her For kjappe turer ut, helt genialt, trengte ikke å kle på andre mellomlag - holdt å dra på den dressen over body/strømpebukse. Anonymkode: d5d15...983 1
Milio Skrevet 1. oktober 2018 #9 Skrevet 1. oktober 2018 Kjøpte ulldress uten hette fra Reflex. Ligner veldig på den tykke fra Lillelam. Den er uten hette. Du merker fort at hette er upraktisk. Spesielt i bilen. Myye gråt fra baksetet om de får hetta i øynene. 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #10 Skrevet 1. oktober 2018 Skjønner meg ikke på Nøstebarn-produktene 😅 Har kjøpt ullpysjamas og nattkjole (dyre greier!), og begge har tovet seg i vask. Pysjen ble helt ødelagt.. Vasket på skånsomt ullprogram sammen med annet ulltøy. Kun "Nøstebarnet" det klikka for.. merkelig..? Jeg sverger til Joha og Safa! Aldri problemer i vask 😅, mykt og slitesterkt. Lille Lam er også topp, men noe dyrere. 😊 Anonymkode: 61042...252 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #11 Skrevet 1. oktober 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner meg ikke på Nøstebarn-produktene 😅 Har kjøpt ullpysjamas og nattkjole (dyre greier!), og begge har tovet seg i vask. Pysjen ble helt ødelagt.. Vasket på skånsomt ullprogram sammen med annet ulltøy. Kun "Nøstebarnet" det klikka for.. merkelig..? Jeg sverger til Joha og Safa! Aldri problemer i vask 😅, mykt og slitesterkt. Lille Lam er også topp, men noe dyrere. 😊 Anonymkode: 61042...252 Nøstebarn er ikke superwash. Så ikke rart i det hele tatt. Stor forskjell på hvordan man vasker behandlet og ubehandlet ull. Anonymkode: 83e6e...e11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #12 Skrevet 1. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Nøstebarn er ikke superwash. Så ikke rart i det hele tatt. Stor forskjell på hvordan man vasker behandlet og ubehandlet ull. Anonymkode: 83e6e...e11 Fulgte vaskeanvisningen, så ikke vet jeg.. 30 grader, ullprogram, brukte til og med Nøstebarn sin ullsåpe.. 🤔 Best å velge håndvask uansett da. For det er kjipt å få ødelagt så dyre klær! Anonymkode: 61042...252
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #13 Skrevet 1. oktober 2018 Vi lånte en sånn i starten; 50/56 og vår som var drøye 3,3 kilo og 51 cm svømte i den de to første månedene. Brukte den masse, fikk vinterbarn og med kald og lang vinter var den veldig deilig. Hadde da ullbody/longs under og så vognpose. Perfekt temperatur. Fine med at så romslig var at den var lett å kle på/av en sovende baby. Har nå samme dress til ettåringen, og satsee på mye bruk i vinter. Anonymkode: 7038b...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #14 Skrevet 1. oktober 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk god og myk dress, romslig i str, men som noen nevner er det upraktisk med hette til de aller minste. Joha har veldig myk og god ullfleece som holder seg godt i brauk/vask, og modeller uten hette. Men er jo ikke økologisk og ubehandla ull da. Anonymkode: 634bb...ff9 Anbefaler også Joha! Hette er noe herk til de minste. Lillelam er også veldig gode. Anonymkode: bb2d0...3a9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #15 Skrevet 1. oktober 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte den tykke nøstebarndressen en masse den første vinteren! Mulig kommer litt an på hvor du bor? Nord-Norge her For kjappe turer ut, helt genialt, trengte ikke å kle på andre mellomlag - holdt å dra på den dressen over body/strømpebukse. Anonymkode: d5d15...983 Hvilken størrelse kjøpte du? Vurdere å kjøpe 60/68, sånn at jeg slipper å kjøpe to stykker. Har termin i november 😊 Anonymkode: bbcd0...01d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #16 Skrevet 1. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi lånte en sånn i starten; 50/56 og vår som var drøye 3,3 kilo og 51 cm svømte i den de to første månedene. Brukte den masse, fikk vinterbarn og med kald og lang vinter var den veldig deilig. Hadde da ullbody/longs under og så vognpose. Perfekt temperatur. Fine med at så romslig var at den var lett å kle på/av en sovende baby. Har nå samme dress til ettåringen, og satsee på mye bruk i vinter. Anonymkode: 7038b...3aa Hvor lenge kunne dere bruke den før den ble for liten? Ser flere skriver at den er kort i ryggen, synes du den var det? 😊 Anonymkode: bbcd0...01d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #17 Skrevet 1. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge kunne dere bruke den før den ble for liten? Ser flere skriver at den er kort i ryggen, synes du den var det? 😊 Anonymkode: bbcd0...01d Vi sluttet å bruke den da hen var 3 måneder, delvis på grunn av at begynte å bli litt kort i ryggen og delvis fordi vi hadde en annen dress i str. 62 som vi også ville bruke litt. Kunne nok brukt den noen uker/1 måned til, men babyen vår strakk seg veldig i denne alderen og hoppet nesten over str. 62. Om du kjøper 62/68 tror jeg du kanskje ikke får brukt den i starten, men vinteren er jo lang. Anonymkode: 7038b...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #18 Skrevet 1. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi sluttet å bruke den da hen var 3 måneder, delvis på grunn av at begynte å bli litt kort i ryggen og delvis fordi vi hadde en annen dress i str. 62 som vi også ville bruke litt. Kunne nok brukt den noen uker/1 måned til, men babyen vår strakk seg veldig i denne alderen og hoppet nesten over str. 62. Om du kjøper 62/68 tror jeg du kanskje ikke får brukt den i starten, men vinteren er jo lang. Anonymkode: 7038b...3aa Tusen takk for svar! 🤗 Anonymkode: bbcd0...01d
atropos Skrevet 1. oktober 2018 #19 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg ville kjøpt 62/68 og heller brettet opp beina og armene i starten. Vi har selv mye nøstebarnklær og kjøper de alltid litt store for at de skal vare litt lengre. Og den dressen er litt kort i ryggen. Iallefall til mine barn. 3
Bæreposemedekstra Skrevet 1. oktober 2018 #20 Skrevet 1. oktober 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk god og myk dress, romslig i str, men som noen nevner er det upraktisk med hette til de aller minste. Joha har veldig myk og god ullfleece som holder seg godt i brauk/vask, og modeller uten hette. Men er jo ikke økologisk og ubehandla ull da. Anonymkode: 634bb...ff9 Det er "ingen" som bruker sånne dresser rett på huden uansett, den brukes stort sett som mellomlag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå