Gå til innhold

Fortelle eksen jeg har fått kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært slutt i 2 år. Må påstå vi har et solid samarbeid om vår datter på 4 år, men ikke sånn at vi chatter om alt mulig rart. Han er svært fleksibel, stiller opp om jeg spør utenom samvær osv.. Vi er gode venner litt på avstand😊 jeg har nå fått en kjæreste og har introdusert han for barnet. Kjent mannen 1 år. Vi har aldri brukt ordet "kjæreste" foran henne og er diskré med kyssing etc foran barn (han er selv far).

Redd det gode samarbeidet vil opphøre om jeg forteller far til mitt barn at jeg har ny kjæreste. Når bør jeg si det? 

Anonymkode: 5e324...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt opp telefonen og ringt ham så fort som mulig og sagt det du skriver her.

• Liker 5
Skrevet

Far til barnet har vel regnet med at du kommer til å finne deg en ny, det er jo naturlig etter at en viss tid er gått. Så kan ikke se for meg at han blir overrasket eller sint, med mindre du vet at han er en sjalu kontrollerende person da?

For alt du vet har eksen din selv datet eller hatt sex med nye, selv om det ikke har vært noe seriøst ennå.

Jeg ville ringt og fortalt det på en fin måte, uten å gjøre noe stort nummer ut av det. Bare fortell at du har møtt en ny, og at han begynner å bli kjent med barnet. Men så klart at du tar ting rolig og ikke kommer til å utsette barnet for masse omveltning av den grunn.

Anonymkode: b0c8a...e9e

• Liker 1
Skrevet

Ville nok kanskje sagt noe om at du har truffet en mann men at dere ikke oppfører dere som kjærester foran barnet enda. At du gjerne vil bli enig med pappaen til barnet om når det er passende og at dere kanskje kan gjøre det sammen med ham? 

Hvorfor er du redd for at samarbeidet skal bli ødelagt? Er det fordi du er redd for at han fremdeles er keen på deg? 

Skrevet
1 time siden, Blueblizz skrev:

Ville nok kanskje sagt noe om at du har truffet en mann men at dere ikke oppfører dere som kjærester foran barnet enda. At du gjerne vil bli enig med pappaen til barnet om når det er passende og at dere kanskje kan gjøre det sammen med ham? 

Hvorfor er du redd for at samarbeidet skal bli ødelagt? Er det fordi du er redd for at han fremdeles er keen på deg? 

Han prøvde seg lenge etter bruddet ja. Men kanskje han er over meg nå😝 lov å håpe. Jeg har det veldig fint med ny kjæreste. 

Anonymkode: 5e324...f30

Skrevet

jeg ser for meg at det kommer til å fucke opp samarbeidet veldig mye mer om han får vite det gjennom andre, for eksempel barnet. jeg skjønner at du nøler, men tenker at det kan ødelegge mye mer å ikke si noe.

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, Blueblizz skrev:

What?

Man skal være ærlige med barn, så det å vise at man er kjærester ovenfor barnet skal man selvfølgelig. 

Anonymkode: 0831e...42c

Skrevet

fortell det med det samme. mye bedre enn at han får vite det fordi barnet snakker om "mammas nye venn".

Anonymkode: 59761...34c

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

What?

Man skal være ærlige med barn, så det å vise at man er kjærester ovenfor barnet skal man selvfølgelig. 

Anonymkode: 0831e...42c

Hvor gammel er du?

Jenta er fire år. Dette kan da ikke være så vanskelig å forstå for deg.

• Liker 2
Skrevet

Og til TS; Hadde fortalt det så fort som mulig. Som andre sier her, bedre at det kommer fra deg enn når fireåringen forteller om «mannen som er hos mamma.» Det har jo gått to år, tenker at har dere et fint sammarbeid, så burde det ikke gå utover dét nå :) Regner med du har vært bevisst ovenfor barnefar at dere er helt over, og ikke gitt noen andre signaler iløpet av tiden som har gått?

Skrevet
51 minutter siden, NancyDrew skrev:

Hvor gammel er du?

Jenta er fire år. Dette kan da ikke være så vanskelig å forstå for deg.

Hvorfor er du så opptatt av alderen på folk? Det finnes da ikke noe mer irrelevant. 

Anonymkode: f68b6...704

Skrevet

Nei det har ikke han noe med.

Anonymkode: dd88b...31f

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så opptatt av alderen på folk? Det finnes da ikke noe mer irrelevant. 

Anonymkode: f68b6...704

Det ér jo faktisk relevant, om en snakker med ei på femten eller ei på tredve. Noen ting er mer forståelig, dess eldre man er. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt to forhold etter at det ble slutt. 

Første forhold fant han tilfeldigvis ut av og beskyldte meg for å juge og skjule det for han. Jeg hadde ikke introdusert barna for han så jeg mente at det ikke hadde noe med eksen å gjøre inntil det eventuelt skjedde. Eksen min tok det ikke pent. 

Andre forholdet (enda sammen) fortalte jeg det til eksen da det ble seriøst. Han tok det bedre denne gangen og det var mer et skuldertrekk og ‘jaha’. 

Siden datteren din har møtt typen din anbefaler jeg at du forteller det. Det er jo noe som angår barnet hans så jeg syns hvertfall han har rett til å vite om det. 

Anonymkode: 3c235...f35

• Liker 3
Skrevet

Om du allerede har introdusert barnet for din nye kjæreste så bør du absolutt fortelle din eks om dette. Det bør ikke komme som noen overraskelse på barnefar at du etter to år har fått deg ny kjæreste, men det kan være stemningen ikke blir like god om han finner ut av dette via din datter. 

Ta praten med en gang, så legger du i hvert fall til rette for godt samarbeid videre. 

Skrevet
På 30.9.2018 den 20.45, Rosmarin(ert) skrev:

Jeg ville tatt opp telefonen og ringt ham så fort som mulig og sagt det du skriver her.

Wtf? Man har ingen rapportplikt til ekser om sitt sex og romanseliv nå. Han vil jo få vite om han på en naturlig måte om det er noe som varer men jeg ser absolutt ingen grunn til å ringe og haste med å fortelle det!

Anonymkode: d2824...d6e

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, NancyDrew skrev:

Og til TS; Hadde fortalt det så fort som mulig. Som andre sier her, bedre at det kommer fra deg enn når fireåringen forteller om «mannen som er hos mamma.» Det har jo gått to år, tenker at har dere et fint sammarbeid, så burde det ikke gå utover dét nå :) Regner med du har vært bevisst ovenfor barnefar at dere er helt over, og ikke gitt noen andre signaler iløpet av tiden som har gått?

men så lenge de ikke er daglig sammen med barnet er det liksom ikke noe anderledes enn en hvilken som helst annen venn hverken for barnet eller eksen. Tviler på at han forteller barnemor om alle kompiser som henger ut med han og ungen eller alle venninder som de går en tur med eller tilfeldigvis treffer på som hilser på barnet. Så tror ikke "mannen som er hos mamma" er noe viktig eller naturlig tema for barnet å fortelle om, med mindre det er hver dag og mannen blir en stor del av barnets liv. Da er det selvsagt best å ta det direkte med barnefar selv , men inntil det blir langvarig og så seriøst at man er sammen "hele tiden" syntes jeg ikke man har noe rapporteringsplikt, ihvertfall ikke noe forhastede greier å ringe for å droppe nyheten  , men går jo an å nevne i en naturlig setning der man uansett snakker om noe annet relatert 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har ikke han noe med.

Anonymkode: dd88b...31f

Han har jo det på en indirekte måte, så lenge de har ett barn sammen. 

Skrevet

Barn skjønner mye mer enn pappa og mamma tror. Skal ikke forundre meg om hun allerede har fortalt i barnehagen om mammas nye kjæreste. Og pappa har selvfølgelig visst lenge at du har en manne-venn. Hun fortalte det første gang du introduserte ham for henne.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Horten Market skrev:

Barn skjønner mye mer enn pappa og mamma tror. Skal ikke forundre meg om hun allerede har fortalt i barnehagen om mammas nye kjæreste. Og pappa har selvfølgelig visst lenge at du har en manne-venn. Hun fortalte det første gang du introduserte ham for henne.

Tvilsomt.  Nye mennesker møter barn hele tiden 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...